[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 329
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 330

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Egy takaró története
Ideje:: 04-16-2007 @ 11:13 am

Nap mint nap megyek el a Fehérvári úton a Budai Skála felé. Hajléktalanok ülnek a járdán, takarókba burkolódzva.
Tavaly télen megragadta a figyelmem az egyik férfi, aki egy tigriscsíkos kutyával ült mindennap ugyanazon a járdaszegélyen. Hideg volt, de ő mégis a kutyát takarta be a kék kockás pléddel. Ettől elszorult a szívem. Őt talán melegítette más, belülről. Amit a konzervdobozból összegyűlt kevés pénzen vett. Ki tudja.
Karácsony előtt történt, hogy lecseréltem a jókora, 200x240-es  szőttes ágytakarónkat egy rég áhított, puha szőrmésre. Nem engedtem páromnak kitenni a régit a kukánk mellé, már vitték is volna a barna bőrű helyiek a piacra árulni… más terveim voltak vele.
Előző télen is láttam hajléktalanokat aludni buszmegállóban, vagy csak a hideg kőpadon dideregni takaró nélkül. Legyen inkább azé, akinek nagyobb szüksége van rá. Belehajtogattam egy reklámtáskába a takarót és elhatároztam, odaadom a kutyás férfinak. Ő volt a „kedvencem”, állatbarát mivoltából eredően. Már előre elképzeltem, hogy valamelyik reggel személyesen odaadom neki, hogy ne fázzon ezentúl. Hiszen azt az egy takarót, amije van azt is a kutyájára teríti rá… És akkor az neki is és nekem is jó lesz. Merthogy melengeti a lelkemet, hogy ő örül neki. Néhány nap múlva, amikor siettem munkába, újra megláttam őt a szokott helyen. Valamin megakadt a szemem, amit eddig nem vettem még észre. Dohányzott. Szívta a cigit, és ez azonnal megtorpanásra késztetett. Hohó. De hiszen… van pénze cigarettára. Több csikk is volt körülötte. Máris nem tűnt olyan rászorultnak. Ha akarna, tudna magának takarót szerezni… három doboz cigaretta ára. Talán mégsem annyira szegény és elesett, amilyennek én láttam. Vagy akartam látni. Mert önző módon jótevőt akartam játszani saját lelkem üdvéért? Fene tudja…
De meggondoltam magam. A takarós reklámszatyrot felmarkoltam, és a villamoshoz igyekezve letettem a Skála előtti kőpadok mellé. Oda, ahol a legszegényebb, valóban nincstelen csövesek szoktak aludni. Miért kellene nekem személyesen odaadni? Mert szeretném az örömöt látni az arcán valakinek? Fuj, de önző vagyok. Tudtam, hogy nemsokára úgyis megtalálja az, akinek a legnagyobb szüksége van rá. Nem kell tudnia, kitől van, lényeg, hogy onnantól kevésbé fog fázni. És nem kell, hogy rám gondoljon, nekem elég a tudat is, ha aznap valaki már - a lehetőségekhez képest - melegben tölti az éjszakát…



Utoljára változtatva 04-16-2007 @ 11:18 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: piroman
(Ideje: 04-16-2007 @ 11:26 am)

Comment: Általában a hosszabb csikkeket szedik össze a megállókból. Ott van gyakrabban, mert az alíg szívottat is eldobják, ha jön a busz, vagy villamos... Néha egy-egy járókelő is ad nekik... Kár, hogy megtévesztett a látszat, hiszen az igazság az volt amit láttál: a kutyáját takarta be.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-16-2007 @ 11:33 am)

Comment: Sajna nem tévedtem, mert később derült ki, hogy valóban nem ő volt a rászorult... és valahogy nekem visszatetsző, hogy cigerettát kér. Ami elvileg "luxuscikk". A töbieknek még az sem jutott. Aztán nyáron mentem arra, és mint kiderült, a nőstény kutya volt a "befektetés", mert ott nyüszögött öt-hat kiskutyus egy kartondobozban. Azokat árulta. Mindenestre érdekes volt. Köszönöm, hogy olvastál. Rien


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-16-2007 @ 12:32 pm)

Comment: Érdekes, és elgondolkodtató, amit leírtál. pusza: gaby


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 04-16-2007 @ 03:33 pm)

Comment: Én is úgy gondolom Rien, jól tetted, hogy nem neki adtad oda a takarót, ugyanis nem mindig az a legszegényebb, aki annak látszik. Én is voltam hasonló helyzetben, ruhát cipőt adtam egy látszólag szegény embernek, aki télen cipő és kabát nélkül járt. Másnap már ismét nem volt rajta semmi, mert eladta és italt vett rajta.. Puszi.Lena


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 04-16-2007 @ 05:47 pm)

Comment: Érdekes dilemma. És furcsa helyzet. Igen, én is találkozom sokszor elesett emberekkel: kezükben üveg, szájuk szélén cigi. A borzalmas helyzetükben sem mondanak le ezekről. Én ismerek olyan embert is, aki ugyanannyit keres, mint az én nyugdíjam. Én új kocsit vettem és törlesztem - éppen annyival, amennyit ő havonta cigire és sörikére költ. Tegnap voltunk egy hosszabb úton, akkor számoltuk ki. Megdöbbentő. Persze vannak aztán tényleg elesettek is, csak mi nem tudjuk soha biztosan kik is azok. Szinte soha. (Valahol hiányzik egy kérdőjel az írásod elején)


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 04-16-2007 @ 11:51 pm)

Comment: Ha nem vesz cigit,meg szeszt,viszont van egy szép új takarója,akkor is csak ott ül a koszos aluljáróban,és tudja,hogy nem túl sok reménye van bármire is. Talán ekkor jobbat tesz az ember lelkének a szesz,meg a cigi. Egy normális körülmények között élő ember sem képes elviselni az életet pótcselekvések nélkül,akkor pont tőlük kellene ezt elvárni..?


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-17-2007 @ 08:29 am)

Comment: Sziasztok! Ma megint találkoztam fenti úrral. Hanyag mozdulattal vette elő a zsebéből a cigihez a zipó öngyújtót (vagy másolatát). Értem én, hogy kell neki a pótcselekvés, de én annak szerettem volna adni valamit. aki tényleg már ott tart, hogy semmije nincs. Tényleg rá van szorulva. Állítsátok meg Terézanyut...


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 04-17-2007 @ 09:59 am)

Comment: A végén még teljesen elfajul,és képes lesz egy sokol rádiót is venni a dobozába...:)))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-17-2007 @ 02:12 pm)

Comment: Nő az életszínvonal... :)


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 04-18-2007 @ 04:52 am)

Comment: És a végén beszáll saját zűrhajójába, és elvitorlázik a Marsra, hogy ott kéregessen. Én a helyedben neki adtam volna a takarót. Már csak a kiindulópont miatt. A kutyáját melengette, nem saját magát. Tudod, aki a kutyáját szereti, ....


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds