[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 356
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 357

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Évszakok
Ideje:: 12-04-2004 @ 04:05 pm

Valahányszor szomorúság tölti el a szívemet, kinézek az ablakon, s csodálom a fák és bokrok ágainak karcsú hajlékonyságát, a fűszálak zizzenését, a virágok káprázatos színeit, a levegő mámorító cirógatását. Bár ez az év harmadában már nem olyan friss, üde, mint tavasszal; ez már az érett természet illata. Nyáron mintha egy kicsit megállt volna a természet órája…

Ősszel minden elalszik – kicsit minden meghal. Nem tudod csodálat nélkül nézni a szivárványszínű levelekkel teli fákat, növényeket, s a föld száradó haját, amelyben még itt-ott megbújnak az ősz virágai. Ilyenkor már az avar jellegzetes rohadó, tömény szagától nehéz a levegő. Kicsit elkedvetlenít a gondolat, hogy mindez még néhány hónappal ezelőtt duzzadt az élettől, de a gondolat hamar tovaszáll, mert tudod, mindez időszerű, és új életet rejt magában; ezt érzed a lelked legmélyén.

Télen végképp meghal minden. Kicsit benned is valami. Sóvárogsz az elmúlt idők melege és színpompás látványa után. A hó fehér köpenyként hullik a falvakra, városokra. A látvány lenyűgöző! Áhítattal nézed az égből hulló fehér pihe pelyheket, mely jótékonyan teríti be a kopár barna földet. S ekkor lelkedben megszólal valami; az elmúlásnak is megvan a maga gyönyörűsége. Néztél már valaha fel az égre havazás közben? Csodáltad már a levegőben lassan lefelé keringő hópelyheket? Érezted a bőrödön a hópihék lágy puha hűs érintését? Mintha angyalok szárnyai érintenék meg az arcodat, a kezedet… Más világ ez. Valami érik ebben a téli csendes várakozásban, mely a halál álarcával járkál az év legzordabb évszakában közöttünk. Valami készül. Még nem lehet tudni pontosan, mi az, de érezni, s ahogyan telnek a napok, hetek, egyre izgatottabbá válsz.

S beköszönt a tavasz. Mint mikor a nagyszülők házába hirtelen betoppannak az unokák, akik piros pozsgás arcukkal, gondtalan, felhőtlen kacagásukkal, elevenségükkel, nyüzsgésükkel felverik a csendes, nyugodt öreg házat. Tavasszal ismét megszületik az új élet, s velük együtt te is újjá éledsz. Titokban erre vágytál, alig vártad már, s most végre itt van. Nem győzöd kapkodni a fejed, minden nap új csodára ébredsz. Ahol eddig életnek semmi jele nem volt, ott most minden kivirult, élettől duzzad. Fokozatosan színesedik a világ. Néhány esőcsepp tavasszal varázsol! Az egyik csepp helyén pipacs nyílik, egy másik helyén tulipán, nárcisz, aranyeső… A bokrok, a fák a szemünk láttára bontják ki rügyükből a levelüket, s az élettelen fűcsomókból bársonyos szőnyeg lesz. S mindez egyszer csak eléri a csúcspontját.

A tavaszi virágok átadják helyüket a nyáriaknak, más növények virágai a terméseiknek, gyümölcseiknek. Valami ismét átalakulóban van, de itt már nem annyira látványos, mint amikor a tél átváltozik tavasszá. A tavasz és az ősz között a nyár egy hosszú folyosó. Folyosó, amelyen kényelmesen sétálgatsz, élvezed a beérett természet ízét. Először meg sem fordul a fejedben, hogy valami már elindult a pusztulás felé. Aztán, mikor meglátod az első sárguló levelet a fán, vagy megpillantod az út szélén virágzó őszirózsát, vagy a beérett terméseket a mezőkön: a búzát, a kalászt, a napraforgót,…; tudod, valami hamarosan véget fog érni. Átfut rajtad a már olyan jól ismert érzés, amely minden évben, ebben az időben elönt, s az elmúlás hangulatát vonja köréd. De aztán már tova is suhan, nem hagyod, hogy a fogságába kerítsen, hiszen jól tudod: ez az élet rendje. S ismét vidáman nézel szembe a nyárral.

Tudj élni, és tudj meghalni! Tudj befogadni, és tudj elengedni! Tudd örömmel várni az elmúlást, mert az minden Élet kezdete! Élj úgy, mint ahogyan az évszakok váltják egymást!



Utoljára változtatva 12-04-2004 @ 04:20 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 12-04-2004 @ 06:16 pm)

Comment: Szép ez az írás. A Természetre odafigyelés, valódi szeretet sugárzik belőle. Bölcs szemlélődés.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 01-19-2005 @ 09:23 pm)

Comment: Huha! Ez aztán Irodalom! És micsoda mélysége a Bölcsességnek! És milyen eredeti!!! :(


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds