[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 213
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 213


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Tesó , megmondom én a frankót..-publicisztika
Ideje:: 02-05-2007 @ 05:39 pm

 

 

 

Tesó , megmondom én a frankót ..

 

 

Újsághír 2006.11.16. : A második roma csoport indult el Svédországba , ahol menekültstátuszt fognak kérni.

 

Figyu  tesó , megmondom én Neked a frankót , én tudom az igazságot , no jó a felét vagy annyit , amit el is hiszel. De nekem elhiheted vazzeg , tudod én soha nem hazudok .Jó , jó a múltkor a zsaruknak egy kicsit , meg az asszonynak néha , de minek kérdezősködnek.

 

Már régóta tuttam , innét el kell menni .A munkanélküli segélyt már nem sokáig adják , a nyóc purdé után kapott családi pótpénz  a kocsmába se ölég , nemhogy gyerekeket tartsak el belőle .

Te is tudod , itt csak  két dolgot szajkóznak nekünk : Tanulj !  Dolgozz !. Azt hiszik ezek a nagyokosok , hogy ez olyan könnyű. Montam is a munkanélkülin , mér nem ajál egy őtönyös , sétálós állást , azt igen tudnám csinányi ,erre mondja a csávó ahhoz tanúni kéne. Pedig én láttam azokat a gádzsókat  , csak sétálnak meg mutogatnak egész nap , hogy ide menjenek meg oda vigyék.Ehhez már eleget tudok.

 

Szóval tesó  , én már régebben  láttam , hogy itthon  szarban a haza , s az első romákkal kiaveltam  Srazburba  igazságér . Nagyon szépen éltünk egy darabig , melózni sem kellett , még egy kis lóvét is kaptunk , s úgy nézett ki minden okés lesz.

Oszt  kiderült , hogy a vezírünket otthon kőrözik , valami erőszakosság miatt , mire  az hazament , ottfogták , mi meg itt maradtunk  szószóló nélkül. Gondolhatod rögtön hazapateroltak minket.

Figyu tesó , ott kinn franciába valaki megkérdezte egyszer tőlünk érezzük-e a szabadság szelének illatát. Beleszagoltunk a levegőbe – én ugyan mást éreztem , mer a fingós Jocó mellettem állt -, és  azt mondtuk igen , mer annyit már tudtunk , hogy ezt akarják hallani .

De most már megmondom a frankót , tényleg szabadnak éreztem magam .

Figyu teso , mondok neked még valamit. Ezek ott nem  beszélnek semmilyen nyelvet , se a magyart ,se a cigányt , gondolhatod milyen sötétek. Jó , beszélgetnek egymással , de  olyan nyelven , amit szerintem a világon más ember nem tud megtanulni. Mégha előtte olvasni meg is tanulsz , semmire sem mész vele , mert másképp mondják , mint ahogy le van írva .Még ilyet.

Tudod ott is vannak cigányok , de azok nem beszélnek cigányul – jó , jó , közülünk se mindenki - , de azokat araboknak hívják.

 

Egyszer csak a haverom haverja olvassa , hogy várják a romákat Kanadába. Azt mondták ott sok biboldó van , akik segítenek a kisebbségnek.

 

Dzsanelod , nem kellet kétszer mondani , a csajommal meg a kiscsávókkal útra is keltünk.

Rögtön kaptunk igen baró kolyibát , ahol elhelyezkedtünk. Képzeld , ezeknek a nyugatiaknak is ugyanaz a becsípődése van , mint a magyaroknak .A csávó mondja , hogy először nyelvet kell tanulni / ugyanaz mint a francia , mást írnak , mást mondanak / , s csak utána tudunk dolgozni.

Tesó , hallottál olyat , hogy valakit vendégségbe hívnak és dolgoztatni akarják. Hát ezek el voltak tájolódva.

Zsigával  kimentünk a városba  - egy rakás gagyi gyűrűvel – pénzt keresni . Nem hiszed el , meg sem állt a nép , nem hogy megnézték vóna , vagy alkudtak volna . Mongyuk ez nehéz is lett volna , mer kurvára nem értettük egymást az ottaniakkal ..

Gondoltunk egy nagyot , s két kartondobozon elkezdtük mutatni nekik az „ itt a piros , hol a pirost „.

Ez  egy – két  hétig bejött ,már azt hittük jó helyen vagyunk , gond egy szál se .

Me  tudod ott is vannak sötétek.De nem csak agyilag , hanem bőrileg is .Mer hogy ezek a mocskos , büdös , lusta ,  nemdógozó niggerek az egyik nap elvették az összes pénzünket . Micsoda aljas , rabló , rasszista  népség.

 

Egyik nap összehívtak minket és kitettek egy csomó hangszert elénk , hogy ki tud ezeken játszani. Csak azt hajtogatták dzsipszi mjúzik , dzsipszi mjúzik .

Tesó képzeld ezek azt hitték , hogy minden cigány zenész , mert azt hallották , hogy a vérünkben van. Hát egy kis alkohol volt is bennünk , de  én életemben nem láttam közeről cimbalmot ,de a csoportunkból  sem akadt egy sem  aki tudott volna zenélni.

A dzsipszi mjuziknak lőttek .

 

Másnap többünket elkaptak az  áruházban , hogy fizetés nélkül akartunk emenni. Pedig , nem így volt , csak nem tudtuk külföldiül elmondani , hogy később kapjuk meg a segélyt és majd behozzuk utána a pénzt.

Beszélhetsz ezeknek , ezek sem beszéltek a sajátjukon kívül más nyelvet , s így a rendőrségen kötöttünk ki.

Vót balhé a táborban , valahogy kihoztak minket , de nem telt el három hónap , a határt lezárták a cigányok elől , minket meg hazatoloncoltak.

Hát tudod tesó , ilyen rasszista – azt hiszem így hívják azokat, akik nem szeretik a cigányokat – országba én nem is akarok élni .

 

Most itt vagyunk megint nekiindulva Svédbe .Mer menekülni kell innét.

 

Tudod tesó  , volt ez az olaszliszkai lincselés. Ez betett nekünk .Tudod elütöttek egy roma gádzsit , jó csak meglökték ,de akár be is verhette volna a fejét , meg is hóhatott volna akár. Tudod „ szemet szemért „ ,azt mondják így van a Bibliában leírva. Én ugyan nem olvastam , de olyan monta aki tud olvasni , hogy frankón benne van .Erre fel a romák agyonverték a sofőrt .

.Mencségükre legyen mondva , setétedett már , és így nem nagyon látták mekkorát rúgnak vagy ütnek.

Szóval menni kell , pedig már jól alakultak a dolgaink. A TV , meg az újságok már nem mondják ki azt a szót , hogy cigány, csak roma ,  pedig tudod mi egymás közt a cigányt  használjuk. Mindenhol van kisebbségi kormányzat , ahol az érdekeinket képviselik,már nem az az első , hogy miért nem dolgoztok , hanem segítse mindenki a beilleszkedésünket, ne legyen mekkülömböztetés , meg ez meg az..Ugyan ezek a kisebbségi dolgok pontosan mekkülömböztetnek minket  ,de hát fent a sok okos ezt nem látja .

Sajnos azonban itt is dúl a rasszizmus , meg a szegregáció vagy hogyishíják. A stilisztikát úgy igazíccsák , hogy az nekik jó legyen . A fehérbőrű bűnözőkből direkt  keveset kaszniznak be  , csak  hogy elmonhassák , hogy a börtönökben a rabok 90 %-a  roma.

És az olaszliszkai romáknak is bújkálni kell a szkínhedek elől !!! Milyen ország ez ?!?!

Cigánykérdést csinálnak egy egyszerű gázolásból.

 

No de majd most  más lesz !! Vár minket a szabadság , vége az üldözésnek .

 Menekültstátuszt kérünk / ezt az Elemér mondta , hogy így kell írni , meg hogy  ez egy törvény Erópában /  ,és ha megkapjuk , állítólag akkor nem kell dolgozni.

 

Na avesz !

 

Gyere tesó te is !

 

 

 



Utoljára változtatva 02-05-2007 @ 05:39 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 02-05-2007 @ 06:28 pm)

Comment: Megmosolyogtam... Kár, hogy az tud ilyen vicces lenni, ami nagyon közel áll a szomorú valósághoz. Sokan közülük tényleg így is gondolkodnak, nekünk meg főhet miatta a fejünk. De a legelszomorítóbb az egészben, hogy hiába próbálsz meg nekik segíteni. Érdekes elképzeléseik vannak az életről.


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-05-2007 @ 08:24 pm)

Comment: Fanyar, de nagyon valóságszagú:)


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 02-06-2007 @ 10:00 am)

Comment: Én meg amondó vagyok tesó, hogy mindenkinek joga van keresgélni a boldogulását, igazi hazáját!


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-06-2007 @ 03:55 pm)

Comment: x3-hoz Igazad van teso, ez nekünk nem hazánk , ahol félni kell mert véletlenül megöltünk valakit.Meg nem tudunk beilleszkedni. Mit gondolsz teso miért zárták be a Kanadaiak a nyitás után nemsokára a cigányok elől ?Én pontosan tudom , mert cigány barátom mesélte - be tudlak mutatni neki - , hogy ragyogó életük lett volna kint , ha a többség nem lopott volna állandóan. Hát tudod így aztán elég nehéz lesz megtalálni a hazát , de hadd keressék , ezzel egyetértek.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds