[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 318
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 320

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Megbékélés (1)
Ideje:: 10-13-2005 @ 01:34 pm

Az utolsó nap

Ez a reggel is úgy indult, mint a többi. Julcsi megcsinálta magának a reggelit, Balázsnak is készített egy adag szendvicset, aztán elkiáltotta magát.
- Gyertek már! El fogunk késni!
- Jövök már! –rohant le a lépcsőn Sanyi.
- Egy órája rátok várok –dörmögött az ajtóban Balázs.
A két gyerek bepattant a kocsiba, Sanyi indított. Őrület, hogy miért nem tudnak időben elindulni!
Mikor Julcsi kiszállt a kocsiból, még visszamosolygott:
- Tudom! A kocsi mögött.
Sanyi elmosolyodott. Hiába tudja, hogy Julcsi 15 éves. Sose fogja megszokni, hogy felnőtt. Balázs valahogy más. Ő lassan már igazi férfi, bár ezzel a össze-vissza kalimpáló kezeivel elég idétlen, de Sanyi rendkívül büszke volt a gyerekeire.
Még mielőtt indított volna, megszólalt a telefonja. Julcsi volt az.
- Itt felejtettél valamit?
- Nem dehogy, csak tudni akartam meddig vagy ma?
- Délután beszaladok nagyapádhoz, aztán este megyek Balázsért az uszodába. Ott találkozunk.
- Rendben! –csengett vidám hangon a válasz.

Julcsi iskola után elégedetten állapította meg, hogy végre itt a tavasz. Igen! Pont így képzelte el. Ez az a nap, amire annyira várt. Nem tudta volna megmondani, miért pont ez, de tudta, hogy eljött az idő. Ettől valahogy végtelen nyugalom áradt szét benne. Vége lesz hát. Vége! Nincs több szenvedés, nincs több verseny. Délelőtt elosztogatta a pénzét az iskolában; neki már úgysincs szüksége rá. A táskájában ott volt a kötél. Gavrostól megtanulta hogy kell csomót kötni. Tuti csomózás. Egy pillanat alatt roppan a csigolya. Gavros falmászó. Mindent tud a kötelekről, tudta, hogy száz százalékig megbízhat abban amit mond.
Arcát a nap felé tartotta. Engedte, hogy a sugarak szelíden cirógassák. Nagy dolog, hogy megszülethetett, de elég volt. Elfáradt. Pihenni szeretne.

Délután hatkor Edit hiába várta Julcsit az uszodába. Hazatelefonált, Balázs már épp indult edzésre, de azért még felvette.
- Nem tudod, mi van Julcsival? Még nincs itt, pedig már vízben kellene lennie.
- Fogalmam sincs. Itthon csend van –válaszolta egykedvűen a fia.
- Nézd már meg, nincs-e a szobájába?
Balázs az ajtóhoz lépett. Be volt zárva.
Bekukucskált az ajtón. A kulcs belül volt.
- Julcsi! –dörömbölt az ajtón. Rossz érzése támadt.- Bezárkózott, és nem felel – mondta a telefonba.
- Törd be az ajtót –üvöltötte rémülten Edit.
Balázs belerúgott a zárba. Csak filmeken látta eddig hogyan kell ezt csinálni. Az ajtó elsőre kivágódott.
Julcsi ott lógott a szoba közepén a kötélen.

Az élet megy tovább

Mikorra a rendőrök kihallgatták a család tagjait és Julcsi holttestét is elvitték, már éjfél is elmúlt. A három ember hirtelen magára maradt, és nem volt mit mondaniuk egymás számára.
Edit bevonult Julcsi szobájába, Sanyi leült a gép elé, Balázs meg kivonult a konyhába, és keresett valami ennivalót.
Edit csak nézte a kötelet, és arra gondolt, a többi tanítványa már biztosan békésen alszik. Julcsi volt a legtehetségesebb mind közül.
Világbajnok lehetett volna belőle. Aztán eszébe jutott, hogy megígérte Sárika néninek, hogy kiváltja a gyógyszerét, de azt is elfelejtette. Nem baj, majd holnap kiváltja, ma már úgysem zavarhatja ilyen későn.
Holnap. Holnap. Az első nap Julcsi nélkül. Tegnap még itt volt. Itt aludt ezen az ágyon. Magához szorította a mackóját, ezt az idétlen zöld mackót, amit ki nem állhatott. Tegnap még az élet olyan volt, mint bárki másnak. De mi lesz holnap? Értelmetlenül csengett a szó: HOLNAP.
Edit magához szorította Julcsi zöld maciját, és előre hátra billegve kántálta:
- Julcsi. Julcsi. Julcsi.

Sanyi belépett a szobába, Edit mellé ült, átölelte a vállát, és vele együtt billegett.
- Az élet megy tovább! Az élet megy tovább! Nem a te hibád! Nem a te hibád! Ő döntött! Ő döntött.
Edit mintha csak most tért volna magához.
Felpattant az ágyról, és üvölteni kezdett.
- De igenis az én hibám! Megöltem! Túl hajtottam! Azt akartam, hogy világbajnok legyen belőle! Miattam halt meg! Miattam!
Sanyi próbálta átölelni.
- Nyugodj meg, Kedvesem! Nyugodj meg! Elment! Elment! Hát nem érted?
- Nem mehetett el –kiabálta eszelősen Edit. –Vissza fog jönni Nem mehetett el.
- Ne csináld ezt, kérlek! Ne csináld! - kezdte Sanyi elveszíteni az önuralmát, érezte, hogy mindjárt kitör rajta a zokogás – Én egyedül nem vagyok képes ezt végig csinálni, csak veled… Ne csináld! Hallod!
Edit teljesen összeomlott. Leguggolt a földre, és csak hajtotta a magáét.
- Miért tetted ezt? Miért? Miért tetted ezt velem, Julcsi? Miért?
- Itt van a naplója – mutatta gyámoltalanul Sanyi Editnek, a kis füzetet, de Edit csak üveges szemekkel bámult maga elé.
- Miért tetted ezt, kislányom? Miért?

Sanyi kiment a szobából, leült a gép elé. Elkészíti Julcsi honlapját, felteszi a naplóját.
Az első mondat így szólt:
- Keressük együtt a választ: MIÉRT?



Utoljára változtatva 10-13-2005 @ 01:34 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 10-13-2005 @ 01:48 pm)

Comment: Az (1) folytatást ígér.... döbbent kíváncsisággal várom.


Hozzászóló: khama
(Ideje: 10-13-2005 @ 01:59 pm)

Comment: Igen... a döbbenet ami markolta a torkomat míg olvastam. A MIÉRT, amit tudni kell. Bár a történteken ez a tudás már nem változtat. Minden szülő rettegett rémálma hogy elveszíti a gyerekét. Sehogy sem lenne szabad, de ilyen módon végképp nem. :(


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-13-2005 @ 02:46 pm)

Comment: Luna, Khama:) Hát ami azt illeti, én is döbbent kíváncsisággal várom a folytatást:)))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 10-13-2005 @ 02:50 pm)

Comment: A legfájdalmasabb dolog, mikor a szülő temeti gyermekét. (Ezt csak az tudja, akinek van/volt gyermeke.) De valójában, MIÉRT is? Igazából nem derül ki. Érlelődött már a dolog benne? Egyszer csak megteszi. Talán majd a naplóból kiderül... Jó írás!


Hozzászóló: bla
(Ideje: 10-13-2005 @ 02:59 pm)

Comment: Bocs, de sajnos ezt az ÉLET már lejátszotta - valóban döbbenetes!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-13-2005 @ 03:46 pm)

Comment: Kedves Hori:) Köszönöm! Talán nem a MIÉRT a legfontosabb kérdés, hanem az, hogy hogyan lehet az ilyet túl élni... Bla:) Én sosem mondtam, hogy sci-fit akarok írni... az Életnél nincs izgalmasabb:))


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 10-14-2005 @ 09:07 am)

Comment: Nagyon jó írás, grat.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 10-14-2005 @ 11:58 am)

Comment: Nagyon jól írsz, de az ok ismertetését, vagy legalább egy rövid utalást, én is hiányolom a történetből. Annál is inkább, mert a túléléshez ez is hozzátartozik.Persze, ha akarod, a folytatásban ezt még pótolhatod. Sajnos, volt "szerencsém" hasonló élményt átélni...


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-15-2005 @ 10:31 am)

Comment: Egy gyermek elvesztése, feldolgozhatatlan. A tehetetlenség érzése még szörnyűbb lehet, ha egy egészséges élet maga ellen fordul. Kicsit lehetetlennek érzem a szituációt, amely egy napfényes szép napot ábrázol, és az elkövetés módja nagyon nem jellemző, fiatal lányokra, szerintem. Egyébként írásod tetszett, már ha nem morbid ezt írni egy tragédia ábrázolásáról... Sajnos erre még azt sem tudom mondani, hogy az idő segít, mert nem teszi... Csak a halál segít.... Érdekel a folytatás is...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds