[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 333
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 333


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Nap, a Hold és a csillagok fénye...
Ideje:: 01-07-2007 @ 05:43 am

A Nap fényét szüntelenül ontja, megkülönböztetés nélkül, mindenre, önzetlenül. Mindig süt a nap, csak nem látjuk mindig. Vagy maga a földgolyó „másik oldala” takarja el, vagy a felhők szűrik meg, amikor a viharban ugyan világos van, de nem jut el az összes fény hozzánk. Mi miért nem vagyunk olyan önzetlenek, mint a Nap? Miért gyártunk magunknak felhőket, s mögüle figyeljük az életet? Saját felhőink mögé bújva nem engedjük, hogy a szeretet szívünkből áradjon a világra, és így elrejtőzve befogadni sem tudjuk mások szeretetét. Annyi falat építettünk már, annyit ködösítünk. Hát nem volt még elég? Amíg erre rá nem jövünk, és el nem oszlatjuk e felhőket nem lesz rend bennünk és nem lesz rend emberi világunkban. Legyünk hát olyanok, mint a Nap. Aki önzetlenül ad, s nem kér…

A Hold fényét a Naptól kapja kölcsön, és ahogyan a Föld körül kering, és lassan a saját tengelye körül forog, mindig ugyanazt a jól ismert arcát mutatja meg nekünk, a másikat innen a Földről, még soha nem láthattad. Neked is csak egy „arcod” lenne, az, amit a külvilágnak mutatsz, vagy létezhet az a benső lény benned, aminek megismerésére bátorítalak?

A bolygók is a Nap fényét tükrözik vissza. A csillagok azonban saját fényüket küldik felénk. És ez a legérdekesebb. Ezt ugyanis káprázatnak is nevezhetném, vagy akár időutazásnak is, mert ugyan valódi fényt fog fel szemed, de az a fény már nem azt a csillagot mutatja, vagy legalábbis nem ott, ahol most van. Az a csillag már ezernyi változáson ment azóta keresztül, s hogy most milyen, hol jár a kozmoszban, legfeljebb a csillagászati számításokra bízhatod, de annak eredményét már csak papíron vagy képernyőn láthatod viszont. Egyrészt a fény sebessége és a távolság határozza meg azt, hogy az, amit látunk, nem a valós képet adja. A másik tény az, hogy a tömegvonzás következtében egy másik csillag, pl. a mi Napunk mellett elhaladó fénysugarak elhajlanak. Az égbolt tehát mást mutat, évekkel, évtizedekkel ezelőtti állapotokat, sőt... S hogy ezt jól érzékeltessem, lépjünk ki most a Tejútrendszerből, és válasszuk a hozzánk legközelebb eső extragalaxist, az Androméda-ködöt. Amit ennek fényéből kiolvashatunk, az körülbelül a kettőmillió évvel ezelőtti állapota. Hát kérdem én - ezek szerint - muszáj mindent elhinned, amit a szemed lát?

És milyen üres a világűr? Ha leszámítjuk a látható csillagokat, bolygókat, mi marad körülette? Üres lesz, de csak annyira, mint egy kiürült üveg. Az levegővel telik meg, mégis üresnek mondjuk. Körülbelül ennyire üres a világűr is. Láthatatlan rezgések szövik át az egészet. A csillagokból érkező rádióhullámok, infravörös, ultraviola és röntgensugarak. A kozmikus sugárzás és háttérsugárzás. A töltés nélküli neutrínó-sugárzás, mely akadálytalanul halad át még a te testeden is, a szilárd, számunkra átláthatatlan falakon. (A szilárd testek fizikájára még visszatérünk egy rezdülés erejéig…) Nos, ennyire üres az űr… A láthatatlan, de azért még létező dolgok.

Találd meg te is az ürességet magadban! És érted-e már, hogy mit érts az üresség alatt? Én a megismerésre váró teljességet tekintem annak…

Ember-élet éjek közt magad is csillag vagy,
Kinek fényességet az Öröktől-való ad,
Hogy sugározd szét, és több legyen, mint gyertyaláng,
Legyen Tűz, mely összefűz s az áldást hozza ránk…

/Bagi László Hezekiah, Iszathámi: A Szem, avagy a Hurrikán Szívében; részlet A Nap, a Hold és a csillagok fénye c. fejezetből/



Utoljára változtatva 01-07-2007 @ 06:31 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: PHAEDRA
(Ideje: 01-07-2007 @ 11:40 am)

Comment: Ha a sebek simogatássá válnak , összetipródnak a sejtelmek, csodálatos álom művész az ember. Az élet szabad képeit álmodja. Szükség van a Napra,a Holdra,a Csillagokra,a Világmindenségre,hogy legyen amit megtöltsön az emberi lélek.Minden mögött ott vagyunk Mi és nem engedhetjük,hogy eltünjünk. Üdv. Phaedra


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 01-07-2007 @ 06:11 pm)

Comment: Bár az egész írás jó, úgy ahogy van, sok-sok jó gondolattal átitatva, engem mégis a bennünk lévő ürességről, -ami a teljesség- írt sorod fogott meg, késztetett erősen gondolkozásra.Köszönöm! Üdv!


Hozzászóló: 102
(Ideje: 01-08-2007 @ 03:56 pm)

Comment: a betöltendö ür. tömegvonzás. kozmikus áramlások. jól rendezett! százkettes


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-08-2007 @ 10:26 pm)

Comment: Amimost bennem van Laci, az is egy betöltetlen űr, mely nagyon-nagyon fáj. Köszönöm, hogy olvashattam, tetszett. szeretettel: gaby


Hozzászóló: Hezekiah
(Ideje: 01-13-2007 @ 02:22 am)

Comment: Köszönöm Nektek, hogy megtiszteltetek e sorok elolvasásával, és szavaitokkal! . :) Áldott napokat Néktek, harmóniában! Szeretettel: Hezekiah Laci.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds