[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 344
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 345

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Szerencse?!
Ideje:: 06-12-2012 @ 08:48 am

A férfi tompa tekintettel bámult ki az utcára. Mély megvetéssel nézte az esőben dolgukra siető embereket. Rendszerint első pillantásra megutált mindenkit. Az az öltönyös kölyök például- szinte még alig esett ki az iskolapadból, aztán máris hogy fontoskodik! De a melósok sem jobbak- fensőbbségesen beszélnek, és hülyének néznek mindenkit, aki nem ért ahhoz, amihez ők. A nők pedig? Kár is róluk beszélni. Vagy rondák, vagy buták. Igaz, az is szörnyen bosszantó, ha egy nő sokat okoskodik. Mint az anyja például. Azok a kikent- kifent lányok pedig.....utálatos ribanc az összes!

A férfi undorodóan elhúzott szájjal fordult vissza a pult felé. Nem mintha az itteniek jobbak lennének. Ezer éve ismeri ezeket a fickókat, elege is van már belőlük. Ugyanazt a nótát fújják mindig. Az egyik csak az exnejét tudja átkozni, és bárkinek, aki meghallgatja, sokadszorra is elmeséli a válása részleteit. A másik a főnökét szidja minduntalan. Az a szerencsétlen, ott a sarokban állandóan a játékgépen lóg. Ki tudja, hogy az évek folyamán mennyit dobott már bele. A pultosról pedig lerí, hogy legszívesebben kívül látná az egész bandát, és szinte szívességet tesz azzal, hogy kiszolgálja őket.

A férfi egyáltalán nem értette, hogy mit keres ő itt, ezek között a szánalmas emberek között. Mindig úgy tért be ide, hogy nyájas leereszkedéssel üdvözölte a kocsma közönségét, tudván, hogy nem tartozik közéjük. Néha szóba elegyedett valakivel, de általában szótlanul üldögélt a pultnál. Ez a péntek sem volt más. Kint esett az eső, a sok idióta futott az aluljáróba, mások tönkrement esernyőjüket átkozták.
Lelketlen robotok, akik munkába mennek, gyereket nevelnek, esténként együtt vacsoráznak, aztán tévét néznek.

A férfi gúnyosan elmosolyodott azon, hogy őket hívják normálisnak. Szánalmas, unalmas élet! Magának sem vallotta be, hogy valahol irigy kíváncsisággal szemléli ezeket az embereket. El sem tudta képzelni, milyen lehet családfőnek lenni. Mogorva természetének köszönhetően világ életében messze elkerülték a nők. Na persze, nem is mert volna egy nőt sem bemutatni az anyjának! Tudta, hogy olyan lány nem létezik, akit a mama megfelelőnek ítélne.

Ahogy hazafelé baktatott az esőben, gondolatban átismételte a bevásárlólistát. Az órájára nézett, és megszaporázta lépteit, ahogy rájött, hogy késésben van. A mama nem szereti, ha késik. De majd azt mondja, hogy hosszú volt a sor a boltban. Gyerekes daccal gondolt arra, hogy hazudni fog az anyjának. Ritkán engedett meg magának ilyen merészséget. Természetesen a rendszeres kocsmalátogatást is hazugsággal leplezte, de ezt már olyan régóta tette, hogy napi rutinnak számított, és szinte maga is elhitte, amikor azt mondta az anyjának, hogy ötig tart a munkaideje, pedig csak négyig. Lopott percek voltak ezek, amikor a kocsma közönsége előtt eljátszhatta a normális, önálló férfit.

-Végre itthon vagy! Tudod, hogy nem szeretem, ha késel, de mit érdekel téged szegény anyád. Biztos valami ribanccal voltál. El akarsz hagyni engem! Pedig mit meg nem tettem érted! Rád áldoztam az életemet, és ez a hála!
-Ne haragudj mama, hosszú volt a sor a boltban. Itt a kekszed és a kefir.
-Remélem, nem járt le. Olyan szerencsétlen vagy, könnyen rád sózzák a szemetet is. De legalább a visszajárót megszámoltad, ugye? Különben meg hozd ide a gyógyszeremet, szúr a szívem. Már rég be kellett volna vennem!

A férfi üres tekintettel meredt a gyógyszeres dobozra. Olyan egyszerű lenne, olyan végtelenül egyszerű! Nem is gondolkodott, miközben kimondta a szavakat, melyekkel meghozta élete első nagy horderejű, önálló döntését.

-Nem találom a gyógyszert, mama. Nem raktad el valahova?
-Hogy raktam volna, amikor mozdulni sem tudok? Azonnal hozd ide, azt akarod, hogy meghaljak?! - ordított elakadó lélegzettel az öregasszony.
-Sajnálom mama, nincs gyógyszer. - nézett a férfi szokatlanul nyugodt, hideg tekintettel az anyjára.
-Rosszul vagyok, kisfiam! Hívj mentőt! Meghalok!

Az asszony szeme kidülledt, ajka elkékült, miközben kezét görcsösen nyomta a mellkasára. A férfi a szoba ajtajából, tisztes távolból nézte részvétlenül. Aztán mégis kiment a fürdőszobába, mert valahogy illetlennek érezte, hogy tanúja legyen az anyja kellemetlen helyzetének. Végül is ez igazán intim dolog, és úgy érezte, nem szabad a mamát zavarni. A vécében lehúzta a tablettákat, a gyógyszer dobozát pedig a szemetesbe dobta. Igazán szerencse, hogy már amúgy is majdnem elfogyott. Hétfőn kéne a receptért, majd a patikába menni az újabb adagért.

Várt még pár percet, aztán visszament a szobába. Az anyja a szőnyegre roskadva feküdt. A férfi megmagyarázhatatlanul viszolygott az élettelen testtől. A félelmetes mama, aki egész életében zsarnokoskodott felette, most úgy feküdt, mint egy ártalmatlan rongycsomó. A férfi egy pillanatig gyámoltalan kisfiúnak érezte magát a mama nélkül, de aztán elöntötte a boldog szabadság érzése, mint a kalitkából szabadult madarat, aki egy pillanatig maga sem hiszi el, hogy oda repülhet, ahova akar. Felvette a régimódi telefon kagylóját és tárcsázott.

A férfi holtsápadtan ült a kórház folyosóján, fejét lehajtva, arcát a tenyerébe temetve. Az orvos halk, együtt érző hangja riasztotta kábulatából.
-Nyugodjon meg, minden rendben van. Nem sok híja volt, de szerencse, hogy ön otthon volt, és idejében riasztotta a mentőket. Ha rendszeresen szedi a néni a gyógyszereit, még évekig elélhet minden gond nélkül. Nagyon sápadt, jól érzi magát? Gyorsan egy hordágyat! - kiáltott az orvos, mikor az elszürkült arcú férfi lefordult a székről.

-Sikertelen volt az újraélesztés, ott halt meg szerencsétlen ember. Szívszorító ezt látni, hogy valaki ennyire ragaszkodjon az anyjához. Még szerencse, hogy a néni szívós alkat, egész jól viselte a hírt. Ő fel fog épülni- mondta az orvos fejcsóválva, és nagyot kortyolt a kávéjából.



Utoljára változtatva 06-12-2012 @ 08:54 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 06-12-2012 @ 12:35 pm)

Comment: Megrázó és elgondolkodtató történet!. Lehet, hogy akad az életben ilyen zsarnokoskodó anya... Nem öröm gyerekének lenni.


Hozzászóló: hzsike
(Ideje: 06-12-2012 @ 04:09 pm)

Comment: Ragyogó, novella! Jó a stílus, jó, a téma. Már a versenyben is tetszett.Szeretettel gratulálok:Zsike


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 06-12-2012 @ 09:12 pm)

Comment: Szavaztam rá a versenyben is, most újra szavazok, tulajdonképpen biztos voltam benne ez fog győzni... nagyon, nagyon tetszett. Szeretettel Teru


Hozzászóló: pirospipacs
(Ideje: 06-13-2012 @ 02:54 pm)

Comment: Az jutott eszembe, milyen gyáva is volt ez a férfi. Nem tudott felnőni, és mindent eltűrt. Mindenki mást durván kritikus szemmel nézett, s nem vette észre, hogy elfefeljt élni. Egy felnőtt lépjen ki, akár az anya hatalma alól is... mielőtt késő lenne. Aki csak elvár, abban nincs szeretet, még akkor sem, ha ő az anya... Nagyon jó írás, és komoly problémát feszeget, tár elénk. Gratulálok! pipacs :)


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 06-13-2012 @ 03:48 pm)

Comment: Köszönöm mindenkinek. Megtetszett a karakter, és foglalkoztat a gondolat, hogy valami hosszabb történetté át kéne dolgozni ezt a novellát, mert sok minden nem fért bele.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 06-14-2012 @ 03:42 pm)

Comment: Remek írás. aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds