[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 325
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 327

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A párduc 4. (befejezés)
Ideje:: 07-24-2011 @ 06:12 pm

A csillagos nyári éjszakában egy lány rohant a szűk utcán. Berontott egy házba, felszaladt az emeletre, majd benyitott egy lakásba. Zaklatottságában fel sem tűnt neki, hogy nincs kulcsra zárva. A lány körül sem nézve nyitott be volt szerelme szobájába, ahol az festeni szokott. Bent a szokásos rendetlenség fogadta, szanaszét ecsetek, festékes tubusok, vázlatok hevertek.

Az állványon egy félig kész kép állt, amely egy feketepárducot ábrázolt. A nagymacska ugrásra készen állt, és egyenesen a néző szemébe nézett. A lány komoran nézte. Nagyon jó kép, gondolta, talán a legjobb lesz az összes közül, ha elkészül. A háttér még csak pár ecsetvonásból állt, és a párduc testét is nehezen lehetett kivenni, főleg mert csak az ablakon besütő holdfény világította meg a szobát. A kapcsoló valamiért nem működött.

A lány nem tudott elszakadni a képtől, megbabonázva bámulta. Egy percre azt is elfeledte, hogy miért jött ide. Hogy ijesztő telefonhívást kapott az éjszaka közepén.

Van ebben a festményben valami, ami megfogja az embert. Pedig még nincs is kész, gondolta. Ahogy a holdfény a képre esett, a párduc üres szeme mintha világítani kezdett volna, és a körvonalai is egyre jobban kivehetők lettek. Ez lehetetlen, gondolta a lány, csak a fény játéka okozhatja. Ám a párduc egyre inkább megelevenedett, fekete teste szinte vibrált a hófehér vásznon. A lány meredten nézett azokba a gyönyörű, sárga szemekbe, és hirtelen jeges rémület futott át rajta: azok a szemek már nem egy pár üres ecsetvonásból állnak; egy ragadozó értelmes és kegyetlen tekintete nézett a szemébe. Határozottan úgy érezte, hogy- bármennyire is lehetetlen- a festmény figyeli őt.

Ahogy a félhomályban állva meredten bámulta a képet, a párduc mintha egy kicsit megmozdult volna. A lány nem hitte el, amit lát: A párduc egyre inkább életre kelt, mintha már régóta állt volna egyhelyben, és most elgémberedett tagjait mozgatná.

A lány mozdulni sem bírt, de agyában kérdések cikáztak: hol lehet Gábor? Miért hívta fel ilyen hirtelen? Hiszen a szakítás óta nem beszéltek, nem találkoztak. A telefonban nagyon ijesztő volt. Rémülten, összefüggéstelenül ordított valamit Nelsonról, a kishalról, meg egy festményről. Azt gondolta, volt kedvese talán részeg lehet, de a fiú hangjából áradó rémület nem hagyta nyugodni, így gondolkodás nélkül iderohant. Viszont egészen eddig a pillanatig eszébe sem jutott, hogy talán veszélyes lehet ide jönni.

Ebben a pillanatban a párduc tekintetével fogva tartva a lányt, halkan leugrott a képről, puha tappancsai zaj nélkül értek földet a szoba parkettáján. Hatalmas és gyönyörű állat volt. A lány egyre csak bámult azokba a gyönyörű, sárga szemekbe. A párduc megállt előtte, és halkan morogva az orrával megbökte a lány lábát. A lány tett egy lépést hátra. A párduc ismét megbökte. A lány lassan elindul abba az irányba, amerre a nagymacska terelni akarta: az ajtó felé. A lányt hirtelen különös nyugalom fogta el. Biztosan érezte, hogy a párduc nem fogja bántani. A morgás figyelmeztetés volt, hogy távozzon. Lassan kihátrált a szobából, és halkan becsukta maga mögött az ajtót. Még mindig nem hitte el, aminek az imént tanúja volt.

A folyosón körülnézett. Hol lehet Gábor? A fürdőszoba ajtaja volt a legközelebb, benyitott rajta, és a látványtól felsikoltott: a festő a padlón feküdt, arca a felismerhetetlenségig szétmarcangolva. A csempe, a tükör és a test mellett heverő telefon csupa vér. Közelebb se kellett mennie, már az ajtóból látta, hogy halott. Mégis odament, zokogva letérdelt halott kedvese mellé. Az undort leküzdve remegő kézzel megfordította a hason fekvő tetemet. Az arcát eddig is látta, de most megdöbbent: a test fel volt szaggatva, mintha az összes belső szervét kitépték volna.

A lány maga sem tudta, mióta lehet a fürdőszobában. Csak sikoltott, zokogott a látványtól és a gondolattól, mely valahol tudat alatt már a szobában megfogalmazódott benne: a kép él. Él, és megölte alkotóját, aki gyűlölte őt.

A lány -percek, vagy talán órák múlva- felállt, és kiment a a fürdőszobából. Az ajtót becsukta maga után. A konyhában megmosta a kezét, közben nem mert gondolni sem a párducra, sem volt szerelmére. Kábultan kilépett a lakásból. Csak el innen minél messzebb, ahol megmagyarázhatatlan és borzalmas dolgok történnek. Tudta, hogy soha, senkinek nem fogja elmondani, hogy itt járt ma éjjel. Ki hinne neki?


A szobában, a festőállványon egy kép áll. Egy félkész festmény, mely egy ugrani készülő párducot ábrázol. Az állat tekintete üres, csak pár ecsetvonásból áll, és a testét is alig lehet kivenni a félhomályban. Egy kép, mely arra vár, hogy valaki ecsetet vegyen a kezébe és befejezze.



Utoljára változtatva 07-24-2011 @ 06:12 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 07-25-2011 @ 08:09 pm)

Comment: Kedves Zsu! Nagyon tetszett a kis novellád, végig fenntartottad a feszültséget, a kíváncsiságot, hogy vajon mi fog történni. Sejtelmes volt. Örülök, hogy olvastam. Puszi: Anne


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 07-26-2011 @ 04:06 pm)

Comment: Kedves Anne! Köszönöm szépen; jól esik a dícséret, főleg, mert ez egy középiskolás irományom:)


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 07-28-2011 @ 12:54 pm)

Comment: Valamikor el kell kezdeni :))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds