[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 336
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 336


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Tengeri Sellö
Ideje:: 01-01-2013 @ 12:16 pm

Mese Nr.11   

          Mártonka egy szép tengerparti halászfaluban lakott az édesapjával. Apukája halászattal foglalkozott . Anyukája már régen nem élt. Itt mindig kellemes idö volt. Sokat lehetet sétálni a tengerparton és hallgatni a tenger moraljását,de néha nagy vihar is kerekedett és felborzolta a tenger hullámait. Reggelente mindig látta a napfelkeltét amikor kimentek a tengerre halászni apúval. Mártonka 11 éves volt. A Talpi kutyája mindig mellette ugrándozott és hüséges társa volt.

Egyik nap arra ébredt fel, hogy apukája rosszul van és magas a láza, nem birt felkelni. Igy telt el egy pár nap és nem lett jobban. Ezt a házat bérelték  és ki kellett fizetni hamarosan a havibért. Sajnos pénzük nem volt. Mártonka azt gondolta , hogy kimegy halászni egyedül, holnap.  A  háziúr megfenyegette öket, hogyha holnapután sem lesz pénz, akkor kidobja öket.
A fiúcska reggel felkelt, papájának adott egy kis reggelit és a Talpi kutyus meg lehúzta takarót a másik ágyról, és odahozta apának és jól betakarták öt.De nem mondta meg a apunak, hogy mire készül.

Volt nekik egy halászhajójuk. Mártonka elég jól ismerte a hajót és elég ügyes is volt. Sok mindent megtanult az apjától. El is indultak a tengeren, nem messze a parttól megálltak, lehorgonyoztak és elkezdtek  halászni. Itt dobta be a hálókat a vizbe. Kint voltak már egy pár órája , de nem volt fogás. Az idö is rosszra fordult, igy visszafelé indult és lassan a kikötöhöz ért. Közbe folytogatta a sirás és Talpi is igen szomorú volt. Elkedzett nagyon sirni, potyogtak a könnyei,amikor hirtelen a vizböl kiemelkedett egy szép leány és ott úszott mellettük, egészen addig,  mig ki nem értek a partra. A szép hölgy meztelen volt csak a hosszú szöke haja takarta testét. Talpi nem ugatta meg a lányt, hanem odament és hagyta magát megsimogatni. Mártonka sem félt töle és a lány elkezdett beszélni, tudta,hogy nagy bajba vannak azt mondta, hogy jöjjenek ki holnap halászni és segiteni fog nekik. Megsimogatta a fiúcska fejét és bevetette magát a tengervizébe.

Mikor hazaértek apuka már felébrett de feküdt az ágyban , nagyon gyenge volt.Nem mesélt el semmit a papának. Gondolta jobb lesz igy ha semmit nem tud meg apa.
Másnap a szokásos idöben felkelt Mártonka és a Talpi . Szokatlanul szép idö volt, csak a szellö fújt gyengéden. A kutya boldogan csaholva futott a hajóhoz.
Úgymint tegnap a part közelben a tengeren lehorgonyoztak és elkezdtek halászni és nini jöttek a halak alig gyözte a fiúcska, hamar megtelt a halászhajó  zsákmánnyal,  elindultak hazafelé. Mikor hazaértek a fiú elkezdte kirakni, szortirozni a halállományt és azt hitte káprázik a szeme, talált egy aranyszinü halat. Ahogy megfogdta a halat a halpikelyekböl potyogtak az aranypénzek a padlóra. Alig fogta fel , hogy mi történt, mikor kinyilt az ajtó és belépett a szobába a háziúr és rögtön meglátta a sok aranytallért . Az úraság nem birt ellentállni a sok aranypénznek és felszedte  mindet a padlóról és eltette a zsebébe. A fiút megfenyegette, hogy mesélje el ,hogy hogyan találta meg ezt a sok pénzt, majd mindenröl értesülve azt követelte töle, hogy holnap is menjen el halászni és ha megint talál aranyhalat  szolgáltassa be neki .
Igy szomorúan telt el az este, apukája kezdett jobban lenni, de még feküdnie kellett, mert gyenge volt.Mártonka nyugtalanul aludt, de álmában megjelent a szép sellö leány és azt mondta neki ne féljen minden rendbe fog jönni.
Másnap reggel ismét kiment Mártonka és Talpii a szokásos tengerpartra. Hétágra sütött a nap, a tenger szine kékes-zöld szinbe pompázott. A fiúcska és a kutya ugyanazon a helyen horgonyozták le a hajót, mint az elözö két napban. Nem kellett sokat várni, mikor leengedte a hálokat ismét tele lett sok hallal.Elindult haza és most elkezdett félni, vajon mi lesz most, ha jön a háziúr. Talpi ránézett a nagy szemeivel és farkával integetve jelezte, hogy majd segit.

Minden úgy történt otthon, mind elözö nap, most is talált egy szép aranyhalat és mikor felemelte a hálóból akkor megint pottyogtak az aranypénzek. Csak azt nem vette észre nagy izgalmába, hogy a szép sellö leány ott ült a szobában egy fotelba. Eközben nyilt az ajtó és belépett a háziúr ,a kapzsiság kiült az arcára. De  a meglepetéstöl meg sem tudott szólalni,amikor megpillantotta a hölgyet, ilyen szép leányt még nem látott. Majd a sellö lány felállt és az aranypénzekhez ment.Talpi odarohant a háziúrhoz és elkezdte húzni a nadrágját és hangosan ugatott. Ekkor belépett az ajtón a papa is.Mártonka mindent elmesélt a papának. A szép sellö leány nem szólt semmit csak mosolygott  és ránézett a háziúrra aki tudta, hogy a többiek mint várnak töle. Bocsánatot kért és visszaszolgáltatta az elözö napi pénzt is és csak annyit fogadott el ami járt lakbér fejében.
A papa, Mártonka és a kutyus megköszönte a sellö leánynak a sok segitséget . Kimentek együtt a tengerpartra ahol elbúcsúztak , a szépséges hölgy lassan besétált a tengerhullámok közé és eltünt. A háziúr is haza ment, szégyenkezve, és tudta hogy mindenki erröl fog beszélni a környéken de megfogadta többé nem fog ilyet tenni.

A papa nagyon büszke volt Márton fiára és Talpira. A fiú és a kutyus sokszor kint sétált a tengerparton és mindig izgalommal szemlélték a tengert és szemükkel keresték a szép sellö leányt.

Göteborg  2012.12.16     motoz -Etelka Lám


Utoljára változtatva 01-01-2013 @ 12:16 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 01-01-2013 @ 12:39 pm)

Comment: Nagyon tetszett motoz-Etelka :) BUÉK


Hozzászóló: Vegh_Miki_Mikusz
(Ideje: 01-01-2013 @ 12:51 pm)

Comment: Aranyos kis mese. Feltételezem ilyen jámborrá változó háziúrral te is csupán a mesék világában találkoztál. Szívből gratulálok: Miki


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-01-2013 @ 01:10 pm)

Comment: Kedves mikusz! örülök, hogy olvastál, igen szeretném ha a gyerekek nem csak nagyon gonosz embereket ismernének meg, hanem jobbra formálhatóak és belátják hibáukat.motoz


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-01-2013 @ 01:23 pm)

Comment: Kedves Samway! köszönöm, hogy elolvastál, neked is kivánok Boldog Újévet kivánok:motoz


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 01-01-2013 @ 06:45 pm)

Comment: Nagyon szép történet kedves Etelka! Szeretettel olvastalak. Boldog újévet kívánok! Lena


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-01-2013 @ 07:33 pm)

Comment: Szép a meséd, Etelka. aLéb


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-01-2013 @ 09:31 pm)

Comment: Kedves Lena! Köszönöm, hogy elolvastad a mesémet! Boldog újévet kivánok:motoz


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-01-2013 @ 09:33 pm)

Comment: kedves a leb! köszönöm,hogy elolvastad a mesémet:Etelka


Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 01-02-2013 @ 01:23 am)

Comment: Etelka kedves Göteborgból megajándékoztál minket egy szép, olyan hollywoody-s történettel... :-), persze tanulságokkal is :-) Szeretettel: Pali


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-02-2013 @ 11:21 am)

Comment: Kedves Pali! köszönöm, hogy elolvastál, igazad van túl pozitiv mese, de a gyerekeket nem akarom rossz irányba vinni, se az eröszak, se pedig a rossz gyözön, igy nehéz összehozni.Sok szeretettel:Etelka


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 01-03-2013 @ 07:14 pm)

Comment: Kedves Etelka, boldogsággal tölt el hogy tanulságos meséket is irnak még... Örömmel olvastam irásod, valahogy egy kis reményt adott. Szeretettel, Teru


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-03-2013 @ 08:33 pm)

Comment: Nagyon tetszett a történet. Jó, hogy nekiálltál írni...:)))) Szeretettel ölellek: Anna :))


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 01-04-2013 @ 04:31 pm)

Comment: köszönöm Terunak és Annának, hogy elolvastatok,Sok szeretettel:Etelka


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds