[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 340
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 340


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Különös horgászat
Ideje:: 08-01-2011 @ 12:49 pm

A horgász fázósan húzta össze magán a kabátot, miközben a kapásjelzőt figyelte. Kora szeptember lévén hűvös volt a hajnal. A táj viszont gyönyörű volt a napfelkelte fényében. A tavacskát dombok határolták, eltakarva a nem is olyan messze futó bekötőút forgalmát. Amerre csak nézett, tarka lombokat látott maga körül. A tükörsima víz fölött lassan oszlani kezdtek a puha ködpamacsok. A horgász úgy érezte, ezen a különös, békés reggelen egyedül van a világon.

Egy kicsit megmozdult a kapásjelző. A horgász összedörzsölte a tenyerét, és felállt a székből, készen arra, hogy bevághasson, ha kapás jön. De a hal úgy látszik, meggondolta magát, bárhogy szuggerálta is a férfi. A parthoz közel a víz felszíne különös módon fodrozódni kezdett. Valami nagy hal úszhat arra, gondolta a horgász. Talán harcsa?

A halőr többször mesélte, hogy egy hatalmas, két méteres harcsa él a vízben. Sőt, néhány pohárka után a felesége életére esküdve állította, hogy egyszer majdnem ki is fogta. A horgász a maga részéről nem sok figyelmet szentelt az ilyen mendemondáknak. Tapasztalatból tudta, hogy a kocsmában viharos gyorsasággal növekszik a pár centis sneci öt kilós ponttyá.

Most mintha valami fehéret látna a víz felszíne alatt felderengeni- de csak egy szempillantásra, a hal máris eltűnt szem elől. Mégsem harcsa, gondolta, ahhoz túl világos. Talán egy nagy ponty lesz...Lelki szemei előtt már látta magát, amint hazaállít a szép zsákmánnyal. A felesége halászlevet tervezett vasárnapra, feltéve persze, hogy sikeres lesz a horgászat.

Meredek volt itt a part, a férfi mégis kiállt teljesen a szélére, hogy jobban lássa a vizet, ami ismét teljesen sima volt. Most megint meglátta a fehér halat elúszni, de most már közvetlenül a part mentén. Talán ha két méterre lehetett a horgásztól. A hal megfordult, majd megint elúszott a előtte- mintha csak ingerelni akarná, hogy fel-alá úszkál előtte. A férfi szívesen rágyújtott volna egy cigarettára, de nem mert megmozdulni. Ha a hal többet mutat magából, azt látni szeretné. Nagyon kíváncsi volt, hogy milyen fajta lehet.

Közben megmozdult a botján a kapásjelző. A horgász bevágott, és rövid fárasztás után kiemelte a szép tükörpontyot. Nagyjából három kilós lehet, gondolta mosolyogva. Zsákmányát a vödörbe ejtette, és újra bedobta a horgot. Elégedetten ült vissza székébe, és kávét töltött magának a termoszból.

Hirtelen csobbanás hangja robbantotta szét a hajnal csendjét; a horgász felnézett, de már csak a hal farkát látta meg, amint eltűnik a víz alatt. Legalább egy méter volt, és zöldes árnyalatban csillogott. Biztos volt benne, hogy ez az „ő” hala volt. Mintha csak azért ugrott volna ekkorát, hogy visszakövetelje magának a figyelmet, ami az elmúlt percekben a szerencsétlen sorsú pontyot illette.

A férfi kávéját szorítva ismét felállt a székből, és a part szélére lépve kémlelte a vizet. Megint látta a fehérséget közvetlenül maga alatt. Nem értette a dolgot- a hal farka zöld volt, ezt az előbb egészen biztosan látta. Nagyon kíváncsi volt a fajtájára- nem tudta elképzelni, milyen hal lehet az, amelyiknek a feje sokkal világosabb a farkánál, és ráadásul ekkora...

A hal egyre közelebb jött a vízfelszínhez, körvonalai egyre jobban kirajzolódtak. A horgász leguggolt és egészen kihajolt a víz fölé, hogy még jobban lássa a különös lényt, ami már nem úszkált fel-alá, csak lebegett a vízben egy helyben a férfi előtt. A horgász elakadó lélegzettel figyelte a fehérségből kibontakozó emberi alakot. A fejét és a hátát látta. Ez volt hát az a fehérség, amit halnak gondolt.

A férfi kétségbe esetten nézett körül, hogy hol tudna lemenni a vízhez. Úgy gondolta, a holttestet ki kéne húznia a partra legalább annyira, hogy a víz ne vigye el, amíg segítségért megy. Ebben a pillanatban a test megfordult,mintha csak a víz enyhe mozgása fordítaná a hátára. Nő volt. A horgász megtörölte verejtékező homlokát. Egyszer, nagyon régen látott egy vízbe fulladt holttestet- amíg él, nem felejti el azt a látványt. De ez a nő egyáltalán nem nézett ki halottnak. Olyan volt, mintha csak aludna. Ahogy ideért a gondolataiban, a nő szemei lassan kinyíltak; rámosolygott a horgászra, egy szempillantás múlva pedig eltűnt a víz alatt.

A horgász még sokáig bámulta azt a helyet, ahol a nő eltűnt. Biztos volt benne, hogy a szeme káprázott. Talán valóban idesodort a víz egy holttestet, ő meg a kora reggeli ködös fényben élőnek látta és ostobaságokat fantáziált. Azon gondolkodott, hogy jelentse-e a halőrnek a történteket- hiszen maga sem volt biztos benne, hogy nem csak káprázat volt.
A férfi lassan szedelődzködni kezdett. A tó közepén egy hal ugrott, hatalmas csobbanást keltve a hajnal csendjében. Mintha elköszönne, gondolta a horgász megborzongva.


A halőr érdeklődve nézett a horgász vödrébe. - Egy ponty? Meséltem már magának, hogy sellők is élnek ebben a tóban? Esküszöm a feleségem életére, egyszer majdnem kifogtam egyet....


Utoljára változtatva 08-01-2011 @ 12:50 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: felix
(Ideje: 08-01-2011 @ 08:18 pm)

Comment: Érdekes, átélhető történet, remek csattanóval. Tetszett! Szeretettel: félix


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 08-02-2011 @ 08:40 am)

Comment: Ez jó! J


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-02-2011 @ 09:42 am)

Comment: Csatlakozom. Nekem is tetszett...:)))) Szeretettel olvastalak: Anna :)))


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 08-02-2011 @ 04:27 pm)

Comment: Köszönöm szépen, nagyon jól esik a dicséret. Még csak most kaptam rá az irogatásra, így jól jön minden önbizalom erősítő szó:)


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 08-04-2011 @ 09:58 am)

Comment: Szia Zsu! Jöttem jelezni, hogy tetszett! :)))) Puszi: A.


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 08-06-2011 @ 11:26 am)

Comment: Kedves Anne, köszönöm Neked is:)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds