[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 340
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 340


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Lecsúszottak balladája-Csirkecomb
Ideje:: 02-17-2007 @ 05:02 am

Lecsúszottak balladái  –  Csirkecomb

 

 

 

 

 

Szeretek ébredéskor kimenni a kertbe, megnyújtóztatni elgémberedett tagjaimat, de főleg tavaszkor beszívni annak minden illatát. Pár éve költöztünk le ebbe a Csepel-szigeti kisvárosba , annak is egy magánterületként deklarált – közterület tábla van róla – kisebb lakótelepére.

Ez a telep egy zöld sziget , a fenyők , hársfák és a különböző virágok csak úgy ontják részegítő illatukat , mellyel sosem  tudok betelni .A  frissen vágott fű szagáról  már nem is beszélve , még ha nekem kell is levágnom .

Anyósom két jó dolgot csinált egész életében ,az egyik egy etető , a másik egy itató volt a madaraknak a kertünkben ,/ no egye fene a lánya a harmadik /.Így reggelente állandóan madárcsicsergésre ébredünk , s ezek a kis lények szinte már családtagjaink lettek.

 

Ez a terület a városnak egy kissé jobbmódúak által lakott része , amit a telepen lévő általánosan nagyobb tisztaság , meg a szemétnek összehúzott nylonzsákban való kiszerelése demonstrál . Sajnos régebben sokszor előfordult , hogy a kukákat a kóbor kutyák fellökték és a zsákokat szétcincálva szeméttel borították be a környéket , ezért  kénytelenek voltunk  zárhatóvá tenni  ezeket  , melyeket   az egyik nyugdíjas lakó az elszállítás napjain kora reggel – mert már nem tud aludni – mindig  kinyit.

Egy új munkám vidékre szólított , ezért az addig megszokottaknál  egy órával hamarabb kellett indulnom minden nap. Meg kell jegyeznem én alapvetően barátságos ember vagyok , de amúgy is – mivel mindenkit nem ismerhetek , és  jobb a békesség  - , mindenkinek udvariasan köszönök , akivel a házban , vagy annak környékén találkozok.

 

Így volt ez azon a reggelen is , amikor az öreg nénivel összefutottam az utcán .Öregesen , de normálisan volt öltözve , én egy  Jóreggelt !-tel  köszöntöttem , amit Ő egy hátrálásos  , félreállós , pukkedli  féle mozdulattal egybekötött köszönéssel viszonzott . Beültem a kocsimba és azon gondolkodtam , mi volt a furcsa ebben a találkozásban .

Ahogy a házunk fele visszanéztem , minden világossá vált .A néni a kukánkban turkált , s amit én furcsának láttam , az a félelemmel és szégyennel teli megalázkodás volt , hogy én most rajtakaptam Őt.

 

Borzasztóan  megsajnáltam , de a helyzet számomra is kellemetlen volt.

Nem tudtam hirtelen kezelni valamit , pedig  én vagyok , akinek döntéseire a családom mindig  rábízza magát.

Mivel mindig egy időben jártam dolgozni ,a következőkben  minden nap találkoztam a nénivel. Már rituálissá vált a köszönés – néha egy tétova hogy tetszik lenni ? –vel zavartan megtoldottam - , de arról , hogy fejét lehajtva  ,félreállva  utat nyisson nekem , nem tudott leszokni.

Nem tudtam róla semmit , nem tudtam , hogyan segíthetnék , de azért az egyik nap úgy időzítettem , hogy a feleségem által kidobott használt ruhákat  egy zsákban mellette tettem le .

Tudta , hogy Neki szánom ,de nem mert addig hozzá nyúlni , amíg el nem mentem. Összegyűjtöttem a sok-sok újságot , összekötöztem , majd odaadtam neki , hogy vigye el a MÉH-be. Kérte , hogy tegyem el  Neki , mert holnap hoz egy kis kocsit ,Ő gyenge ahhoz , hogy kézben elvigye. Másnapra még összeszedtem a pincémből egy kis színesfémet , mert úgy tudtam , azért jó pénzt adnak ott , a kocsi meg majd elviszi .

Kérdezni nem mertem Őt a sorsváltozásáról, de nagyon sajnáltam hogy ilyen helyzetbe került .Egyszer megkérdeztem  , adhatok –e neki régi könyveket , amelyeket már nem tudok hova tenni .Felcsillant a szeme , amikor igennel válaszolt , és én tudtam hogy nem a könyvek papír mivolta miatt örül. Ettől kezdve folyamatosan selejteztem  , felmérve , hogy mennyi könyvet tudhat elolvasni  egy – egy hónapban .Egy teljesen egyedi  „ ezt szeretném Magának adni – köszönöm ,  elfogadom  „ kapcsolat alakult ki köztünk, amiről csak az asszonyom tudott , a házban lakók nem .

 

Egyik reggel éktelen sikítozást és ugatást hallok. Kirohanok a ház elé , és megdöbbentő látvány fogad. A környékbeli kóbor kutyák szagot kaptak , s visszajöttek a kukáinkhoz , de ott a védtelen öreg nénit találták , aki a szemükben  a zsákmányuk veszélyeztetője volt. Nekiestek , össze-vissza harapdálták , levitték a földre , cibálták ruháját és megpróbálták kitépni kezéből az abban tartott ételmaradékot.

Azonnal rájuk rontottam , üvöltve rúgtam szét köztük , nem törődve a következményekkel , a kitóduló lakókkal  , míg végre sikerült őket elzavarnom .Félig felemeltem a több sebből vérző nénit , aki hálásan rám mosolygott , majd a győztesek csillogó tekintetével mutatta nekem a kezében lévő félig lerágott csirkecombot , amit ÉN dobtam ki előző nap a szemétbe.

 

Valamiért rettenetesen szégyelltem magam , pedig nem biztos , hogy nekem kellene .



Utoljára változtatva 02-17-2007 @ 05:02 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 02-17-2007 @ 07:45 am)

Comment: Nem, tényleg nem neked kellene - és nem is a kutyáknak. De még a néninek sem. Messze van még Európa - nekünk. Köszönöm, hogy olvashattalak.


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 02-17-2007 @ 07:51 am)

Comment: Hú, Gyula! Ez kemény is, szívbemarkoló is, és tehetetlenségem záloga is egyben. Tetszett az írásod!


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-17-2007 @ 10:26 am)

Comment: Kedves Netelka ! Zavarba hozol , hogy megköszönöd , hogy olvashattál.Én köszönöm a jó szavakat , s egyáltalán , hogy megjelenhetek itt.Remélem még sok Nektek tetszőt írhatok még.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-17-2007 @ 10:33 am)

Comment: Kedves Prayer ! Nagyon örülök , hogy tetszett , de a baj az hogy én is csak tehetetlen dühömben tudok ezekről írni - lásd a mocskosabb fajta bulvárt - , mert segíteni porszemek vagyunk.Egyszer a másikon gondoltam rá ,nekünk íróknak kellene összefognunk , de igen hamar burkolt fenyegetést kaptam.Ehhez pedig már öreg vagyok.Köszi , hogy olvastok. Látod , szégyellem , de nem tudom szép külalakra szerkeszteni az írást ,hiába a segítség .Valami baj lehet vagy a felfogóképességemmel , vagy a gépemmel , de rossz , hogy nem tudok tagolni a jobb olvashatóság és a nagyobb hatás érdekében.Majd igyekszem.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 02-17-2007 @ 10:59 pm)

Comment: Ismét egy nagyon jó írást olvashattam. Úgy gondolom, bár a tehetetlen düh iratta Veled, mégis teszel valamit azzal, hogy olvashatjuk.


Hozzászóló: meva
(Ideje: 02-18-2007 @ 06:19 pm)

Comment: Nagyon jó írás! Kinek kellene szégyellnie magát? Ez bonyolult kérdés. Ahogy megírtad, arra büszke lehetsz! Szeretettel: Éva


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-18-2007 @ 06:26 pm)

Comment: Nagyon jól írsz..Olvasóddá tettél...Szégyenkezni??? A politikusoknak kellene...


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 04:28 am)

Comment: Kedves kerlac ! Én is úgy gondolom , hogy mi " porszem írók " talán úgy tudunk tenni az ilyen dolgok ellen , ha megírjuk , megjelentetjük , hogy minél többen olvashassák , és akkor hátha eljut majd politikusainkhoz is ez a segélykiáltás. Örülök , hogy tetszett.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 04:30 am)

Comment: Kedves meva - Éva ! Nagyon örülök , hogy tetszett az írásom.Remélem még sok örömet szerzek Neked velük.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 02-19-2007 @ 04:35 am)

Comment: Kedves Anna55 ! Jólesik a dícséreted, nem tagadhatom.Úgy gondolom itt a fullon vagyunk egy páran egy kicsit exhibicionisták.A szégyenkezésről egy a véleményünk. Amúgy látom Te is / mint , majd minden nő l /érzékeny vagy , ezért merem javasolni Kései szerelem c.novellámat Neked, már csak azért is , mert olvasómmá tettelek , és én minden írásomban magamat adom.Köszi minden jó szót.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds