[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 330
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 330


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A varródoboz rejtélye
Ideje:: 01-10-2008 @ 04:14 pm

Az ember bizonyos szempontból csak addig a pillanatig gyerek, ameddig vágyik a világ megismerésére, ameddig mindenre rácsodálkozik, mindent tudni akar és nincsenek gondjai. Talán hat éves lehettem, amikor a lakásban turkálva felüvöltöttem minden egyes új kincs meglelése után. Azt a leírhatatlan örömöt az arcomon, a boldogságot, amellyel a piciny dobozkát szorongattam sosem feledem el. A nagyi varródoboza volt, olyan kopott, hetvenes évek-sárga, apró, de számomra gyönyörű. A tetejét egy szolid mozdulattal el lehetett távolítani, s a visszahelyezése is ugyanilyen könnyű volt. Amint belenéztem, előtűntek a kincsek: cérna, tű tűpárna, gombok és egy csomó gyűszű. Szépen sorban, mondhatni katonás rendben várakoztak a finom női kezekre, hogy kivegyék őket, és munkához lássanak velük. Nagymama nagyon ügyesen bánt ezekkel a „szerszámokkal”, bármit meg tudott toldozni-foltozni ,ami a lakásban kiszakadt, kiégett, összement. Beleszippantva a dobozba éreztem a nagyi rózsaillatú parfümének elhaló illatát. Minden alkalommal csak rövid ideig tartottam nyitva a dobozt, mert féltem, hogy elillan ez az illat. Karácsonykor mindig az orromban éreztem a rét illatát, a kertét, amely a nagyiról áradt. Szép idők voltak ezek. Amikor kicsi voltam, mindig katonásat játszottam a dobozból előkerülő kincsekkel: a gyűszűk voltak a katonák, az orsók a házak, a gombok pedig lövedékként remekül megállták helyüket. A gyűszűket szépen a házak fedezékébe állítottam és már kezdődhetett is a csata! Ordítva lőttem az ellenség sorait a gombokkal, azok pedig az asztal szélén a szakadékba zuhantak. Egy-egy csata után a föld telis-teli volt gombokkal és „halott” gyűszűkkel. Anya nemegyszer pirított rám emiatt. Mit volt-mit nem tenni, össze kellett pakolni. A dobozba is szépen visszakerültek a katonák és a lövedékek. Estére kincses ládámat a legfelső polcra tettem, ahol senki sem érte el. Reggel, iskolába indulás előtt mindig leellenőriztem, hogy megvan-e minden. Ez az apró doboz nagyon sok mindent adott nekem: ragaszkodást, emlékeket. Ma tizenhét éves vagyok, hamarosan tizennyolc leszek és a doboz elveszett. Azt hiszem elveszett vele együtt egy darabka is a szívemből. Ma már nincs meg az illat, a szín, a kincs. Odalett. Elnyelte a feledés feneketlen gödre. Már csak az emléke maradt az egykor oly csodálatos doboznak. Kicsit felnőttem. Érdekes érzés, melyet nem jó kipróbálni. Még.


Utoljára változtatva 01-10-2008 @ 04:14 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: naiva
(Ideje: 01-10-2008 @ 05:19 pm)

Comment: Jaj a varrósdoboz! Nekem is az volt a kedvencem kislánykoromban. Csak én nem katonást, hanem királylányost játszottam a különböző csatokkal, gombokkal, cérnákkal... És az enyém már sokkal de sokkal régebben eltűnt, mint a tiéd... De ne hidd, hogy elvesztetted...Örökre megmarad neked.Nagyon szépen írtál róla, tetszett az írásod!:)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-10-2008 @ 06:35 pm)

Comment: Jó írás. Kár, hogy nem szerkesztetted.: )


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 01-10-2008 @ 07:46 pm)

Comment: Amikor visszagondolok a szép emlékekre én is újra gyerek vagyok. Szeretem azt az érzést.:))) nagyon jó írás. Puszi: Andi


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-11-2008 @ 01:41 pm)

Comment: Tetszett írásod. Varródobozba anyukám igencsak sűrűn néz, mert szakmája...)))))))


Hozzászóló: Morci
(Ideje: 01-12-2008 @ 12:09 pm)

Comment: Talán mindőnknek vannak emlékei a varrósdobozról:) Nekünk öregebbeknek kicsit más, de igazad van, a rétek illatát őrzi:)


Hozzászóló: kormi
(Ideje: 01-13-2008 @ 08:21 pm)

Comment: köszönöm mindenkinek a szép kommenteket...Igazán jól esik!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds