[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 342
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 342


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


wacko.gif
Kattan az óra,
-: Samu
Ideje:: 12-15-2005 @ 03:05 pm

Kattan az óra. Órát vált. Zsivaj, meg nem teremtett ötletek, és kósza árnyak a plafonon. Úgy mint mindig, csak egy kissé másként. Hasító zene, az óra elhal, a basszus felordít, sikít a filozófia, sikít vele az irodalom, Petőfi csak a sarokban gubbaszt, Ady meg szavakkal próbál a székhez láncolni, maga mellé. Hamis a vokál, az intonáció a legkevesebb most. Meghal az ütem, elbotlik a ritmus. A macska rohan, keresztül a bedobozolt tudáson, súlytalanul, testtelenül ugrál végig, suhan, hajlékonyan, átmozdul, korcsolyával a lábán hasítja a padlót, kusza nyomaival. Csupa kesze zsinór a padlón, behálózza a járhatót, egy elmért pókháló. Ragad a zokni, mocskos a fal, piszok foltok szívják magukba az árnyakat. Itt van minden, feketelyuk, szellemek, kísértet hajlítások, elunt szövegek, intonáció. A káosz elmélet, a gimnázium poshadása, konfliktus elmélet meg a filológia. Felbolydul a világ, kiszakad a doboz, tüntet a sötétség, kiég a körte. Az árnyak szörnyet halnak csendben, csak a fül dugul be, nyomás változik, rikít a sötét, behunnya szemét a menyasszony. Ébred a csönd, halkul a pince. Fordul egyet a padlás kilincs, kinyitja szépen a huzat. Beront rajta a telefon csörgés. Valaki a világból, úgy mint téged. Keres most, hív, az indulat lecsapja. Szól a szám, minden mi mozdulat már szereti a világot, szereti a körte fény titokzatos csillogását, szereti a rendetlenséget, vigasztalja levegőt. Simogatja a haját, belesimít a tér bőrébe, csiklandozza az idő tollát. Őszül a sötét. Mégis olyan fájdalmas a huzat. Kezet fog velem az öreg illat. Megcsókol a hold, arcon simít a megbánás. Indulok a térbe, mozognak a formák.

Kattan az óra. Magába szívja a tehetetlenséget. Magába szívja a tegnap emlékét, s távolra repíti, a világ elérhetetlen sarkára hajítja. Felkelt az elmúlás, elszökött a vigasztalás. Az elmúlás fáj. Kattog a másodperc, csak hogy minden egyes pillanat ritmusra verjen léket a fejbe. Az emlékekbe. Hatalmas zivatar támad a tengeren, itt van velem mind kinek kövek csúsztak kiszakadt zsebeibe, kedves. Úgy támad fel az éjszakai világ, mintha a csillagok tehetnének róla, mind rámered a földre, s kiszáradt szemükből fájdalmasan csöppen le az örökkévalóság. A vitorlát eleresztik a mélység felé, fordul a világ, úszik a mennyezet. A kapitány reszket, imára borul keze, roppanásig kulcsolódnak ujjai, bár ne telne másodperc, de már halhatja medúzák dalát, a mélység kíséretét, “ négyárbocos szkúnerek bukott álmait.”…

De kattan az óra. Visszarúg a huzat. Becsapja ajtaját előttem a másodperc, de nyílik a következő. Emlék nyelő tornádó. Álomba hívogat az érzéstelenítés. Rám borítja az égboltot. Hideg testem kissé kihűl alatta. Lassan nem kattan, elhal az életritmus, nem csitít többé az elmúlás…

Az óra kattan, felébresztette a világot, felhúzta drót madzagján keresztül a napot. Hideg folyosók, eszméletlen tömeg, feltör az iszony, csak az én elmémet rombolja. Idegen arcok, büdös testszag, lucskos járdák, jeges cipő. Ódon láz, kedélybetegek.



Utoljára változtatva 12-15-2005 @ 03:05 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-16-2005 @ 10:38 pm)

Comment: Érdekes írásod most másodszor olvastam el. Először mikor itt jártam, még nem éreztem.... Érdekes zavaró gondolatok, megkapó ritmust diktálva, olvasása egyre zaklatottabb ütemre késztetett. Nagyon jól érzékelteted az idő múlásának súlyát, a hétköznapokra ébredést....


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds