[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 331
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 331


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Rózsaszín őszikék 3.
Ideje:: 11-02-2011 @ 08:49 am

 

Ildikó unokatestvérei, Kati és Nóri másnap délelőtt érkeztek. A két lány az utolsó szeplőig egyforma volt. Ildi örömmel üdvözölte a lányokat. Az ikrek győriek voltak, ezért Ildi, budapesti lévén, velük is csak ritkán találkozott. Legutóbb húsvétkor töltöttek együtt két napot. Most viszont az egész nyár előttük volt, volt hát idő bőven megbeszélni, hogy kivel mi történt.

A falu határában volt egy tó. Leginkább horgászok látogatták, de volt olyan rész, ahol strandolni is lehetett. Kati ebéd után rögtön felvetette, hogy úszni szeretne. Ildi feltett szándéka volt, hogy nyár végére csokoládébarna lesz, ezért rögtön beleegyezett a strandolásba. Az út a tóig gyalog fél óra volt, de persze a lányoknak nem fűlt a foguk a tikkasztó melegben való sétához, ezért elkezdték nyaggatni nagyapjukat, hogy fuvarozza őket autóval. Nagypapa viszont mosolyogva nyitotta ki a garázs kapuját- és lám! Három régi, de jó állapotban lévő kerékpár állt a falhoz támasztva.

- Ezek itt hányódtak szerteszét, hát gondoltam, rendbehozom őket mire jöttök. Na ne hálálkodjatok, ezt főleg magamért tettem, mert különben taxiszolgálatnak néztetek volna. Most már mehettek amerre láttok, de csak óvatosan, az autókra vigyázva! Sipirc!

A három lány gyors puszik és ölelések után boldogan szaladt vissza a házba. Fürdőruhát húztak, törülközőt vettek magukhoz, aztán szaladtak vissza a garázsba a bicajokhoz.

Nem sokkal később már felszabadultan tekertek a tó felé. Nagyjából tíz perc múlva oda is értek. Ez afféle szabadstrand volt, fürödni bárki bemehetett, csak a horgászatért kellett fizetni. A három lány nemsokára meg is találta a kedvenc helyét: egy kellemes kis stég nyúlt egy szomorúfűz árnyékában a víz felé. Lepakoltak a bicajokról, leterítették a plédet, és már csobbantak is a hűs vízben. Nevetve fröcskölték egymást, amikor fütyülésre és harsány nevetésre lettek figyelmesek: egy csapat fiú vonult el előttük, és hangosan jelezték, hogy tetszik nekik a látvány. Nóri szégyenlősen beúszott a fűzfa takarásába, ikertestvére viszont kacagva integetett a fiúknak. Ildi pedig megbabonázva bámult egy mosolygós barna szempárba. Még hosszan nézett a fiú után, amikor azok már rég eltűntek.

Estefelé a három lány elkísérte Nagymamát a temetőbe. Nagymama hetente legalább egyszer kilátogatott; az ő és Nagypapa szülei is itt nyugodtak, Nagymama pedig büszke volt rá, hogy szépen karbantartja a sírokat és mindig friss virág pompázik rajtuk. Az ikrek a virágokat rendezgették, Ildi pedig vízért ment a kúthoz. Nagyon erősen volt elzárva a csap, hiába csavargatta, nem bírta kinyitni. Ekkor egy kedves hang szólat meg a háta mögött.

-Segíthetek?

A lány hátrafordult, és kishíján felkiáltott a meglepetéstől. A délutáni fiú, a mosolygós barna szemű állt vele szemben. Ildi mérges volt magára, amiért elvörösödött, és alig bírt megszólalni.

-Igen, köszi.

A fiú kinyitotta a csapot, majd szó nélkül kivette a lány kezéből a kannát, és teletöltötte vízzel.

A lány elvette a kannáját, ügyelve rá, hogy még véletlenül se érjen a fiú kezéhez.

-Elbírod? -kérdezte a fiú mosolyogva. Ildi nem bírt a szemébe nézni. Hirtelen nagyon melege lett.

-Igen, köszi. - felelte lesütött szemekkel.

Szinte elmenekült a fiú elől, átkozva magát, hogy remeg a hangja, és csak ezt a két szót bírja kinyögni. Igyekezett kihúzni magát, és közben úgy tartani a kannát, mint akinek nem szakad le a karja. A hátán érezte a fiú pillantását, és csak azért fohászkodott, hogy ne botoljon meg, ne öntse ki a vizet, és úgy általában, épségben érjen vissza a sírhoz. Persze az sem segített túl sokat, hogy az ikrek kiszúrták, hogy mi folyik, és hatalmas vigyorral figyelték a jelenetet. Természetesen Nagymama is látta, mi történt. Nem is állta meg szó nélkül.

-Ez a Gáborka volt, a Bánfi unokája a szomszéd utcából. Nagyon rendes gyerek- mondta olyan pillantás kíséretében, hogy Ildikó tudta, hiába szegezi a pillantását a földre és tettet közönyt, Nagymamát nem lehet becsapni.



Utoljára változtatva 11-02-2011 @ 08:49 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lyza1
(Ideje: 11-02-2011 @ 09:10 am)

Comment: Érdeklődve olvastam...:) Lyza


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds