[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 326
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 328

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Mi lenne ha?
Ideje:: 05-08-2006 @ 02:40 pm

Mi lenne, ha?

   Mi lenne, ha a Föld egy atom lenne? Izzó magja az atommag, kéregrétegei elektronhéjak, mi, emberek elektronfelhők? Mi lenne, ha egy nézőpontukban kinagyított atom alkotórészei lennék?
   Mi jelentene, ha ez igaz lenne? Ha a Föld atom abból az következik, hogy a többi bolygó is az. Akkor pedig vajon a Föld a Holddal egy molekulát alkot, vagy akár az egész bolgyórendszerünk együtt az? Mit építhetnének fel ezek a részecskék? Talán csak egy másik világ egy lényének építőeleme egész univerzumunk?
   Ha az atom felnagyítva bolgyónyi, az ő atomjai megfelelő ráközelítéssel szintén azok. Világokból épül fel a környezeteünkM? Hány világ vahyunk csak mi magunk?
   Végtelenségbe tágul és szűkül a nmindenség?
*
   Mi lenne, ha a Holdat akkumulátorként használnánk hosszú huzalokkalrögzítve a Földhöz? Ha a villámhárító nemcsak elvezetné a villámcsapást, hanem összegyűjtené az energiát továbbfelhasználásra? Ha a zahara temérdek fölös homokszemcséjét hasznosítanánk energiatermelésre? Ha a hőerőművek helyett hulladékerőműveket üzemeltetnénk? Ha cipőnk minden lépése energiagyűjtő pumpaként működne?
   Megoldódna az energia válság, csökkene a környezetszennyezés és csődbe mennének az olajsejkek.
*
   Mi lenne, ha nem lennék? Vagyok-e olyan egyszerűen kiismerhető, hogy ki lehetett volna találni?
   Szegényebb lenne nélkülem az emberiség. Rengeteg sületlenségtől szabadult volna meg, és mennyi lombos fa menekedhetett volna meg töméntelen irka-firka  papírfogfyasztásom elől!
*
  Mi lenne, ha egyszer kimondanám a végső "nem"-et, a világ megtagadását, elutasítást a polgári életformára hallgatva tiltakozó ösztöneim szavára?
   Nem kell egytem, nem kell állás, nem kell ház, nem kell autó, nem kell pénz?
   Első tudatos értelemmel haszált szavam állítólag a "Nem!" felkiáltás volt fejrázással összekötve. Vajon mi történne, ha ez az önálló vélemémnyt formáló, akaratos lnyem megint megalkuvásmentes teljességében feltámadna bennem? Kitaszítana minden és mindenki? Elfelednék még a létezésemet is vagy üldöznének, hogy álljak vissza a gépsorba?
   Vajon boldogan élnék a világtól elfelefdten vagy magányban öngyilkolnél a világ miatt?
*
   Mi lenne, ha a szenvedélybetegeket nem meggyógyítani igyekeznénk, hanem felhasználnánk társadalminuk jobbítására? Vélhetőleg sikeresebbnek bizonyulnának ezek a célkitűzések megvalósításukkor, mint az eddigi elentétes próbálkozások.
   Szenvedély a számítógép, a félkarú rabló, a cigaretta, az alkohol, a kábítószer vagy valami más. Minek leszoktatni bárkit is? Megkaphatnák, amire vágnyak, amennyiben kiérdemlik. Megérné nekik is, aforgalmazóknak is, a közbiztonságnak is.
   Mi lenne, ha szenvedélybetegekkel végeztetnénk el a köz-, illetve népszerűtlen munkákat cserébe szenvedélyük tárgáért? Több örömérzet, megelégedettség, kevesebb bosszúság, szabálysrtés, kiadás. Nem csak pénz a világ, természetben is lehet fizetni, ha ez jelentősebb ösztönző erő.
*
Mi lenne, ha a mélykék ég csillogó csillagai beszélni tudnának a végtelenül örök viklágról? Vajon mire jutunk, ha belegondolunk a korlátlanság fogalmába?

Végtelen. Mindig van tőle eggyel több, eggyel nagyobb. Egyszerűen belátható tény, hogy például minden számtól elgondolható eggyel nagyobb, de ésszel felérhetetlen, egy idő utzán szóval kifejezhetetlen. Létezik egyáltalán?
   Örök. Mindig s állandóan volt, van, lesz. Elképzelhetetlen. Mitől lett? Mindennek van kezdete s vége.
   Végtelen és örök a világűr. Végtelen és örök az Isten. Mégis hogyan keletkeztek? Vannak, de miképp lettek? Lehetne mondani, csak úgy léteznek, mint a számok: attól függetlenül, hogy felismerjük-e őket. Node számok azért vannak, mert van mit megszámolni. Viszont a "mit"  és alkotója vajon honnét került elő?
   Ki az Isten teremtője?


Utoljára változtatva 05-08-2006 @ 02:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 05-09-2006 @ 02:43 am)

Comment: Harminchat kérdőjel. Szívem repes. :) Gondolkodó embert mutat. Azt meg szeretem. :) Nade... Hova a nagy sietség (amit a rengeteg elütés mutat), miközben a végtelen idő és tér van a boncasztalon? :) Mindenesetre ezek az emberiség legfontosabb megfejt(het)etlen kérdései. Valószínűleg az emberi gondolkodás(mód) egyszerűen alkalmatlan a végső igazságok felismerésére, megértésére. Ezért van szükség az érzésekre és a hitre, amelyek hidat képeznek a gondolkodás végessége és a végtelen teljessége között...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds