[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 337
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 337


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Egy összeomlás margójára
Ideje:: 04-23-2007 @ 02:43 pm

Persze igazából ez afféle blog kellene, hogy legyen, de majd addig okoskodok, míg rá nem lehet fogni erre a firkálmányra, hogy irodalom.

Szóval, azt írta Anna, hogy nincs lélek. Nem akarok Annával vitatkozni, mert erről már Csizivel elvitázgattunk itt nyílt levél formájában, de én hiszem, hogy van lélek.
Ő így hiszi, én meg úgy.
A hit, ugyebár privát szféra.

A múltkor, azt kérdezte a lányom:
- Anya! És ha van lélek, milyen a lélek?
Érdekes, hogy ezen sosem gondolkodtam el, mert hiszen: érzek. És amit érzek, az van. Mivel éreznék, ha nem a lelkemmel?
Emlékszem, mikor kicsi voltam és okos, akkor egyszer kijelentettem, hogy én csak azt hiszem el, amit látok. Erre valaki, akire nem emlékszem már -arca sincs, meg alakja sem, csak a kérdés maradt utána- megkérdezte: akkor nem hiszed el, hogy van levegő?
Persze, azóta tudom, hogy a levegő is látszik néha, pl forró nyári délutánonként, de akkor ez nem jutott eszembe, és rá kellett jöjjek, hogy az is van, amit nem látok.
És mai napig képtelen vagyok felfogni, hogyan beszélgethetek telefonon valakivel, aki ott él Amerikában, úgy, hogy csak a levegőben száguldozik a jel, amit átalakít a telefonom a hangomból, és szinte ugyanabban a pillanatban meg is érkezik egy másik készülékbe és visszaalakul az én hangommá -több ezer kilóméter távolságban.
Ez nekem varázslat.

Na, a lélek is valamiféle ilyesmi varázslat.
Nem értem, nem tudom, milyen az illata, a formája, a színe, a súlya, nem tudom, hogyan mozog és hogyan választ magának társat, csak az tudom, hogy van.
Nekem legalábbis biztosan, mert tegnap összetörték, és most épp darabokban nyöszörög szerte-szét, de meglepő gyorsasággal kezd újra összeállni, olyanná, amilyennek én is szeretem.
Hja, öregszem. Az ember lelke is edződik, nemcsak a teste.

Reggel még csak dőlöngéltem jobbra-balra a fájdalomtól, és kívülről figyeltem magam, ahogy rám tőr az újabb és újabb sírás hullám, de mostanra már egész jól vagyok. A szemem sincs úgy bedagadva, a fejem sem fáj, a szívem is abbahagyta a kalapálást, szóval megy ez!
Milyen jó is lenne, hinni, hogy ez csak kémia, és akkor bekapni valami csodaszert, és kiűzni a fájdalmat -honnan is? A testemből?
Nem a testem nem fáj. A fejem persze igen, de nem is csoda. Ha én lennék a fejem, és hívatlanul jönnének a gondolatok, nem törődve azzal, hogy már nincs több gondolatnak hely, hát én is fájnék.
És a szívem is egész jól viselte a történéseket, de mikor az öcsém felhívott, és megkérdezte miért ilyen szomorú a hangom, akkor egyszercsak el kezdett kalapálni, és nem akarta abba hagyni. Hiába mondtam neki, hogy nyugi, nyugi! El fog múlni. Nem hallgatott rám.
Aztán mikor épp arra gondoltam, hogy kihívom a mentőket, akkor abbahagyta. Hiába! Az orvosokkal őt is kordában lehet tartani.

Bárcsak kémia lenne minden! Akkor tudnám mitől borult fel az egész laboratórium.
Pedig, már épp kezdtem hihetetlenül jól érezni magam a bőrömben.
Annyira jól voltam, hogy beneveztem az Első Országos Musical Versenyre.
Végre egy verseny, ahol nincs korhatár, és a nevezési díj sem megfizethetetlen, mindössze öt ezer forint!
Végre megmutathatom magam! Végre megmérettethetek!
Az énektanárnőm mondta, hogy az Aldonza dalát énekeljem, mert az olyan jól áll nekem. Énekesileg ugyan nem egy nagy kihívás, de színészileg...! Na, igen! Én vagyok Aldonza, a ringyó, és mindig is az voltam, amióta az eszemet tudom. Mindig arra vágytam, hogy valaki átlásson a rongyaimon, és meglássa, amit senki más: ami én vagyok- ott belül.
Hát, jó! Ha Aldonza, legyen Aldonza! Lásd meg világ, ki vagyok!

Még a körmömet is kifestettem, pedig már vagy fél éve nem is vettem körömlakkot. És vettem direkt fehér selyemblúzt, amit a derekamra kötöttem.
Mezítláb, nyakamban a Nagyonokos láncaival álltam ki a szőnyegre. (Merthogy színpad nem volt)
Én olyan szépnek éreztem magam! Volt egy nehéz kötelező szám: "A zene az kell!" Előző nap szereztem meg az alapot, amire igazán énekelni tudtam.
Azt hittem, engem baj nem érhet! Még Tündérbogyó is eljött, és akkor tényleg, csak jó dolgok szoktak történni velem.

Hát klasszikus, hogy mindig ilyenkor csap be a ménnykű.
Kiálltam a szőnyegre, és még el sem kezdtem énekelni, a zsűri elnöke, Feke Pál, aki fiatal, és biztosan híres is, meg jóképű, röhögőgörcsöt kapott. És miközben én arról énekeltem, hogy Aldonza vagyok, nem Dulcinea, ő nem látott mást, csak egy öreg komikát, aki idejön... Ide! Ahol csupa fiatal van!
Mit akar ez itt? Most akar karriert csinálni? Dulcinea??? Csak nem azt hiszi, hogy ő Dulcinea?

Mikor a verseny után megkérdeztem, mi volt a baj velem, azt mondták, látszik, hogy én már rég foglalkozom az énekléssel, biztosan színházban is játszottam, túl erőteljes volt az előadás.

Mi vaaan? Én csak egy éve tanulok énekelni, felnevelek négy gyereket, és végre megtalálom ki vagyok valójában, és egy kicsit meg akarom mutatni magam, és akkor úgy kezelnek, mint egy kivénhedt primadonnát? Miért volt akkor korhatár nélküli a verseny?
Rájuk kellett volna borítanom az asztalt. Abbahagyni az éneklést, és megkérni, hogy legyenek szívesek -ha már elvállalták ezt a feladatot, akkor adják meg nekem is az esélyt!
Bosszant, hogy nem tettem meg! Tartoztam volna magamnak ezzel.

Így csak a várakozás marad, hogy megint egybe legyek valamikor.
Mert ahogy a dalban is van:
"Egy ember élet, oly könnyen megtörhető, ha bármikor fegyvert szegeznek rád"

De sírni csak a győztesnek szabad. 



Utoljára változtatva 04-23-2007 @ 03:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:37 pm)

Comment: Nagyon nehéz helyzet ez Ági. 30 éve is ez volt a helyzet, igaz, hogy egy kicsit más kategóriában, de megéltem.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:40 pm)

Comment: hát, persze, Lacoba! nem is a világra haragszom, hanem magamra, hogy már megint elhittem a mesét, hogy bármi megtörténhet...


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:42 pm)

Comment: Huhhh, Ági, jó nagy fába vágtad a fejszédet. A kiírás korhatár nélkül szól, mert ugye úgy illik, de az a baj, hogy úgyis csak azokat válogatják be, aki fiatal és eladható és majd hajjj, de jól mutat a színpadon, meg a klippekben, mert kirakja mindenét...


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:43 pm)

Comment: Ja, és még valami. Azért még higgy a mesékben. Mert léteznek. Puszi. Rien


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:49 pm)

Comment: most egészen ártatlanul azt mondanám: de hát nem mondták, hogy klippet akarnak készíteni! de nem érdekes! csak azért írtam le, hogy megsimogassatok, és most ezt megkaptam:) kösz! mesék pedig vannak, csak azok is a gyerekeknek szólnak... (ez a cinikus szemilla, ne vedd komolyan -én sem teszem)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:50 pm)

Comment: Ja, sírni a győztesnek szabad, de amíg bírod a hited, addig tudod, hogy a vesztesek a zsűriasztal mögött ülnek.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2007 @ 03:51 pm)

Comment: jaj, Ottó! ezért most nagyon...!


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 04-23-2007 @ 04:42 pm)

Comment: Én is most tanulom, azt az igazságot, hogy: "minden csak egy próbálkozás, az élet is". Szerintem csak rossz helyen próbálkoztál, tovább kell menned, és megkeresned azokat, akik nem nevetnek ki, hanem értékelnek Téged és a tehetségedet!:))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2007 @ 04:47 pm)

Comment: most nem mentegetőzésképpen, de olyan idétlenül éreztem magam, hogy megírom ezt az egészet, mert hiszen, nekem kell megbirkózni vele... most mégis olyan jó, hogy itt vagyok, és hagyom, hogy segítsetek! -köszönöm, Vándorka! én is tudom, de nem tudtam ilyen jól megfogalmazni magamnak. igazad van! úgy lesz.


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 04-23-2007 @ 05:50 pm)

Comment: Nagyra becsülöm akaratodat, törekvésedet és kiállásodat, különösen azt, hogy a történteket így leírtad. Akik a zsűriben így viselkednek, azok a saját emberségükről, inteligenciájukról adnak tanúbizonyságot. Nem téged minősítenek vele, hanem önmagukat. Az a Hogyishívják, izé Macskajancsi viselkedése tudom, hogy borzasztóan rosszul eshetett. Vigasztaljon az, hogy ő sosem lesz Kazimir, Szabó István, de még Presser Gábor sem, csak szeretne.... Szeretettel: Péter


Hozzászóló: meva
(Ideje: 04-23-2007 @ 06:55 pm)

Comment: Kedves Ági! A lélek néha-néha összetörik...de szerencsére meg is gyógyul. Felejtsd el hamar ezt az élményt, és énekelj minél többet a magad és barátaid örömére! Szeretettel: Éva


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-23-2007 @ 07:15 pm)

Comment: kedves, Péter, és Éva:) na, igen! ezért vannak a jó barátok:)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-23-2007 @ 07:43 pm)

Comment: Ágikám, mit is mondhatnék. Talán, hogy egy hatalmas nagy szemétség, de ezt Te is tudod. Így együttérzek Veled és egy kicsit hős is vagy a szemembe...Olyan aki nem hátrál meg, aki vállalja önmagát....Tudd, hogy én és még jó páran innen is, szívesen hallgatunk, sőt örülünk ha hallhatunk....A lélek kérdése: Bizony én is hittem benne, amíg végig nem kellett néznem egy hozzám nagyon közel álló ember teljes leépülését az alzheimer kór miatt. Azóta tudom, hogy vegyi anyagokkal (gyógyszer) bárki "lelkéből" csinálnak egy egészen más lelket. Mindent, még a az önmagáról alkotott képet is megváltoztatva.....Ilyen (nem ritka) esetben, hol van a lélek, ami fáj?....De ez természetesen csak az én véleményem, és teljesen szubjektív.... Ölellek szeretettel Anna :)))


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 04-23-2007 @ 07:47 pm)

Comment: Tudod Szemi! Az van, lélek van, és ha téged ér sérelem, belőle elhal el darab,....de újra éled, és érzem amit éreztél. Még a KI MIT TUD -ra jelentkeztem anno. Azért nem jutottam tovább, mert már sok volt a szavaló lány,...és fiúnak kellett,...és meg is mondták....De mi szeretjük a hangod, ...és énekelj csak énekelj


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 04-23-2007 @ 07:49 pm)

Comment: Szemi, szerintem túl szigorú szavakkal illetted magadat... koránt sem biztos, hogy ők is így gondoltak Rád... Ne keseregj, inkább készülj a következő fellépésedre /Április 28. Havanna lakótelep, Full-tali!/ :)


Hozzászóló: blue
(Ideje: 04-23-2007 @ 08:19 pm)

Comment: Olvastam. Itt jártam. szeretettel ölellek: gaby


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 04-23-2007 @ 08:31 pm)

Comment: Ági, attól, nem lesz senkinek igaza, hogy történetesen ő ül az asztal mögött, és Feke Pál vagy mi a neve. Ha híres, ha jóképű, akkor is csak egy sötét bunkó. És akkor is Neked van igazad. A többi dologban is.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 04-23-2007 @ 08:49 pm)

Comment: Kedves Ágika - és az már nem is érdekes, hogy nekem meg nagyon tetszettél??? Hogy mi meg nagyon örültünk Neked? Dehogynem - ha meggondolod, csak ez az érdekes - amiről Te meséltél - az üzlet , de keményen...Ölellek Ágika...


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 04-23-2007 @ 09:04 pm)

Comment: Nem csak azért írom, hogy ne tarts lelketlennek, hanem azért is, hogy tudd, aki kineveti a másikat, az nem lenne képes kiállni a többiek elé.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-24-2007 @ 07:11 am)

Comment: nagyon köszönöm: a szavakat, az ölelést, a bátorítást:) (Anna: gondolkodom, a kérdéseden!)


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 04-24-2007 @ 07:49 am)

Comment: Ilyesmi, amikor fejjel megy az ember a falnak... Szegény Vadalma. Lélek, csoda, mesék... Nodeviszont! Az ember képes gyógyúlni, a fal nem! Ha rendbe jött a fejed: menj neki mégegyszer! Előbb-utóbb áttöröd! (Ha pedig mégsem, legalább ember módra tetted, amit tettél...)


Hozzászóló: 102
(Ideje: 04-24-2007 @ 09:59 am)

Comment: "nem mindnyájan vagyunk ilyen bátrak."-mondta nemrég egy nagyon jó barátom. hadd idézzem most ide! p, százketteske


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-24-2007 @ 11:09 am)

Comment: Az egészen biztos, hogy bátor voltál, hogy ilyesminek nekiindultál! :) S, hogy egy "zsűritag" miként viselkedik, az már őt (és a környezetet is) minősíti. Ezekkel ne törődj! Azzal igen, hogy Te ezt is merted kipróbálni!


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-24-2007 @ 07:39 pm)

Comment: Ismered Hans Christian Andersent? És a meséit? Szépket írt. És a Grimm fivérek? Ők is szép meséket írtak. Más-más meséket. Attól, hogy az az akárki az asztal másik oldalán nem ismerte a Te mesédet, attól az még létezik. Csak az egy másik. Ja, és kérdezd már meg a Fullosokat, vagy..., hogy ki ismeri Fekete Pált. És Szemillát? Naugye. És ez nem mese gyermek!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-24-2007 @ 08:27 pm)

Comment: a vicc az, hogy a kötelező refrénje így hangzik: "ami fontos, hogy úgy legyen, az hogy mindenki más milyen"... ahogy elnézem, itt mindenki másmilyen:)))) köszönöm!


Hozzászóló: Si
(Ideje: 04-25-2007 @ 11:30 am)

Comment: Ágikám, a csodák nincsenek korhoz kötve, csak hinni kell bennük. Talán még emlékszel rá: " Az utolsó percig ne hagyd magad!"


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-25-2007 @ 11:51 am)

Comment: Drága Si! Neked elhiszem! és nagyon köszönöm! igyekszem.


Hozzászóló: bg
(Ideje: 04-25-2007 @ 04:03 pm)

Comment: "Jót csak szívével lát az ember", de itt nálad a szemével is olvashat. Gergely


Hozzászóló: winner
(Ideje: 04-25-2007 @ 07:44 pm)

Comment: Na ja. nem könnyű nagyivben le.... ni az ilyen embereket. Ilyenkor legjobb egy látszólag értelmetlen kérdést neki szegezni. Meglátod ő is idétlenül fogja érezni magát. Tudom könnyű ezt mondani.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds