[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 349
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 349


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Megbékélés (7)
Ideje:: 11-16-2005 @ 03:49 pm

Eszmélés

Edit elköltözött. Balázs természetesen vele tartott. A két naposnak induló szabadság két hétre húzódott. A lakásban már nem volt semmi, ami tiszta lett volna. Sándor reggel kilenckor dühösen keresgélt a szennyes ruhák között. Ha inni akart, csak elöblített egy poharat, a tányér használatáról már a harmadik napon önként lemondott. Reggelente lement a napi üveg vörös boráért, aztán bezárkózott. Nem akart látni senkit.

- Na, szépen nézünk ki! –tekintett körbe maga körül. – Holnap dolgoznom kell menni, és nincs, amit felvehetnék.
Lezuhant a karosszékbe, maga mellé tette a poharat.
Túl sokat iszom. Túl sokat. Majd ezt is megbánom, mikor fekszem a kórházi ágyon, és közlik, hogy elittam a májamat, de ki nem szarja le! Úgyis mindent megbánunk a végén! Én a mának élek! Most muszáj innom. - Élj a mának!
Sándor magasba emelte az üveget.
Elképzelte, ahogy Edit épp most készít reggelit Tamásnak. Tamással a középiskola óta barátok voltak. Álmában sem fordult meg a fejében, hogy összeszűri a levet a feleségével.
- Tiszta hülyének néznek! Engem mindenki tiszta hülyének néz.
Kinyitotta a vörösboros üveget, és énekelni kezdett:
Azért vannak a jó barátok, hogy a rég el vesztett álmot, visszahozzák néked, majd egy…
Kitört belőle a zokogás.
- Milyen szemét a világ!
Julcsitól is a barátnője szereti el a szerelmét, most meg a legjobb haverja ápolja a feleségét. Milyen egyforma az élet! És még Edit őt gyanúsítgatta miközben ki tudja mióta kefél a legjobb barátjával! Undorító! Igaza volt ennek a szerencsétlen gyereknek, hogy felkötötte magát! Túl tiszta volt ehhez a mocsokhoz.

Ekkor váratlanul megfordult a kulcs a zárban.
Balázs állt az ajtóban.
- Hello, apa!
- Nocsak, nem hiszek a szememnek. Hát téged meg mi szél fútt erre?
- Hazajöttem.
- Mi van? Anyuci nem törődött az ő fiacskájával –gúnyolódott ittasan Sándor.
Balázs kivette az üveget a kezéből.
- Fejezd be. Kérlek! a fiú hangja olyan volt, mint aki karácsonyi ajándékért zsolozsmál. -Eddig mindent Julcsiért csináltatok, most ezt az egyet miattam tedd meg: fejezd be az ivást.
- Már be is fejeztem –tárta szét kezét Sándor. –Nálad van a varázsital.
- Emlékszel? Te mondtad mindig nekem, hogy az élet egy boksz meccs. Az a lényeg, hogy amíg tart, mindig talpra állj.
- Tényleg? Ilyen okosakat tudok mondani? Nahát! -csóválta meg a fejét Sándor.
Balázs mintha nem is hallotta volna, folytatta.
- Állj talpra, apa! Állj fel.
- Rendicsek! –engedelmeskedett Sándor, mint egy kisgyerek, és felpattant a karoszékből.
- Helyes –mosolygott Balázs. – Akkor én most elpakolok.

Balázs megjelenése Sándort teljesen váratlanul érte. Nem volt a forgatókönyvben, és most kizökkent a szerepéből. Hirtelen nem is tudott mit kezdeni a fiával, de a jelenléte, úgy hatott rá, mint átfagyott gyerekre a meleg szoba. Csak most érezte a kétheti ivászat mennyire kimerítette. Lefeküdt a kanapéra, és mély álomba zuhant.
Mikor felébredt, a szobában minden ruha elpakolva, a konyhából szalonnás rántotta illata jelezte, hogy Balázs épp ott szorgoskodik. Sándor leült a konyhaszékre és csak nézte a fiát. Nem is tudta, hogy képes szalonnás rántottát készíteni –állapította meg, döbbenten magában.
- Köszönöm! – mondta csendesen, és nyelt egy nagyot.
- Nincs mit –felelte mosolyogva a fiú.
- Úgy szégyellem magam.
- Hát, azzal nem sokra megyünk.
Sándor elkezdte legyűrni az első falat rántottát a torkán.
- Tudod, az a te bajod, apa, hogy mindig csak azt nézted, nekünk mi a jó, de hogy neked mi a jó, arról fogalmad sincs.
Sándor letette a villát, fejét két tenyerébe fogta. Nem akarta, hogy a fia sírni lássa.
- Hogy te milyen nagy lettél –szipogta.
- Semmi baj, apa! Előttem nem kell szégyellned magad.
- Anyád jól van? – kérdezte hirtelen Sándor.
- Megvan.
- Úgy értettem, boldog Tamással?
- Menekül, mint te.
- Ezt meg hogy érted? – nézett kérdően a fiára.
- Nem tudom. Csak ez jutott eszembe. –Balázs piszkálni kezdte az ételt a villával. – Tudod, ti mindig azt szeretnétek tudni, hogy miért kötötte fel magát Julcsi. De erre az a válasz, hogy CSAK. Ezt azonban képtelenek vagytok elfogadni. Ő döntött így.
- Szóval CSAK. Szerinted ezt meg kellene érteni, hogy egy gyerek egyszer CSAK úgy dönt, hogy felakasztja magát. Mert CSAK.
- Nem megérteni kell, hanem elfogadni – nézett rá komolyan Balázs. – Én nem vagyok Julcsi. Nekem soha nem jutna eszembe felakasztani magamat. Ő más volt. Nem tudom, miért tette, mert én nem tenném meg. Én sem értem, aoa! És nekem is nagyon fáj, de mi a fenét lehet már ezzel csinálni?
- Hogyan fogadjak el valamit, amit nem tudok megérteni? – Sándor szemét elfutotta a könny.
- Úgy, ahogy én is elfogadlak téged. Ennyi az egész. – Balázs olyan egyszerűséggel magyarázott, mintha csak az 1x1-et kellene megértetnie.

Sándort bosszantotta ez a nyegleség, de lelke legmélyén tudta, hogy igaza van Balázsnak. Még soha nem érezte ilyen közel magához a fiát. Végtelen hosszúnak tűnt az idő, ami Julcsi halála óta telt el. Azóta csak fájdalom és szomorúság volt minden pillanat. Ez volt az első alkalom, hogy rádöbbent, maradt valami az életében, aminek még képes tiszta szívből örülni.



Utoljára változtatva 11-16-2005 @ 03:49 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: agnes
(Ideje: 11-16-2005 @ 11:11 pm)

Comment: Szemilla! Olvaslak....de vannak pillanatok amikor az ember csak olvasná,..de nem mondaná még ki amit gondol...én is ezt teszem,...bár hogy remekül irsz, azt bátran állithatom.


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 11-17-2005 @ 09:04 am)

Comment: Minden a helyén van. Jó volt olvasni.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-17-2005 @ 09:27 am)

Comment: Ez nagyon jól sikerült dramaturgiai szempontból is! Megható Balázs érkezése, aki az önsajnálatba menekülő apját felkarolva magabiztosan kézbe veszi a dolgokat. Szavai nemes egyszerűségek, mint az, hogy "CSAK".


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-17-2005 @ 10:00 am)

Comment: Ágika:) úgyis mindjárt vége... és köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-17-2005 @ 10:04 am)

Comment: Csingi:) Akkor jó:) Tudod, be vagyok oltva magabiztosság ellen... szóval szükségem van az ilyen megerősítésekre. Köszönöm!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-17-2005 @ 10:05 am)

Comment: Soman:) Köszönöm! Az a baj, hogy innen kezdve már csak a képzeletem játéka a történet....


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-17-2005 @ 10:55 am)

Comment: Az a jó, hisz képzeleted szárnyaló! Az önbizalmaddal meg ha baj van, e gond legyen oly távol, mint ide Tajvan, mondom én ezt, kinek füle mögött vaj van! :))) Írj, és bízva bízzál, a hsz-ektől lebegőre hízzál! S ott fenn, a föld fölött, hol ihleted tömött zsebecskéit melengeted, legyen csodaszép tündér-ligeted!


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 11-17-2005 @ 12:27 pm)

Comment: Mindig jól írsz, most is, üdvözöllek innen is.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-17-2005 @ 12:46 pm)

Comment: jaj mán... nem azért mondtam! de Csizi, Soman, Köszönöm! jekedvrederültem:)))


Hozzászóló: bg
(Ideje: 09-14-2006 @ 06:17 pm)

Comment: Kedves Szemilla! Kétszer is elolvastam. Nagyon tetszik a stílusod. A történetben kerstem valami hiányosságot, mert úgy éreztem valamitől nem teljes, de nem találtam. Inkább elfogadtam ahogy van. Talán a rövidsége miatt volt. Még olvastam volna apa-fia kibontakozást. Megmentetted Sándort.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds