[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 317
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 319

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Álmokból születtünk (4)
Ideje:: 11-30-2005 @ 01:19 pm

Igazából szeretet

- Hova üljünk? – kérdezte Tihamér, és körbe tekintett a majdnem üres kávéházban.
- Tiéd a döntés joga –felelte egykedvűen Zsuzsa.

Tihamér maga is fogorvos volt, Zsuzsával évek óta jó barátság fűzte őket egymáshoz, bár legtöbbször csak a továbbképzések alkalmával találkoztak. Mégis szívesen volt a nő társaságában, mert szakmai kérdésekről Zsuzsával lehetett a legjobban beszélni.Mégsem volt alkalma soha közelebb kerülni Zsuzsához. Maga is meglepődött, mikor Zsuzsa elfogadta a meghívását, hogy igyon meg vele egy kávét.

- Fáradtnak tűnsz.
- Az is vagyok. Tudod, a szokásos – és Zsuzsa zavartan félre nézett.
- Hallom Márton otthagyta az egyetemet.
- Igen, így is mondhatjuk.
- Ha ez bánt, nekem nyugodtan elmondhatod –és a férfi egyenesen Zsuzsa szemébe nézett.
- Nem köszönöm. Nincs mit mesélni róla. Két hónapja el kellett jönnie, azóta óraadóként tanít egy magán főiskolán. –Zsuzsa elszántan kavargatta a cappucinot a poharában.
- Ne haragudj, nem akartam tolakodó lenni, csak annyi mindent hall az ember.
- Na, persze! Más élete mindig sokkal izgalmasabb, mint a sajátunk! – jegyezte meg keserűen Zsuzsa. – Én szeretem Mártont, és amíg ő nem áll elém, hogy el akar válni, addig én nem akarok tudni arról, hogy milyen csatákat vív magával. Persze hozzám is eljutottak a pletykák, hogy van valami kislány az egyetemen, aki miatt kipenderítették, de talán csak most jöttem rá igazából, hogy nem akarom elveszíteni.
- Bocsánat, tényleg sajnálom, hogy szóba hoztam –visszakozott Tihamér.
- Talán jobb is, ha beszélek róla valakivel, legalább én is tisztázom magamban a dolgokat. Mikor megismertem Mártont, mindig ledöbbentett, hogy számára az élet - kérdések végtelen sokasága. Ezért sokszor olyan dolgokra csodálkozik rá, amit én észre sem veszek. Bár sokszor nem értem, de látom rajta, hogy neki minden sokkal bonyolultabb. Én elvégzem a munkámat, hazamegyek, beszélgetek a gyerekeimmel, és elégedett vagyok. Ő sosem elégedett. Folyton gondolkodik, és észre sem veszi, hogy már régóta a saját kis külön világban él, amiben maga teremti a szabályokat. Szabad ember lett, mert új gondolatokat csak szabad ember képes teremteni. Én pedig nem tehetek érte többet, mint hogy mellette állok akkor is, ha bajban van.
- Fantasztikus nő vagy! Márton nem is tudja, milyen szerencsés.
- De igen tudja. És bizonyára hálás is érte. De a hála néha agyon tudja nyomni az embert.
- Bármelyik férfi boldog lenne egy ilyen nő mellett! – hajtogatta Tihamér.
- Az lehet –mosolyodott el Zsuzsa. - Én viszont csak Márton mellett vagyok boldog. Kettőnk közül neki a nehezebb. Én teszem a dolgomat, és ezért elismer a világ. Ő viszont megszenvedi a gondolkodást. Örök harcban áll a világgal és önmagával. Kettőnk közül mégis, ő az, aki nyomot hagy maga után. Én csak átutazó vagyok, engem legfeljebb addig tartanak meg az emlékezetükben az emberek, amíg ki nem esik a tömés a fogukból. De ő mindig is ott marad a hallgatói emlékezetében. Akkor is, ha nem gondolnak rá.
- Nem könnyű egy filozófus feleségének lenni! -próbált tréfálkozni Tihamér.
- Senkinek sem könnyű lenni –válaszolta Zsuzsa –és felemelt fejjel a férfi szemébe nézett.

Szigligeti Márton épp az előadóból lépett ki, mikor megpillantotta a nővérét, Mártát.
- Hát, te? – nézett rá meglepetten.
- Erre jártam, gondoltam benézek. Van egy kis időd?
- A legjobbkor jöttél! Szabad vagyok, mint a madár.
Márton szobájában a könyvek az asztalon szerte széjjel hevertek, a karosszéken a felöltője kissé gyűrötten várakozott, hogy valaki végre kézbe vegye és jólesően nyújtózkodhasson egyet. A polcon egy képeslap trónolt a papír halom tetején rajta két gyerek, alatta a felirat:
„A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni….”

- Foglalj helyet –és egy szempillantás alatt átrendeződtek a kupachegyek.
- Nem maradok sokáig. Csak aggódom érted.
- Értem? –kerekedett nagyra Márton szeme. – Miért aggódsz értem, drága nővérkém? Sose voltam jobban!
- Azt látom –mosolyodott el önkéntelenül is Márta. – Csak úgy ragyogsz, mint egy elsőszerelmes kiskamasz.
- Aha! – emelte győztesen az ujját Márton a levegőbe. –Szóval innen fúj a szél.
- Igen! Innen fúj a szél. Az egész város attól hangos, hogy azért kellett eljönnöd az egyetemről, mert beleszerettél valami kislányba.
- Értem. És mit szeretnél tudni?
- Az igazat –válaszolta Márta, és hirtelen az jutott eszébe, hogy most éppen úgy érzi magát, mint harminc évvel ezelőtt, mikor minden bajtól megakarta óvni a kisöccsét.
- Nos. Az igazság az, hogy valóban beleszerettem egy kislányba – Márton érezte, amint harminc évet visszamegy az időben .- És ha most azt várod, hogy bűnbánóan a sarokba vonulok, hát sajnálom, csalódást kell okozzak. Nincs lelkiismeret furdalásom. Magam sem értem miért, de nincs. Lehet, hogy elromlottam, lehet hogy valamiről nem veszek tudomást, de meggyőződésem, hogy a lélek képes mérlegelni a tettek igaz, vagy hamis voltát, és ha tévesnek ítéli meg, akkor megvonja az asszenziót a képzettől, vagyis nem egyezik bele a történésekbe, és nyugtalanná válik. De én még sosem voltam ennyire nyugodt és boldog.
- És mit szól mindehhez Zsuzsa?
- Nem tudom. Nem beszélünk róla.
- Nem beszéltek róla? Gondolod, hogy nem is tudja? –csóválta fejét Márta hitetlenkedve.
- Nem. Azt gondolom, hogy biztosan sejti. De valószínűleg látja azt is, hogy boldog vagyok.
- Ó, ez igazán csodálatod! Szigligeti Márton professzor úr megvalósította a mai kor legújabb házasságmodelljét! Gratulálok.
- Ne gúnyolódj! –pattant fel Márton a székből. – Azt hiszed olyan könnyű? Mindenkinek nagyon nehéz. Zsuzsának is Szabinának is, nekem is. Elegem van már ebből az álszent világból, amely csak prédikálni tud az igaz szeretetről, de a gyakorlatban fogalma sincs róla. Azt mondják nem birtokolhatja egyik ember a másikat, de a kapcsolatok semmi másról nem szólnak csak a birtoklásról. Birtokolni házat, autót, feleséget. És hogy közben elsorvadnak a lelkek és az érzelmek csak szánalmas nyöszörgéssé csökevényesednek, az senkit nem érdekel. Amíg nem jött Szabina az életemben észre se vettem, hogy már úgy élünk Zsuzsával, mint két idegen. De most újra szeretni tudok. Igazán szeretni. Látom, a bánatot, és látom az örömet. Tudom, hogy Zsuzsának is szüksége van rám, ahogyan nekem is szükségem van rá. Szabina egy angyal. Úgy szeret, hogy több leszek. Úgy szeret, hogy a világot is képes lennék átölelni ha kell. Már Zsuzsával sem vagyunk idegenek. Ha átölelem csak a szeretetet érzem. Azt érzem, hogy nem akar elveszíteni. Azt érzem, hogy végre ő is érteni akar. De Szabina nélkül már arra sem emlékeznék, hogy milyen érzés ha hiányzik az érintés. Nem! Ez nem lehet bűn, mert ez igazából szeretet.
- És mégis hogy képzeled? Életed végéig ebben a hazugságban élsz?
- Hazugság! Mert szerinted ez hazugság! És hányan hazudnak szeretetet miközben hűségben élve már semmit nem éreznek! Hát legyen hazugság. Tudom, hogy ez nem tarthat örökké. Szabina fiatal Előbb utóbb talál valaki mást. Majd gyereket akar, és családot, és akkor lejár a haladék. –Márton leroskadt a székbe. Egy pillanat alatt tíz évet öregedett.
- Nem ismerek rád. Te akiről mindig azt hittem, hogy oda van a gyerekeiért, te, aki Zsuzsát mindig is olyan sokra tartottad, most kockára teszel mindent egy ilyen szerelemért?
- Nem várom tőled, hogy megérts. Nekem olyan szükségem volt erre a lányra, mint fuldoklónak a levegőre. Ettől az érzéstől érzem magam újra embernek. Ettől érzem magam újra élőnek. És tudom, hogy nem választhatok. És tudom, hogy nincs jövőnk, csak jelenünk, de egyetlen percéről sem vagyok hajlandó önként lemondani.
- Jaj, te még mindig egy bolond kölyök vagy! - ölelte át szeretettel Márta az öccsét. – Olyan vagy mint a dráma hősök. Látod a biztos véget, és mégis kitartóan menetelsz a szakadék felé.
- Lásd be, hogy van ebben mégis valami szép! – nézett mosolyogva Márton a nővére szemébe.
- Igen, van! Van benne valami szép. Szép és félelmetes.



Utoljára változtatva 11-30-2005 @ 01:30 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-30-2005 @ 01:32 pm)

Comment: Bocs soman:) nem bírtam még kinyírni, de rajta vagyok... becs szó.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:03 pm)

Comment: Hát, nem úgy néz ki a Márton, mint aki földi létét elhagyva, új röppályára készül egy más dimenzióban... Figyi; tulajdonképpen miért nem jó ez így, ahogy van? Először azt akartam kérdezni, miért nem húz el a Marci végleg Szabinához. Aztán következő gondolatom az, hogy ha jó így Zsuzsának, akkor miért ne maradhatna a férfi számára "idilli" állapot? A férfinak ez a legkényelmesebb. Egyetlen aggályom van csak; Szabina. ///Gyerekek: Apa otthon van, boldogok vagyunk./Zsuzsa: Márton apa a "nyomot hagyó" filozófus, kire felnézek/Márton: otthon meleg családi fészek, második otthonban szerető szerető, az érett férfiember eszménye e lét is lehetne - akár - ///Lelkem bűvös hatalma, zsebemben megbújik hat alma, NET-erdő szélén lakozik a VADALMA. Bumm! Szem-illa berek bánat ered, illa-berek, nádak-ereg, nem illat e kerek állatsereg, agyam azon kesereg, hozzászólni még, hogy merek! :)))


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:30 pm)

Comment: Úgy várom ezeket a részeket, mintha az életem függne tőle! :))) Jó, ha mindenáron gyilkolászni akarsz, Szabinát nyírd ki, akkor megoldódik minden probléma! (De előtte írd le, hogy mit érzett, hisz azt is tudod...) Félelmetesen jól írsz!


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:30 pm)

Comment: Úgy várom ezeket a részeket, mintha az életem függne tőle! :))) Jó, ha mindenáron gyilkolászni akarsz, Szabinát nyírd ki, akkor megoldódik minden probléma! (De előtte írd le, hogy mit érzett, hisz azt is tudod...) Félelmetesen jól írsz!


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:34 pm)

Comment: Nagyon tetszik, hogy több szemszögből is megvizsgálod ezt az élethelyzetet. Több mindenre rávilágítasz, hogy nem minden feleség házisárkány, nem minden férj álnok csaló és nem minden szerető ribanc. "Tökéletes" házasságban is előfordulnak mellékutak és nem azért mert már nem szeretik egymást! Azt hiszem ennek a regénynek a szeretet a vezérfonala...kiváncsi vagyok hogyan folytatod? Téged olvasva megérti az ember, hogy nem minden fehér vagy fekete és hinni kezd a csodákban. :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:44 pm)

Comment: Jaj, de örülök!!! Felkészültem rá, hogy leszedik a fejemet, és erre mégsem! Szuper! Soman:) Köszönöm, láttam, jártál a váramban, és tényleg örülök... na, igen... szép is lenne ha az élet lenne az úr, nem a szabály... de a törvény hatalmasabb az embernél... ez van... sorsot nem választhat az ember, csak jó pofát:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:47 pm)

Comment: Fata:) az a helyzet, hogy néha belehalok egy-egy részbe... de most ez a hozzászólásod nagyon édes volt!!! Új megrendelés: nyírjuk ki Szabinát... megfontolandó... nekem is megfordult a fejemben... de hát olyan fiatal... nem tehetem... sajnálom.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-30-2005 @ 02:49 pm)

Comment: Anonyma:) Ehj, ha ezt más is megértené, már nem írtam hiába... (már épp kérdezni akartalak, hogy haragszol tán? , de látom, minden rendben:) )


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-30-2005 @ 05:57 pm)

Comment: "És tudom, hogy nem választhatok. És tudom, hogy nincs jövőnk, csak jelenünk, de egyetlen percéről sem vagyok hajlandó önként lemondani." .....Ebben a mondatban benne van az ÉLET.....Köszönöm az élményt...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-30-2005 @ 06:21 pm)

Comment: angyalka:) én köszönöm, mert tudom, hogy ez az egész olyan távol áll tőled, és ha mégis megérted, akkor az jó nekem.


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 11-30-2005 @ 08:01 pm)

Comment: Amit mondanék,..nem mondhatom,..amit mondhatnék,,,nem mondanám.....Lelkes olvasod vagyok! Az Üveghegy tetején......


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 12-01-2005 @ 07:31 am)

Comment: Hmm, nocsak-nocsak, Zsuzsa előbb utóbb engedni fog a fogorvos bácsinak (a név választás tetszik ;-)) - tudom, még a férjét szerető nő sem tud ellenállni annak, ha odafigyel rá valaki, ha bókol neki, ha ő a világközepe, nem pedig a szerető. Furcsa ez, az eddig háttérben lévő Zsuzsát is megszeretteted. A kedvenc Kosztolányi versem is jó volt viszontlátni a cím erejéig, aztán ott van a "szabadság" gondolata - szerintem mindannyian a saját magunk által teremtett világban élünk, csak akiket szeretünk, annak kulcsot is adunk hozzá(nk).


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-01-2005 @ 09:32 am)

Comment: Agnes:) Köszönöm... jó tudni.. a lelkes olvasót is, és az üveghegy tetején levést is:)))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-01-2005 @ 09:34 am)

Comment: Luna ne reménykedj:)) A Zsuzsákat nem lehet holmi bókkal levenni a lábukról... és na, igen... Tihamér:)))) következő név jelölt???


Hozzászóló: EnolaG
(Ideje: 12-07-2005 @ 03:38 am)

Comment: egy házasságban a felek utóbb már nem szerelmesek "csupán" partnerek. na és akkor jön a rosszban. szerintem (az életben) szabina kinyíródna magától. még nem olvastam a következőt...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds