[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 337
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 337


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Cseresznyevirágzás (4.)
Ideje:: 01-12-2012 @ 12:55 pm

                  Egy nap, mikor nem jött el Micukó, összevitatkoztunk valami jelentéktelen dolgon Takezakival. Mindketten tudtuk, hogy tulajdonképpen a lány kegyeinek elnyeréséről szólt a dolog. Takezaki mindig is féktelenebb természetű volt, akkor is ő rántotta elő elsőként fakardját. Olyan gyilkos erő csillant meg egy pillanatra a szemében, amiről addig nem is tudtam. Ösztönösen hátrébb szökelltem, előrántva én is fakardomat. Így köröztünk jó ideig egymás körül arra várva, hogy a másik kezdje meg a támadást. Vibrált a levegő a feszültségtől.

A fakard egy hozzáértő kezében félelmetes fegyvernek számít. Elég egyetlen jól irányzott csapás, és máris halálos kimenetelű lehet a küzdelem. Mindketten tudtuk, hogy ez az összecsapás akár végzetes eredményű is lehet. Nem jutott eszünkbe, hogy hová jutott valamikori barátságunk. Megbűvölt minket a cseresznyefa virága, a szakura bódító szépsége.

Takezaki lassan feje fölé emelte kardját, majd villámgyorsan támadott. Hárítottam, majd oldalról visszavágtam, amit kivédett. Éreztük, hogy - bár mindkettőnknek más a kiemelkedőbb képessége -, mégis kiegyenlítjük egymást harci tudásban. Sokáig újra csak kerülgettük egymást, míg tekintetünk egymásba fúródott. Próbáltam legyőzni, de Takezaki állta a pillantásomat. Nem vettük észre, amikor Micukó megjelent. Egyből érzékelte, hogy ez nem játék kettőnk között. Közénk rohant, pont akkor, amikor Takezaki újra lesújtott. Rémülten észleltem a lány beavatkozását. Bár fakardomon tompult az ütés ereje, de Takezaki kardja tovább szelve a levegőt Micukó kezén csattant. Tisztán hallottam a csont roppanását. A lány felsikoltott, majd elájult.

Takezaki egy pillanat törtrészéig lebénulva állt ott, fakardja kihullott kezéből, szemében rémülettel kevert düh és fájdalom keveredett, majd sarkon fordulva elfutott.

Micukó keze idővel meggyógyult, de jó ideig nem találkoztunk. Takezakit nem láttam többé, elmenekült – tartva a daimió haragjától. Engem apám nagyon szigorúan megbüntetett. Fél évet egy hegyi kolostorban kellett eltöltenem szerzetesek között, keményen dolgozva, esténként egy rideg cellába zárva. A papok elsődlegesen a vallást gyakorolták, de jártasak voltak a pusztakezes harcművészetekben is. Így aztán Buddha törvényeinek gyakorlásán túl sokat tanultam tőlük, javamra vált a sok testgyakorlás, megizmosodtam.

Alig ismert rám Micukó, mikor legközelebb találkoztunk. Igaz, én is meglepődtem, mennyire megváltozott, bimbózó virága még gyönyörűbb lett.   

Rövidesen én is hűségesküt tettem a daimió szolgálatába szegődve. Véres hüvelykujjammal kellett megpecsételni a hűségeskümet, amellyel arra köteleztem magam, hogy feltétlen engedelmességgel tartozom a daimiónak. Ha a szükség úgy hozza, gondolkodás nélkül fel kell áldoznom életemet.

A harcművészeteken túlmenően elmélyültem a kalligráfia (szépírás) tudományában is. Bár tökéletesen uralkodtam testemen és lelkemen, elsajátítottam a busidó harci szellemiséget, időnként valahol legbelül ismeretlen érzések rohantak meg, amelyek sok mindent megkérdőjeleztek környezetemmel kapcsolatban. Sokszor eszembe jutott az anyám óvó mosolyában megbúvó félelem. Nem értettem. Nem tartottam semmitől, nem féltem a haláltól, tudtam, hogy a karmám beteljesedése része a természet körforgásának.

Ez a szorongató érzés csak felerősödött bennem apám váratlan halálával. Egyszer, mikor kilovagoltak a közeli erdőbe, ninják támadták meg orvul. Csapdába csalták a kis csapatot, és lenyilazták. Senki sem menekült meg. Heteken át kerestük a ninják nyomát, de mindig eredménytelenül értünk haza.

 



Utoljára változtatva 01-12-2012 @ 01:03 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: agnes
(Ideje: 01-12-2012 @ 04:32 pm)

Comment: Gyors folytatást lehet kérni? Na akkor kérem, mert nagyon jó,... szeretettel agnes


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-13-2012 @ 07:13 am)

Comment: Kedves Ágnes, kérésed parancs! ;-) Annál is inkább, mert ki tudja, én is mikor leszek legközelebb...


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-13-2012 @ 09:11 pm)

Comment: Remek, Ottó, olvaslak! aLéb


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-14-2012 @ 06:47 pm)

Comment: El sem hiszed Béla, mennyire örülök, hogy időt szánsz egy ilyen hosszabb prózára is. Magam példájából tudom, hogy sokszor egy terjedelmesebb elbeszélés elolvasása - az időhiány miatt - gondot okoz akkor is, ha felettébb megtetszik az írás.


Hozzászóló: szilfer
(Ideje: 01-15-2012 @ 03:19 pm)

Comment: Érdekes történet kitűnő megfogalmazásban. Jártál Japánban, vagy olvasmányélményeid képezik ennek a hiteles miliőnek a magrajzolását? Üdv, Feri:))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-15-2012 @ 05:09 pm)

Comment: Hello Feri! Ha már kérdezted, az egyik szenvedélyem tárgya Japán. 20 évig foglalkoztam én is aktívan harcművészettel - otthon a falat nálunk szamurájkardok és egyéb keleti fegyverek, relikviák diszítik, de rengeteg könyvem is van a témáról. Csak ennyi, érdekel. Köszönöm ittjártad!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-16-2012 @ 09:31 pm)

Comment: Követem az eseményeket. Kíváncsian várom a folytatást. Szeretettel: Anna :)))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-17-2012 @ 07:17 am)

Comment: Örültem neked is Anna! Igazándiból az események hamarosan felgyorsulnak...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 01-18-2012 @ 11:38 pm)

Comment: Amíg ember létezik a Földön, párbajok mindig lesznek a másik nemért, csak legfeljebb nem karddal vívják, hanem szóval, pénzzel, álláslehetőséggel, stb. /// Véleményem szerint kicsit gyorsan elugrottál a Buddha templomba, majd pár sor után eltelt fél év, és visszaérkeztél. Amennyiben ebből az írásból regényt akarsz, akkor több szál is kell - bár, mint mondtam már, nem tudom, milyen egy Japán regény -, ha nem, akkor ezen észrevételem semmis./


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-21-2012 @ 05:28 pm)

Comment: Jól érzed Géza, valamelyik hozzászólásomnál mintha erre is válaszoltam volna. Szóval először csak rövid novellának indult ez az írás. Aztán lassanként bővült, de próbáltam így is visszafogni magam, nem akartam regény terjedelműt írni. Ezért ilyen kiragadott, időugrásos az elbeszélés.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds