[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 325
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 325


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A jósnő
Ideje:: 10-05-2011 @ 01:06 pm

 

A lány szomorúan araszolt lefelé az aluljáróba. Borzasztó este volt. Minek is ment el ebbe a buliba? Gábor, akibe fülig szerelmes volt, a szeme láttára enyelgett egyszerre két agyonsminkelt libával. Valószínűleg élvezi a helyzetet, hogy fürtökben lógnak rajta a nők, de neki borzasztóan fájt ezt látni. Szinte oda sem figyelve kerülgette a tömeget, amikor a lépcső alján egy kar nehezedett a vállára. Ijedten fordult hátra. Hatalmas barna szempár meredt rá. Az ismeretlen hosszú, flitteres ruhát, magassarkú cipőt, és rikító színű párducmintás harisnyát viselt. Hosszú, göndör fekete fürtjeit csillámló csattal szorította hátra, hatalmas fülbevalója a vállát verdeste. A lány indult volna tovább, de a nő már rá is zendített.

-Drágám, ne haragudj, hogy csak így megszólítalak, de olyan gyönyörűséges vagy, mint egy porcelán baba. Megmondom a jövődet, mit szeretnél tudni? Van szerelmed, vagy csak tetszik valaki? Ne félj tőlem, nem eszlek meg!

-Köszönöm, nem. Sietek. -válaszolt a lány halkan.

-Na, mondom én, hogy ne félj! Látom, hogy bánt valami. Én tudok rajtad segíteni, hidd csak el! Nem kérek érte pénzt, mert olyan szép vagy, hogy neked ingyen jósolok! Meglátom a jövőt! Egyesek azt mondják, igazi boszorkány vagyok!- mondta rémisztő hangon nevetve.

Ebben kétség kívül van valami, gondolta a lány enyhén megborzongva, és ismét menni készült, de a vállán a kéz csak nem engedett.

-Na jó, ha nem akarsz válaszolni, csak bólints. Szeretsz valakit, aki rád se néz, igazam van?

A lány önkéntelenül is bólintott. A boszorkány színpadiasan összecsapta a kezeit.

-Tudtam! Mekkora egy ökör lehet, hogy nem vesz észre! Pedig olyan gyönyörű vagy, mint a napsütés! No, csak ne búsulj, szépségem, megmondom én, mi lesz a megoldás, meg én! Add csak a kezed!

A nő választ sem várva megragadta a lány kezét, tenyerét maga felé fordítva.

-Hosszú életed lesz....nem fogsz hiányt szenvedni boldogságból, de bánatból sem....két gyereket szülsz majd....az egyik fiú.....a másikat nem látom....a férfiért, akit szeretsz, küzdened kell. Ha őt választod, megkapod, de egész életedben küzdened kell a figyelméért, hogy megtartsd magadnak! Azonban ha mást választasz......van valaki, akire még csak nem is gondolnál. Ő igaz szívéből szeret és egy életen át szeretni fog. Két gyermeketek fog születni....az egyik lány....Tiéd a döntés gyönyörűségem, nem téged választanak a férfiak, hanem te választod őket! Nagy különbség! Gondold ezt végig, és válassz!

A lány kitépte a kezét a jósnő markából.

-Köszönöm, de tényleg sietek.

A nő nem törődött vele többet, már a következő áldozatot leste. A lány gyors léptekkel szaladt a mozgólépcső felé. Kinyitotta a táskáját, hogy előkotorja a bérletét, de futva azt is ellenőrizte, hogy megvan-e a tárcája. Megvolt. Kicsit elszégyellte magát a feltételezés miatt...aztán gondolatai visszakanyarodtak a jósnő szavaihoz. Milyen ostobaság! Biztos mindenkinek ezt mondja! Hány naiv liba lehet, aki bedől neki, és hálálkodva a markába nyom egy kétszázast?

De azért azt tényleg eltalálta, hogy epekedik valakiért...mit is mondott? Megszerezheti, de akkor küzdelem lesz az élet vele. Ezen elgondolkodott. Vajon milyen ember Gábor valójában? Erre még soha nem gondolt. Mert, hogy döglesztően néz ki, az egy dolog. De tegyük fel, hogy sikerül vele összejönni...vajon hűséges lenne? Nem. A válasz, amit azonnal kimondott, önmagát is meglepte. Nem lenne vele boldog, állandóan gyanakodna, megőrjítené az állandó féltékenység. Mit is mondott az a banya? Hogy van valaki más is, akire nem is gondol, és vele boldog lehet. Ekkora marhaságot! Ugyan ki lenne az? Ebben a pillanatban megcsörrent a telefonja. Ismeretlen szám hívta.

-Halló, tessék?

-Szia, ne haragudj, hogy zavarlak, Zoli vagyok, tudod, a tesód haverja. Arra gondoltam, persze, csak ha van kedved, hogy megihatnánk együtt egy kávét vagy valamit....



~oOo~





Utoljára változtatva 10-05-2011 @ 01:06 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Petrozsenyi
(Ideje: 10-05-2011 @ 03:39 pm)

Comment: Figyelemfelkeltően fogalmazol, de... Külön kérés, illetőleg engedély nélkül senkit sem elemzek, mert ilyesmit tapasztalataim szerint nem mindenki igényel.


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 10-05-2011 @ 04:12 pm)

Comment: Én kifejezetten kérném azt a kritikát/elemzést:) Tudom, hogy bőven van még mit fejlődnöm, és tanulni szerintem az építő jellegű kritikából lehet leginkább, tehát hallgatlak:)


Hozzászóló: Petrozsenyi
(Ideje: 10-05-2011 @ 04:57 pm)

Comment: Kérlek. Tetszik, hogy nem sokat bajlódsz a bevezetéssel. Egyenesen belevágsz a konfliktusba, mely abból adódik, hogy szerelmed nem sokat foglalkozik veled. A bonyodalmat a jósnő jóslata mélyíti el. Először azt sem tudod, higgy-e neki. Inkább nem hiszel, aztán jön a csattanó, mely arra enged következtetni, hogy a jóslatnak az a része mégis csak igaz, melyben te is rátalálsz az igaz szerelemre, mármint Zoltán személyében. Ha jól értettem. Ezt azonban nem ártott volna jobban egyértelműbbé tenni, hogy ne kelljen nekem is rákérdeznem, vajon tényleg jól-értettem-e. Tanítás, mondanivaló. Nyilvánvalóan az, hogy higgyünk a jóslatokban. Gondolod, hogy ez olyan nagy igazság, mélyen szántó, esetleg eredeti gondolat? Számomra nem, tehát az írás gondolatisága számomra meglehetősen sablonos, érzelmi síkon úgyszintén, formailag sem mondanak semmi újat. Erősséged a tömörség és a hangulatteremtő leírás.


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 10-06-2011 @ 08:32 am)

Comment: Köszönöm az észrevételt, elgondolkodtató. Semmilyen különleges mondanivalója nincs a történetnek, maga a sztori annyi, hogy a lánynak tetszik egy fiú, azt hiszi, hogy szerelmes, de rájön, hogy kettőjük kapcsolata nem lenne működőképes. A jósnő ebben az esetben csak egy eszköz volt, a lány erre előbb utóbb magától is rájött volna, a jóslat csak felgyorsította ezt az észrevételt. Ha mindenképpen tanulságot akarunk belemagyarázni, akkor az legyen az, hogy járjon nyitott szemmel az ember, mert a szerelem bárhol rátalálhat. Hogy ez Zoli lesz-e, vagy sem, szerintem nem annyira fontos- illetve az olvasó fantáziájára van bízva. Kb. ennyi. Mindenesetre köszönöm, hogy leírtad a gondolataidat:)


Hozzászóló: szilfer
(Ideje: 10-08-2011 @ 06:27 pm)

Comment: Kedves Zsuzsa, ami a fogalmazókészséget, tömörséget és célirányos miliő-teremtést illeti, Palival teljesen egyetértek. Tetszett továbbá, hogy a végén - nyitva hagyva a kérdést - a megoldást az olvasó fantáziájára bíztad. Ez a történet sokféleképpen folytatódhat, és csak annyiról szól, amennyiről egy ilyen rövid szösszenetnek szólnia kell. Én magam nem hiszek a jóslatokban, de persze, a valóságban a nagy számok törvénye alapján megtörténhet, hogy egy emberi sors éppen úgy alakul ahogy azt egy látnok megmondta. Az ilyen "boszorkányok" különleges rafináltsággal fogalmaznak úgy, hogy a jóslatuk ne csak tetszetős, elhihető legyen, de nagy valószínűséggel "be is jöjjön". Lám, itt is mindjárt két variációt jósolt, szinte egymásnak ellentmondó esetet, vagy az egyik lesz igaz, vagy a másik!:)) HA mégse, akkor pedig ugyan, kin lehet majd számon kérni? Szeretettel olvastalak, Feri:)


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 10-10-2011 @ 08:47 am)

Comment: Kedves Feri! Köszönöm szépen az érdeklődést. Nem tervezek folytatást, ez csak egy kis szösszenet volt. A jósnő egyébként létező személy, a Lehel téri aluljáróban esett a nyakamba, maga a jóslat, illetve a történet többi része viszont már a fantáziám műve:)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds