[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 335
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 335


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Egy hét a Loire völgyében
-: Ivy
Ideje:: 09-20-2005 @ 10:07 pm

Ezen a nyáron is sor került az iskolánk által szervezett külföldi útra, emlynek színhelye ezúttal a Loire folyó völgye volt. A kísérők között számos tanárunk illetve volt tanárunk is volt. Emellett, mivel a mi iskolánk jelentkezőivel nem telt meg a busz, egy szegedi tanárcsoport csatlakozott hozzánk, így felnőtt kíséretben nem volt hiány.

A Franciaországig tartó hosszú buszozás első fénypontja a svjáci megálló volt, ahol egy Formula 1-es típusú szállodában töltöttük az estét. Maga a szállás kényelmes és tiszta volt, minden szobában külön tévével és mosdókagylóval, de többeknél tapasztaltam azt a problémát, hogy elfelejtették a szobájuk kódját.

A svájci kitérő után reggel korán indultunk tovább, Franciaország irányába. A hosszúra nyúlt este miatt az indulás után egy-két órával a busz szokatlanul elcsendesedett. Mikor Franciaország területére értünk, már (majdnem) mindenkiben megfogalmazódott a kérdés: Vajon mikor telik már le a négy óra? Nem sokkal ezután eljött a megváltás: PIHENŐ!!! Az ötperces pihenők is jót tettek a társaságnak, élénkebben szálltunk vissza a buszba.

Aztán végre odaértünk. Az első franciaországi szálláunk Troyes városában volt, ahol a svájcihoz hasonló Formula 1-es szállodában laktunk. Még ezen a napon elmentünk várost nézni, megismerni Troyes városát. Volt aki már itt elkezdett vásárolni. Ez persze nem meglepő, hiszen a kis belvárosban számos ajándékbolt és képeslapüzlet volt fellelhető. Miután bejártuk a várost, eljött a vacsora ideje. Egy Flunch nevezetű étteremben ettünk, előre megrendelt menünk volt svédasztalos köretkínálattal.

A következő napon elhagytuk Troyes városát, és Chambord felé vettük az irányt, ahol egy csodálatos várkastélyt néztünk meg több, mint háromszáz kéményével és a lovas őrrel a kastélyhoz vezető úton. Érdekessége a Leonardo da Vinci által tervezett kettős csigalépcső, melyen két egymással szemben jövő ember sem biztos, hogy látja egymást. Mi ezt az elméletet megdöntöttük: kipróbáltuk ezt a gyakorlatban, de mi mégis tisztán láttuk egymást.

Chambord városa után meglátogattuk Amboise várát és a mellé épült kis kápolnát, valamint a hozzá közel eső Clos Lucé-t, melyet a király adományozott Leonardo da Vincinek, aki ebben a kisvárosban élte le élete utolsó három évét. Még ezen a napon látogattuk meg Chenonceau kastélyát is. A kastély vízre épült, és a mellette álló kerteket is csak hídről lehetett megközelíteni. Ezen a napon a szállásunk Tours-ban volt, az előbbiekhez hasonló szállodával és étteremmel.

A következő napon sor került Chinon várromjának megtekintésére, ahol Jeanne d'arc életét is végigkövethettük, Ussé várkastélyának és kápolnájának meglátogatására, ahol betekinthettünk a Csipkerózsika-múzeumba is, valamint Blois város kastélyának meglátogatására, amely kirándulásunk utolsó Loire menti kastélya volt.

A következő napon elérkeztünk franciaországi utunk tetőpontjára, mikor is Párizsba vitt az utunk. Mivel pont a Tour de France befutójára értünk oda, láthattük a lelkes tömeget gyülekezni a Champs-Elysées-n és a város többi pontján is. Meglátogattuk a francia főváros főbb nevezetességeit: A Trocadero-ról indulva első állomásunk az Eiffel-torony volt, melyet az Invalidusok dómja követett a Louvre udvarának érintésével. Mindezek után a Notre Dame-ot tekinthettük meg. Vállalkozó szelleműek megpróbálhattak bejutni, de jobban járt az, aki elindult a Latin negyedbe. A szerencsésebbek még a Pantheont is láthatták.

Párizsban tett kisebb kitértőnk után buszra szálltunk, és megkezdtük hosszú utunkat Magyarország irányába. A hazaút semmivel sem volt kellemesebb, mint a kiút. Sőt még a kíváncsisás és a várakozás sem lelkesítette a csapatot.



Utoljára változtatva 09-20-2005 @ 10:07 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 09-21-2005 @ 06:55 am)

Comment: Ivy, jó az írásod, bár inkább blogba való (napló ikonora kattintva feltöltheted)!


Hozzászóló: blas
(Ideje: 09-21-2005 @ 08:59 pm)

Comment: Ezek voltak a történések barátom, de mit éreztél közben? Rád is kíváncsi az ember, nem csak a tényekre. Milyen volt Párizs hangulata nyáron? Rákacsintottál ott valakire? A kastélyok színe, a víz illata...érted-e, mit hiányolok?


Hozzászóló: Ivy
(Ideje: 09-21-2005 @ 09:03 pm)

Comment: Értem, hogy mire gondolsz, de mivel ez az írás egy cikk a suliújságba, úgy gondoltam, hogy a saját érzelmeimnek nincs benne keresni valója, és főleg nem tartozik az egész iskolára. És azért írtam az irodalom rovatba, mert cikk. Írhattam volna a naplóba is, ez igaz.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-21-2005 @ 09:17 pm)

Comment: Irigyellek, jó lett volna ott lenni...:))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds