[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 345
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 345


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Való Világ
Ideje:: 07-25-2004 @ 12:41 pm

Este van, nincs senki az utcákon, minden halk. Az utcán kis családi házak sorakoznak, csak pár beszédfoszlány gazdagítja az utcát a házak felől.
-Siess már a sültkrumplival! Megint reklám, tényleg, nem akarod megvenni ezt az új porszívót, második számú! –szólt az 1. számú lakó.
-Itt vagyok már. A porszívót? Lehet, majd átgondolom, bár nem hinném hogy ennek most van itt az ideje. – szólt a 2. számú lakó.
-Igazad van. Zoli, gyere, kezdődik!
-Megyek, hozom a kólát is! – ő Zoli, a család készülődik az esti tévézéshez.
…- Ééééés köszöntöm kedves nézőinket a ValóVilág tizenharmadik kiválasztásánál! –Erre óriási morajlás és csapkodás hallatszódott a barátságos és műveltnek látszó emberek alkotta nézőtérről. – Bemutatom kire melyik számon lehet szavazni: az első számú Bevételi forrásunkra…, a Második számú bevételi forrásunkra…
Közben a család kezdi beleélni magát a valóságshow izgalmaiba. –Apa, miért kell rájuk szavazni? –Azért, -próbált válaszolni az első számú lakó- mert így tudatjuk az országgal, hogy nekünk ki tetszik.
–Jaa. És mindenkinek kell szavaznia?
–Nem, de a normálisabbak szavaznak. De utálom ezt a négyes számú Bevételi forrást! Nagyon nem tetszik. Egy csomót utálunk anyáddal.
Érdekes, hogy akiket ők utálnak, a többi néző se szereti, mert a támogatottságuk nagyon lent volt a többiekéhez képest. Ők persze így nem biztosítják a várt nyereséget, így a csatornának meg kell válnia tőlük. Ez természetes. Hiszen a gyengék elhullanak, és az emberiség összetart, tudja, kit kell kiszavazni, csordalények módjára persze elég hasonló a véleményük a nézőknek. Biztosítják a bevételt, a gazdaság körforgását, persze ők erre nem gondolnak, inkább a játék élvezetére. Pedig ha tudnák, miért indul egy ilyen ”játék”, és mi célja van…
Az első és második számú lakó leadta szavazatát a szimpatikus játékosokra, majd hátradőltek kanapéjukon.
Ahogy telt a műsor, és emelkedett a szavazatok számának oszlopa, a szoba hátuljában egy kis elégedett kuncogás hallatszott. A szoba kezdett vörös színre váltani. Zoli hátranézett, és észrevett egy magas, leginkább menedzserhez vagy brókerhez hasonlító embert. Vörös szeme volt, a zakója pedig reklámszövegekkel és papírpénzzel volt díszítve.
-Szolgák! –szólalt meg. -Tudjátok ki vagyok? Nem! Én biztosítom számotokra a kábítószert és az uralmamat felettetek –mondta harciasan. A programokat igazgatom.
Zoli ezt furcsállotta, de boldog volt hogy láthatta azt az embert aki segít a gazdaság szabályozásában és a pénzforgalom eloszlásában. –Mi már küldtünk SMS-t! Megtettük a kötelességünket! Apa, te küldtél kettőt is, nem? HA? APA!
-Úgyse hall minket –mondta a programokat igazgató. Téged se és engem se. Azért jöttem hogy örömömet leljem. -Kacag. Zoli értetlenül nézi.- Nézz csak rá az első és második számú lakóra! –mondta nyugodtan. Zoli odanézett és nagyon megijedt. A szüleinek is enyhén vörös volt a szemük és egy-egy hosszú kábel lógott ki a testükből ami a tévéhez kapcsolta őket.
-Ezek a szüleid. Ilyenek lettek. Ha te megmaradsz olyan tisztának amilyen most vagy, akkor már soha se teremthetsz kapcsolatot velük. Ha felgyújtod a villanyt, nem lesznek ott a kábelek és a szüleid is normálisnak fognak látszani. De talán belül te tudni fogod hogy mi a valóság. Akárhogy kapcsolgatod a villanyt, ők belül ugyanúgy a sötét szobában maradnak a sötét lelkükkel.
-De mi fizettünk, adtuk az SMS-t, eleget tettünk a kívánságnak! –kiáltott Zoli idegesen. Miért baj ez, talán nem kellett volna néznünk a műsort?
-Úgy hiszem, nem mindegy mit hiszel követendő példának. A rossz utat vagy a jót. Ugyanolyan hiba jónak hinni a rosszat mint gondolkodás nélkül követni a jót. Ti bele is estetek ebbe a csapdába. Adóval mindig tartozik minden ember nekem. Vagy gondolkodik, hogy jót tesz e vagy rosszat, feláldozva magát a kétkedés és gyanakvás, az okozatok túlzott vizsgálata oltárán, vagy bután tömi magába az üdítőket és élvezi az életet bután, nem tudva mi az igazi boldogság. Aki nem mérlegel és gondolkozik folyamatosan, az máris a szolgám. Persze ő ezt nem tudja. Megmarad a koszos Alkonyzónájában, elvek, erkölcsök, tudás és tisztánlátás hiányában. Te úgy érzem képes vagy megtapasztalni a rosszat, kínokat, és aztán mégis ki bírod majd kerülni, fel tudsz majd épülni a rossz emlékekből és aztán fogod majd felfogni, mi is az öröm, a tudat, a boldogság. Így már végre tudnék örülni annak, hogy vannak olyan emberek akiknek nem tetszik a módszerem és a többi ember irántam való hűsége. Ők már alig érdekelnek, olyan hülyék. De a hozzád hasonló, rosszat már megjárt vagy megjáró és felépült vagy felépülő embereken való legkisebb sérelem ejtése már nagy örömöt jelentene számomra. Tehát örülnék ha az ilyen emberek nemtetszését ki tudnám váltani. Most elmegyek. Gondolkodj el ezen. Hadd tudjak majd én is igazán örülni, és ne csak lenézni a szolgáim s vele együtt a féllábon álló rózsaszín világukat! –fejezte be az ördög küldötte, és elment.
Kivilágosodott a szoba, a szülők normális helyzetben ültek, nem lógott ki belőlük semmilyen kábel.
Zoli ekkor elgondolkodott, hogy talán megéri e majd jó emberként élnie és teljesen megvonni magától a rosszat, ha ezzel pont a gonosznak szerez élvezetet, és megéri e adósnak lenni a gonosz oltárán , hogy megszerezhesse a kétkedés és a mély látásmód ”áldását”.


Utoljára változtatva 07-25-2004 @ 12:41 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 07-25-2004 @ 01:35 pm)

Comment: Nagyon érdekes - szép új világ, ál-való-világ. Korunk nagy ellensége a TV-állványra állított házioltár és a média. Nagyon jól kezdted, a végén még kicsit dolgozva egy tökéletes novella. Gratulálok.


Hozzászóló: Franklyn
(Ideje: 07-25-2004 @ 01:54 pm)

Comment: Nekem ez az első novella, azért nem vmi jó.


Hozzászóló: Franklyn
(Ideje: 07-25-2004 @ 09:32 pm)

Comment: Ezek a vélemények?


Hozzászóló: sincomi
(Ideje: 07-26-2004 @ 01:04 pm)

Comment: Ugyanolyan hiba jónak hinni a rosszat mint gondolkodás nélkül követni a jót Érdekes filozófiai megfigyelés! mvh mikael


Hozzászóló: bla
(Ideje: 07-27-2004 @ 07:11 am)

Comment: Kigyomláltad a véleményeket Franklyn?


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds