[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 341
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 341


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A konyha főnöke
Ideje:: 11-07-2006 @ 08:05 am

"Essen eső, ha nem számít,

könnyet a szél majd felszárít

Bánat a vállamon, róka jár az udvaron,

szerelemből idő gyógyít."

 

Zalai már napok óta nem bírt magával. Egyszerűen képtelen volt a bőrébe férni. Szívdobogása volt egyfolytában, a dobhártyája pattogott, az agya sokezres fordulatszámon pörgött, teljesen ki volt kelve magából.
Egyik baj a másikat érte. Az orvosa komoly fenyegetésekkel lépett fel a további dohányzás ellen, a főnöke súlyosabban telepedett rá, mint valaha, az asszony is csak nyúzta, nyúzta, nyúzta. A srácok már hetek óta nem tudtak kilábalni a nátha különféle fokozataiból, és most: tessék, Almával is összeveszett. Pedig éppen erre a hétvégére volt megbeszélve, amit régóta tervezgettek, hogy meglépnek végre a világ elől és egy kicsit törődnek egymással. Mindketten beadták otthon a megfelelő kifogást, mely el is fogadtatott, aztán a hét közepén mégis összevesztek valami apróságon és nem mentek sehová.

Zalai nagyon elkeseredett. S mit tehet az ember, ha nagyon elkeseredik? Lenéz a piacra. Térül, fordul, beszerez ezt, azt, végül hazatér a zsákmánnyal. Igazából csak olyan általános dolgokat vett, amikből bármi lehet, aztán majd meglátja, gondolta Zalai.

Hát, lett is.

Vasárnap délelőtt eszébe jutott, hogy még sosem főzött káposztalevest. Olyan jó kis gyomorsimogató, telt káposztalevest. Nem is nézett utána semmiféle könyvben, csak úgy cigányosan, kotta nélkül esett neki a fazéknak.

Felaprított három fej vereshagymát, majd három kanál disznózsíron megdinsztelte. Paprikát szórt rá, aztán beledobta az apróra vágott füstölt tarját, meg egy szép darab oldalast, csíkokra szabdalva. Félórás rotyogtatás után beledobott egy kiló savanyú káposztát, három szem kockára vágott krumplit és belekarikázott öt derék sárgarépát. Amikor a zöldségféle puhulni kezdett, feleresztette egy kis káposztalével, vízzel, még forralt rajta egyet, aztán kicipelte az erkélyre és lerakta a jó hűvös kőre.

Igen ám, de még megvolt a füstölt tarja fele. Most mi legyen ezzel a darabkával? Kár lenne hagyni, elkallódni a hűtőben. Így aztán Zalai három bögre vizet forralt hirtelen, aztán egy bögre kukoricagrízt zúdított bele kevergetés közben, amíg csak jó sűrű puliszkává nem főzte az egészet. Akkor a maradék füstöltárut egy kis szalonna társaságában megpirította, s a keletkezett zsírral kikent egy jénai edényt. A puliszkát kanállal szépen az edénybe szaggatta, rétegezve persze a finom juhtúróval, míg csak meg nem telt a pitli, akkor rászórta a finom füstölt töpörtyűt, lefedte, és az erkélyen helyezte el, további tárolás céljából.

Na de itt volt még az oldalas maradéka is, szemre jó kilónyi. Hát ennek kellett most valamiféle célszerű rendeltetést találni. Ezzel már nem sokat játszadozott Zalai, kapott egy lábaskát, megforrósított benne egy kis disznózsírt, ügyesen kérget sütött a húsra, ahogy kell, aztán mellédobott egy negyedekbe vágott vöröshagymát, egy ráncoska paradicsomot, egy fonnyadtabb zöldpaprikát, s hagyta, hadd párolódjon a fedő alatt.

Érezte, hogy kezdi elveszíteni a mértéket, de már nem volt megállás. Előrántott még a hűtőből két kiló nyers tarját. Ebből tíz gyönyörű szeletet vágott, aztán nejlonzacskóba helyezte őket és lefagyasztotta későbbi kirántásra. A maradék kilónyit akkurátus kockákra vágta, majd ismét hagymát metélt apróra, s újabb három kanál zsírt dobott egy lábasba. A hagyma előírásszerűen üvegesre párolódott, majd belekerült három nagy kanál szekszárdi remek pirospaprika. Erre az alapra öntötte rá a tarjakockákat Zalai, aztán leült és várta, hogy főjön. Főtt, főtt a pörkölt, került ebbe is egy ványadt kis paradicsom, maradék paprika, kezdett szaftja kerekedni a jóféle húsnak, Zalai pedig csak várt, hogy elkészüljön végre.

Mikor végül jónak ítélte művét, egy öblös mélytányérnyit kiszedett magának, a többit pedig úgy, ahogy volt, kivitte az erkélyre, a kőre, hűlni.

A pörkölt fenséges volt. Dús, szaftos, csípős. Remek fehérkenyérrel még a tányért is kitörölgette maga után. Aztán lassan elmosogatta a főzéskor keletkezett szennyest, bevágott egy sört, aztán büszkén nézett szét az erkélyen. Úgy néz ki, a jövő héten sem hal éhen a család.

Főzött magának egy kávét, elszívott hozzá egy tiltott cigarettát aztán úgy ugrott ki a hatodikról, ahogy csak a legnagyobb séfek tudnak ugrani



Utoljára változtatva 11-07-2006 @ 08:05 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 11-07-2006 @ 08:16 am)

Comment: Upsz! Kedves Stafni! Az utolsó mondat kivételével mosolyogva olvastalak, arra gondolva, hogy hallotam egy pasiról, aki mosás közben nyugodott meg, téged meg a konyha nyugtat...de a vége...az hirtelen meglepett.


Hozzászóló: Stafni
(Ideje: 11-07-2006 @ 08:18 am)

Comment: Kedves Erika!:) Hát végülis azért írok, hogy hatása legyen, nem?:)


Hozzászóló: zsuka49
(Ideje: 11-07-2006 @ 10:47 am)

Comment: Hát a vége engem is meglepett, mit ne mondjak!!:)) Gondolatban már én is vele főzöcskéztem, nyeltem nagyokat, még a habzó sört is magam elé képzeltem és akkor tessék - ezt a jó embert kiugratod az emeletről. Kár, de hát nem végződhet minden vidáman!! Tetszett, gratula: Zsuzsi


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 11-08-2006 @ 04:20 am)

Comment: Szia! Jézusom! Hogy lehetsz ilyen kegyetlen! Nem elég, hogy gyomor rontást kaptam olvasás közben, még a lelkemet is összetörted... Ez már sokkkkk!! Bánatosan, Rozika


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 11-08-2006 @ 09:57 am)

Comment: Erről jut eszembe; már 1.5-napja nem ettem, meg hogy nálunk nincs erkély... EZ JÓ!


Hozzászóló: samway
(Ideje: 11-08-2006 @ 11:29 am)

Comment: No akkor a rossz szakácsok mit csináljanak..négyeljék fel magukat??? ha már jók ugranak!!! megleptél a befejezéssel...


Hozzászóló: gabiga
(Ideje: 11-08-2006 @ 12:01 pm)

Comment: Meglepő befejezés, nagyot szólt. Jó az írásod!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds