[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 364
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 364


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Író-olvasó találkozó Kukorelly Endrével Göteborgban
Ideje:: 02-23-2017 @ 07:57 pm

Író-olvasó találkozó Kukorelly Endrével Göteborgban

Kukorelly Endre író, költő, már a 2015-ben rendezett Göteborgi Nemzetközi Könyvvásáron, egyike volt a meghívottaknak, akik a magyar irodalmat és költészetet képviselték. Ezek közül tizenketten egy-két napot még Göteborgban töltöttek. Tiszteletükre a Kőrösi barátságos hangulatú estét rendezett, ahol Jókai Anna is mesélt a jelenlévőknek. Kukorelly Endre is az est vendége volt. Az 2016-os találkozó Endrével, május 21-én, igazán sok érdeklődőt, vonzott.

Larsson Mária ismertette az író munkásságát, majd kellemes, néha kihívó kérdésekkel bíztatta vendégét a kitárulkozásra:

- Tudod, hol olvastam ezeket rólad?

- Hol?

- A Google-on.

- Mindig leizzadok, amikor azt hallom, hogy milyen író vagyok én? Aztán magam mögé nézek, hogy kiről is van szó. Igaz, hogy egy kortárs író nem nagyon várhatja el, hogy a könyveit el is olvassák, pedig hát egy írót, költőt tényleg csak írásainak ismeretében lehet megítélni.

Kukorelly Endre Larsson Mária kérdéseire felelve idézett egyik-másik írásából, gyermekeknek írt verseiből, vagy elmélyedt például a kérdésben, hogy egy olvasó, vagy egy film nézője mennyire bele tudja élni magát a darab történéseinek forgatagába. Izgatja magát, hogy a hős győzhessen, vagy hogy a negatív szereplők kapják meg méltó büntetésüket. Ennek kapcsán érthetőségről, pontosságról és több egyébről is szó esett, miközben – számomra elgondolkoztató módon -, az előttünk álló író újra és újra szüleire emlékezik. Idézi jellemüket, apukája érzékenységére, anyukája szellemességére, intelligenciájára utal. Nem egyszer. Nem kétszer. Hatvan fölött ez szép, igazán jó emberi tulajdonság.

- Nekünk nem volt televíziónk. Én olvastam. Nem művészetekről, nem irodalomról, mert az nem érdekelt. A Fradiban fociztam. Az érdekelt. Meg a lányok, de közben olvastam is, mert azt élveztem. Az iskolai oktatás sokat segíthet abban, hogy kifejlessze az emberekben az olvasás szeretetét, az érzékenységet az olvasott mű szereplői és a leírt események iránt.

Arról, hogy hogyan kezdett el írni, Kukorelly Endre fontosnak tartotta megemlíteni a mindannyiunkban létező függőséget. Természetesen vannak jótékony és kártékony függő viszonyok. Az olvasás bizonyára a jobbak közé tartozik.

- Apukám – folytatta az író -, katona ember volt, a testvéremnek és nekem este nyolckor le kellett feküdni. Nem volt mentség. És akkor apukám elővett egy könyvet, amelyből minden este felolvasott egy fejezetet. Nem többet. Egyet. Ebből adódott az is, hogy engem nem megtanítottak, én meg akartam tanulni olvasni. Azért, hogy olvashassak. Az idők során egyszerűen olvasás mániássá váltam. Akiknek van gyermekük, ajánlom ezt a módszert. Ez jobb, mint az iskolai kötelező olvasmány, amelynek már a nevében is ott áll: nem magam választom, hanem kötéllel kényszerítenek az olvasásra. Nekem tehát mi volt egy nyár? A Szent István-telepi lakásban sem áram, sem víz nem volt, olvastam. Egész nap olvastam. Azután estefelé jött a foci. Az írás? A gimnáziumban jártam egy lánnyal, aki nagy meglepetésemre írt nekem egy verset. Ez döbbentett rá, hogy lehet írni. Hamarosan én is írtam neki egy verset.

- Rá kellett jönnöm az írásnak köszönhetően, még naplóírás esetén is, hogy az ember kirakja magából, könnyebbít magán, hogy eseményeket, dolgokat mond el, kihelyez... Nem feltétlenül szépen megfogalmazva, hanem úgy, ahogyan van: brutálisan igazul. Az írással a felgyülemlett terheket nem elfelejtjük, hanem lerakjuk, másoknak is hozzáférhetővé tesszük.

Kukorelly Endre kellemes, szívesen látott vendégünk volt. Most róla volt szó. Többet tudtunk meg az író és költő személyéről, mint a múlt évi Könyvvásáron, ahol vele is találkoztunk.

Maróti László



Utoljára változtatva 02-23-2017 @ 07:58 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 02-23-2017 @ 09:48 pm)

Comment: Kukorelly jól fejtegette (ill. értelmezte) az írás anatómiáját! Köszönet a beszámolóért! Üdv. fTJ


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 02-23-2017 @ 10:19 pm)

Comment: Kedves Fényesi, nagyon köszönöm az olvasást. Kukorelly jól is beszél.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-24-2017 @ 03:25 pm)

Comment: Laci, nagy örömmel olvastam a beszámolódat. Hiteles volt, minden szempontból hiteles, és ez a beszámolók nagy felelőssége. Köszönet érte. aLéb


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 02-24-2017 @ 03:54 pm)

Comment: kedves a_leb, nagyon köszönöm az olvasást és örülök, ha tetszett. Kukorelly nagyon kellemes ember. Üdvözlettel: PiasNista


Hozzászóló: Sohamadar
(Ideje: 03-04-2017 @ 09:08 pm)

Comment: Élmény volt olvasni! Leginkább ez a mondat visszhangzik bennem: " Az írással a felgyülemlett terheket nem elfelejtjük, hanem lerakjuk, másoknak is hozzáférhetővé tesszük." Hát igen... milyen szabatos megfogalmazása a miértünknek!!! Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt az élményedet!


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 03-04-2017 @ 10:37 pm)

Comment: Kedves Sohamadár, örülök, ha tetszett és köszönöm az olvasást. Üdvözlettel: PiaNista


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds