[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 339
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 339


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A nő tisztelete...hommage á Alphonse Mucha
Ideje:: 05-10-2009 @ 03:05 am

A nő megpillantása
Kezedben abszintos pohár mélyéről lebegett körbe a köd és viseltem borút bíborból. Hát az ajkadon az undok rózsák cserepeztek szerte széjjel, míg meg nem fagyok, s látom, hogy a testeden sajtlyukak nyílnak a semmiből. Lepellel álcázd hát, bár a homlokod fölé feszülő koszorúk lencséjén át többet látok a babér valóságodból.

Találkozás a nővel
Az erdőkben kanyarodsz a tegnap felé,s tán megfognám a kezed egy jajkiáltással, ha véletlen megkívánlak egy félmondatban. Néznek és mindenhonnan a nevemet hallom. Könyveimbe szálltak a betűk hajadból, szétégett papírdarabok csupán egy cigarettásdobozból. Lágy bajadérnak érezlek, ahogy nyaki ütőeredből tapintom a rádiót.

Menekülés
Az őszt akartam még, tudom, ahogy átalveti a fejem fölött a magánosságot. Mindenhonnan a nevemet hallom. Zúgok a harangokkal és selyemszálat küldtenek felém a széllel. Vigyázok. Szoknyád redőiben nem tévedek el, s egy sakktáblán húzott kokaincsíkban sem botlok belétek.

A gentile sesso
A nyári éj asszonyai lila füstöt eregetnek felém és ekkor tán leborulok eléjük csodálatukra. A tánc viszont kilebben a tengerfenékről és árnyékomba hajítja a tízlapú dobókockákat. Nem tudok írni, elhagyott elefántok siratódalát hallom ajkaikról csupán és csípőjükről öncélú ragyogás kavar színuszritmust a levegőben.

A nő csodálata
A liljomok vérbe borúlnak és fáradt szemmel tekintenek a háztetők kontrasztjára a cserepes égben. Kebeledről kígyók csúsznak alá, bokám köré fordúlnak kelepcének lenni, míg ujjaim közt el nem folyik az idő. Nézem hát íveidet, s a gömb kisebb tökéletesség nálad. Vedd el az álmaimat, tépd szét a vágyaimat és romhalmazomon taposva díszítsd fel lelkem sziklafalát. Az alkonyban hajad vörösbe fordúl, s szeplőid szépségén a pongyolapitypang kísérel meg kényszerleszállást.

Ruhái nélkül
A város a semmibe tűnik, tán eggyé válunk az árnyakkal levetett kabátunkból kifordúlva. Ujjaid közt hársfás topáz csillog hazúgon és széttört fogaimból mozaikot virágzok a lábad alá táncolni. Reneszánsz szobornak való vagy hideg csókoddal, színházi árulónak a függönyök megől, de anyának lenni túl véres a tőröd és lábadon ringyóvá feszűl a harisnya.

Ha egy nő áll mögötted
Csalárd könnyekkel nézel a pipámba, hát felizzik, mint bűnös lelkem megannyi emlékképe a tegnapból. Szemed tükrén át vetítem a tömeg elé, hogy én legyek a nép narkotikuma, hogy eltátott szájjal húzzák szorosabbra a szénszínű sálakat nyakuk körűl, s kapják kezüket gyermekeik szeme elé. Leárnyékolom a világot és markomban összeroppantom a nevetéstek.

A nő szépsége
Mert csak téged csodállak ma, egészen egy hosszúra nyújtott pillanatig és érezheted amint kardhalakkal vágom el a csuklód finomságát, hogy még gyönyörűbb legyél a halál legszélén. Tenyeredbe ecseteket döfök, hogy igazán vérrel festhesd ki magad, míg ajkaidtól megrészegülten hidrákat látok és héliumból elszökő csecsemőket. Látom a nyakad köré fonódó hattyúkat és a téntámból bőrödre szökő sötétséggel az én halódó tetoválásim csókolják át magukat a bokádra, keringőzni hajnalig.

Búcsú a nőtől
Addig a pillanattá feszített hajnalig, mikor eléd dobom utolsó imám, felnézek az égre s egy villámcsapással új életre, gyönyörűbb valóságba lehellek és én szaladok tovább, messzi a világtól, s még messzebb rendetlen, elviselhetetlenül hangos ragyogásodtól. Tán csak a hangod ne hallanám annyiszor a fejemben. Az ajkadról tegnap lecsókolt abszinttal az is eltűnik talán.


Utoljára változtatva 05-10-2009 @ 03:06 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: estelente
(Ideje: 05-10-2009 @ 04:58 pm)

Comment: Száz képet olvasok, és fordítok szlávról indákon át szecesszióra, majd hidrák és polipok által a mindenségbe, ha egy pohár Kozel leng ott... ott, hol az ég ága is törik. Tetszik az összeállításod. Gratulálok!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds