[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 345
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 345


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Hol volt, hol nem.....
Ideje:: 08-26-2009 @ 07:50 pm

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kislány. Az édesapja repülős katonatiszt volt, ezért a rokonság is, az ismerősök és barátok, bajtársak is drukkoltak, hogy ennek a fiatal tisztnek fia szülessen, aki majd apja nyomdokaiba lép. Mikor az orvos örömmel felkurjantott: "Megszületett, egészséges kislány!" - mindenki boldog volt, és talán egyetlen ember akadt aki picike kis mellékgondolattal ne fontolgatta volna, hogy jobb lett volna egy kisfiú...
Ez, a fontolgatás nélkül, teljes szívéből, minden odadásával lelkesedő ember az apukám volt. A legelső ember, aki születésem pillanatában kézbe kapott, és amúgy véresen oáázva magához szorított a higiénia minden alapkövetelményét félredobva. De még a "megmentésemre" siető orvos sem tehetett eleget Semmelweis okosságainak, mert apum felkapta őt is, és felemelve körbetáncolta vele a kórtermet. Szegény anyukám még vacogott a végigélt szülési fájásoktól, de boldogan nevetett, miközben aggódva leste, nehogy az ő kis csodáját rossz mozdulattal fogják meg, vagy törékeny kis végtagjait meg ne sértsék.
De én már akkor ügyesen vigyáztam magamra, semmi gond nem történt, míg apum egy szál pelusba burkolt, és indiántáncot járt velem. Szerintem, hiába is voltam néhány perces újszülött, aki még nem tud tökéletesen beszélni, én már akkor Apummal kiabáltam, hogy "UFF-UFF", de ezt akkor csak anyum értette, és apum érezte.
Így telt a csecsemő, majd kisgyermek korom. Anyu féltve vigyázott, apu imádattal kényeztetett.
Tipikus, átlagos katona gyerek lettem, mindössze azzal tűntem ki több száz fős kategóriámból, hogy engem valóban érdekelt apu esti meséje, amiből megtudhattam minden aktuális repülés-meteorológiai helyzetet, az európai éppen forgalmazó repülőterek adatait..

Kicsit később azért Jókait is olvastam, Arany Jánost, meg Petőfit. Érdekes pszichológiai kütyülék vált volna belőlem, de édesapám ösztönösen ráérezve mindenre, tünetmentes együttest hozott ki belőlem.
Teljesen természetes, hogy az irodalom-bolond, repülésért rajongó kütyülék gyerek 14 évesen a vegyipari pályát látja életcélnak.
Ennek megfelelően az ország akkori elismert iskolájában tanítottam tanáraimat a vegyészet szépségeire.
18 évesen kellően okosnak éreztem magam, hogy férjhez menjek, férjem a műveltség olyan fokáig jutott,hogy 2 év után elváljon tőlem.
Ott álltam 20 évesen, egy totál elrontott élettel...

Mivel a sors fintora a vegyipartól eltántorított, mindent beleadva tudtam, csak katona lehetek, és repülős tisztek között élhetek.
Nos, eközben írogattam verseket, és minden fellelhető betűforrást megkerestem.
A sors tovább is fintorgott velem, bár apu próbálta sokszor pofon vágni azt.
Kütyülék gyerekből tökéletes kütyülék felnőtt lettem.
Katona lettem, új házasságba mentem bele, így játszhattam az ANYA monológját 3 gyerek mellett, de az egész éjszakán át tartó babaringatás mellett is kötelezőnek éreztem, hogy éjjelente gyerekeimnek felváltva olvassam a János vitézt, vagy ismertessem a helikopterek és repülőgépek műszaki paramétereit...
Isten látja bűneim......, de szerencsémre nincs velem beszélő viszonyban:)).
Így nyugodtan apura kenhetek mindent.
Nyugodtan tehetem, édesapám már 9 éve nem tud védekezni!

Nagyon egyszerű leírni ezt, végigélni nehezebb volt. Kis szívinfarktussal leküzdöttem apu temetését.
Az ember, aki születésem óta, 45 évig csak táncolt velem, többé nem volt. Egoista, önző módon, amire engem is nevelt---, magával vitte a felhők szépségét, és a Napsütést.
Különben minden változatlan maradt, a pilóták ugyanúgy felszálltak, mint tegnap. A gyerekeim és férjem elvárásai sem változtak.
Jól megfizetett pszichiáterem, aki feltűnő unalommal hallgatta problémáim -- súlyos depressziósnak nyilvánított.
A szívem orvosi paraméterek szerint kb. 70 %-ban működik ma már. 
A lelkem, minden paraméter nélkül, teljes mértékben apu mellé lett temetve.
Ma is sajnálom a pszichiátereknek kifizetett özön pénzt. Apu mindig azt mondta, depresszió nevű betegség nincs, ez úriasszonyok kiváltsága, mikor nagyon unatkoznak.

Mivel ebben a szellemben nevelkedtem, próbáltam nevetni két pánikroham között.

Mit ad Isten, ez sikerült nekem! Közel egy évtizedbe került, de ma már el tudom olvasni a könyvet, ami a katonai szállító repülősök történelmét dolgozza fel, és többször hangsúlyozza apu nevét.

Hol volt, hol nem lesz, egy kislány, aki születésétől a felhők között járt, majd igen nagyot huppant, mikor rájött, a földön kellene járni. A huppanás igazolt számára egy alapszabályt, ép testben ép lélek. Ma már számára egyik sem ép.

Mosoly lett életem. Tudom, hol volt, hol nem lesz...

Nekem megadatott, hogy 45 éven át volt egy tökéletes apám. Apám, aki hol volt, és mindig lesz.



Utoljára változtatva 08-26-2009 @ 08:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Suti
(Ideje: 08-26-2009 @ 08:07 pm)

Comment: Megrendítő..Az apák érdekes "lények"... Januárban veszítettem el a sajátom....Sohasem beszélgettünk egyszerre néhány mondatnál többet...külön bolygón éltünk.. Semmi átpattanó szikra..semmi közös.. Így maradtunk....Érthetetlen... Üdv.:Süti


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 08-26-2009 @ 08:15 pm)

Comment: Én 14 évesen vesztettem el, de máig hiányzik és úgy érzem tudnánk egy bolygón élni és beszélgetni, mert a szeretet közel visz az élőhöz és holthoz is...tudod Nefi...én mindig csodáltalak és felnéztem rád....köszi a szép mesét...samod


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-26-2009 @ 08:32 pm)

Comment: Drága Süti! Köszönöm hozzászólásod! Nagyon értékes volt ez számomra!! Nem tudom, nagyon sajnáljalak, vagy hogy irigylem-e sorsod. Mindenesetre egy értékes köszönet neked a felhők közül::::::::::::::: Nefi.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-26-2009 @ 08:42 pm)

Comment: Édes Sam!!! Mindig tudd, imádollak, és szeretlek!!! Köszönetem, hogy olvastad hivány életem hitvány szeletjét... Kemény önkritikáként szántam magam felé. Ehelyett kedves szavakat kaptam... Köszi. Nefid.


Hozzászóló: Welentze
(Ideje: 08-26-2009 @ 09:18 pm)

Comment: Kedves Nefi! Őszintén örülők, hogy sikerült egy év tized után feldolgoznod édesapád halálát. Köszönöm azt is, hogy megosztottál velünk valamennyit az életedből. Szeretettel ölel: Krisztina


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-27-2009 @ 12:30 am)

Comment: Köszönöm Kriszti!! Nagyon jól esett azonnali, gyors reagálásod:)) Lehet, hogy hatásodra még gipsz-fejekkel is fogok bütykölni???:)))) Még egyszer köszi: Nefi.


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 08-27-2009 @ 01:41 am)

Comment: Szia Icukám! Szépen örökítetted meg édesapád emlékét. Én 12 éves voltam, a legérzékenyebb tinédzserkorban, talán ezért is maradt elvesztése mindig fájó. Mit is mondhat egy kívülálló ezekhez az emlékekhez, életedhez? Én legalábbis sután állok... stílusosan ülök írásod előtt. Örülök, hogy olvashattam szófordulatos, érzelmekre ható vallomásod, emlékeid! Puszillak, Rozika


Hozzászóló: szucsistvan
(Ideje: 08-27-2009 @ 08:34 am)

Comment: Nefike! Nagyon szeretnivaló ez a kutyuléklány. Isten pedig szóbaáll veled. Az irásaidban ott van a szikra. Én két napja temettem Édesanyámat. Oda, ahová a fiamat. Nagyon együtt tudok érezni veled.


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 08-28-2009 @ 10:24 am)

Comment: Jó apád lehetett és tetszik ez a méllyen emberi írás is. Grat.: piro


Hozzászóló: boldogherceg
(Ideje: 08-28-2009 @ 12:32 pm)

Comment: Kedves Nefi! Méltó mementó az Öreg Tevésnek. Köszönöm BH


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-28-2009 @ 02:38 pm)

Comment: Édes Rózsika! Valahol azt hiszem, az apa-lány kötelék igen erős érzés tud lenni! Talán 12 éves fejjel még nehezebb tudomásul venni, ha ez a csoda eltávozik. Köszönöm, hogy figyelsz rám!!! Nagyon puszi: Icu


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-28-2009 @ 02:43 pm)

Comment: Kedves István! Nos, ez az egyik ritka pillanat életemben, hogy remegő ujjakkal, elszorult torokkal olvastam, és írok hsz-t. Megrázó volt nagyon hozzászólásod. Köszönöm, hogy olvastál: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-28-2009 @ 02:45 pm)

Comment: Szia Pirom! Köszi, hogy olvastál. Örömmel látlak újra!!:)) Pussz: Nefi


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 08-28-2009 @ 03:09 pm)

Comment: Kedves BH! Köszönet a Tevés nevében!


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 08-28-2009 @ 05:10 pm)

Comment: Nefi, tiszta, őszinte írás, iróniájában ott a fájdalom, de ott az erő is. Nagyon szép, nagyon tetszett. aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds