[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 176
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 176


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Régi barátaink ( Fény panzió 55 )
Ideje:: 08-23-2018 @ 02:14 pm

Régi barátaink
( Fény panzió 55 )

Stefánia Asszony két rosszcsont unokájának a neve Huba és Tádé. Annyira igazi ikrek, hogy ránézésre nem is lehet megkülönböztetni őket. Ezen a fura nevük sem sokat segít. A nagyi is csak a viselkedésük alapján tud különbséget tenni.br> Most éppen együtt jönnek az állomás felől a Fény Panzió irányába. Tádé az új okostelefonjával folyamatosan filmezi az útjukat, amivel sec perc alatt sikerül felbosszantani az amúgy is kötekedésre hajlamos Hubát.
– Mit szórakozol, inkább a lábad elé nézz! Minduntalan beléd botlok.

De Tádé nem zavartatja magát. Hosszú snittekben rögzíti először a Marsboltos Feri üzletét, ami az egykori kis kócerájból már komoly vállalkozássá nőtte ki magát, de megtartotta a humorosnak szánt táblát: MARSLAKÓK BOLTJA. Addig terjeszkedett, hogy már szinte összenőtt az üdülőhelyi kis plázával, ahol változatlanul Gárdonyi Tünde az idegenforgalmi kirendeltség üdvöskéje.
Ezután jön képbe az elegáns Fény Panzió nevezetű szálloda, megannyi feledhetetlen kaland színhelye. Itt is volt megőrizni való hagyomány: az épület homlokzatán a nevezetes Voyager-tábla, aminek aranylemez eredetijét egy szonda vitte magával az űrbe, hátha felfigyel az ábráira valami intelligens civilizáció.

A két sihedert most hiába várja haza uzsonnára Stefánia Asszony a családi üdülőbe, a fiúk inkább a mindig zsibongó panziót választották a szomszédban, ahol a konyhafőnöktől is megkaphatják a finom falatokat. A felejthetetlen Etelka Főnökasszony ugyan messzire távozott a családjával, de a főszakács Marika kiválóan helyettesíti az étteremben. Gazdasági vonalon pedig éppen Stefánia Asszony lett az ideiglenes főnök. Együtt könyvelnek terefere-partnerével, a nyugalmazott tanár Géza bácsival, akivel egy ideje félszóból is megértik egymást…
Ez a Géza bácsi, amióta lelépett a katedráról, felszabadultan publikál tárcanovellákat és esszéket, ha nem is a legrangosabb orgánumokban. És verseket ír egy tüneményes Ágneshez, akivel együtt alkották meg a Pelso-sziget legendáját.

De a titokzatos Alapítvány hangulata már mégsem a régi, amióta a mindenható Elnök Úr Angliába vitte iskoláztatni a körülrajongott kislányát, Zsuzsikát. Így akarta elválasztani egy sármos csibésztől, a sehonnai Ivántól, aki viszont senkinek sem hiányzik.
Még egy öreg tartozik az Alapítványhoz, a megrögzött feltaláló Berci bácsi. Most éppen a nemrég divatba jött meglovagolható drónt fejlesztette tovább egy valóban ötletes megoldással. A balesetveszélyes propellerek helyett diszkrét Coanda-effektussal repteti a szerkezetét. De az újítása nem aratott közönségsikert, eddig csak Iván és az ikrek emelkedtek vele a levegőbe. Az Elnök Úrra vár, hogy hóna alá nyúljon a megfeneklett ügynek.

Tádé végre elárulta, hogy a felvételeit interneten akarja elküldeni Angliába Ivánnak, aki egy étteremben mosogat vagy sepreget, csakhogy a vendégdiák Zsuzsika közelében lehessen.
Huba jót nevetett. Kapott az alkalmon, hogy kedvére csúfolódhat:
– Úgy ismered Ivánt, mint akit érdekel ez a lehangolódott Alapítvány? Csupa vén Krampuszok maradtak itt. A megszállott Berci bácsi, az esszéista Géza bácsi és a szőlőbirtokos Guszti bácsi. Meg Borbás és Gerzson, akik reggeltől estig a zseniális öreg találmányain barkácsolnak a műhelygarázsban.
– Garaboncot és Némó Kapitányt miért nem sorolod? Vígan élik a világukat Guszti bácsi birtokán, együtt vitorlázgatnak. De mi oda nem mehetünk, mert az öregnél elrontottad a renoménkat.

Ezt Huba nem is vitatta. A kertben sütkérező fizetővendég népes családokra mutatott.
– Nézd a csicsergő csajokat! Gyere, szórakoztassuk őket!



Utoljára változtatva 08-24-2018 @ 02:20 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 09-03-2018 @ 03:39 pm)

Comment: Mintha visszamentem volna egy ismerős, de régen nem látott helyre, Tibor. Örömmel olvastalak. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 09-05-2018 @ 06:10 am)

Comment: Köszönöm, kedves A_Leb. A kommented igazolja, hogy célba talált a szándékom. Üdv. Tibor


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 09-19-2018 @ 02:43 pm)

Comment: Választékos fogalmazás, igényes írás. Jobbom! Attila


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds