[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 338
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 338


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Márton és a fák
Ideje:: 02-25-2004 @ 02:55 pm

Márton és a fák


Márton, a kismókus a Kerekendi erdőben éldegélt.
Egyik nap olyan messze merészkedett, hogy hiába ugrált ágról ágra, bizony ráesteledett, és a sötétben nem talált haza. Fölkuporodott egy fa ágára, nagy farkával betakarta magát és megpróbált elaludni; ott akarta megvárnia reggelt.
Egyszer csak mérgesen rákiáltott a fa:
- Menj innen, mókus! Ne heveréssz az ágamon!
- Menj innen! Hess! Hess! -susogták a levelek is.
- Engedd meg, hogy az ágadon legyek reggelig -kérlelte Márton.- Nagyon sötét van, nem találok haza... és félek is. Engedd meg!
De a fa tovább kiabált:
- Nem érdekelsz, én nyugalmat akarok! Menj innen! Menj! Menj!
- Hess! Hess! -susogták a levelek, a fa pedig akkorát rándított az ágain, hogy Márton lepottyant a földre.
- Gonosz fa vagy! -mondta durcásan és fölszaladt egy másik fára.
- Most velem kötekszel, te mókus?! -förmedt rá ez a fa is.- Tűnj el innen! Ne is lássalak!
- Ne is lássunk! Hess! Hess! -hessintgettek a levelek.
A fa megrázta az ágait, és Márton megint a földön találta magát.
- Te is gonosz fa vagy. Nem érdemlitek meg, hogy madarak és mókusok telepedjenek rátok! -motyogta.
Nem mert másik fára menni, mert félt, hogy megint elkergetik.
Összegömbölyödött a földön, nagy farkát maga köré terítette és pityeregni kezdett... majd valami halk pisszegést hallott, körülnézett és egy öreg fát vett észre, amint feléje integet az ágaival; olyan vénséges vén fa volt, hogy már levelek sem voltak rajta.
- Gyere ide, mókus! -mondta.- Megengedem, hogy az ágamon legyél.
- Be akarsz csapni -szipogott Márton.- Fölcsalsz az ágadra, hogy te is lelökhess.
- Ne félj, nem csaplak be. Sőt, még az odúmat is neked adom. Gyere! -csalogatta csupasz ágaival.
Régen egy mókus lakott az odúban, de elköltözött, amikor a fa vénségében potyogtatni kezdte a leveleit; azóta már lehullt az összes levele... a többi fa rá se néz, vagy csak nevetne rajta, kicsúfolják... és még a madarak is messze elkerülik.
- Igazából nekem adod az odút? -törölgette a szemét.- Igazi odúban várhatom meg a reggelt?
- Igen -bólogatott a fa.- És ha akarod, örökre a tied lehet. Nem kérek érte semmit... csak néha... nagy ritkán... olykor-olykor... ha ráérsz... beszélgess velem -mondta halkan, de ezt Márton már nem is hallotta, mert nagy boldogan fölszaladt a fára, kényelmesen elhelyezkedett az odúban, nagy farkát magára terítette, és mély álomba merült.
A fa egész éjszaka le sem húnyta a szemét; büszkén kihúzta magát, mintha azt mondaná a többieknek: "Látjátok, mégsem vagyok olyan öreg! Igazi mókus lakik az odúmban! És örökre velem marad...! -mosolygott és örömében táncba ringatta kopasz ágait.
Hajnalban egy favágó jött a kisfiával és megálltak az öregfaelőtt.
- Ezt fogjuk kivágni -dörmögte az ember.- Látod, milyen ronda? Kiszáradt, lehulltak a levelei: nem jó már semmire. Kivágjuk, a helyére meg facsemetéket ültetnek -magyarázta a gyereknek, s munkához látott.
Márton fölébredt a fejsze csattogására és riadtan szaladt kiaz odúból.
- Ott egy mókus! -kiáltot a kisfiú, amikor meglátta.- Övé a fa. Lehet, hogy itt lakik... ne vágjuk ki, mert nem tud hová menni... Ne vágjuk ki ezt a fát! -kérlelte az apját, de az föl se nézett a mókusra, úgy motyogta:
- Majd talál magának másik odút, másik fát, szebbet, fiatalabbat, olyat, amelyiken levelek is vannak. Különben is, kell a hely a csemetéknek -azzal vágta, vágta tovább.
A kisfiú nézte a mókust, amint rémülten ugrál a csupasz, száraz ágakon... Majd recsegve-ropogva ledőlt a fa és egy hatalmas jajdulással elterült a földön.
Miután elmentek, Márton odalopózott a földön heverő fához.
- Látod, mégsem lehettem az odúdban reggelig -símogatta meg.
- Pedig én azt akartam, hogy örökké velem maradj -szuszogta a fa-, és néha... nagy ritkán... olykor-olykor... ha ráérsz... beszélgess velem -súgta és egy utolsó halk jajdulással maga mellé ejtette száraz ágait.



Utoljára változtatva 02-25-2004 @ 02:55 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds