[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 188
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 188


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Kedves látogatók ( Fény panzió 60 )
Ideje:: 03-05-2019 @ 03:30 pm

Kedves látogatók
( Fény panzió 60 )

„Szüret előtt a papok megáldják a termést, szüret után pedig eltemetik a pancser borászokat, akiknek szénmonoxid-mérgezés lett a veszte.”
Nem szép dolog ilyen álközmondást fabrikálni. De ezúttal megbocsátható, mert jó szándékkal rögtönözte Kardos úr ijesztgetésére a barátja, amikor megpihentek a szokásos szenior futóedzésük után.
Kardos úr ugyanis azzal büszkélkedett, hogy a nagykamasz fiai már önállóan vitorláznak.
– Most éppen az Elnök Úrék szőlőbirtokán vannak lehorgonyozva. – Ez bizony szemérmetlen dicsekvés, mert aki valahogy nexusba kerül a befolyásos baldóverrel, azt mindenki irigyli. – Ugyanis most a nagymama gondjaira vannak bízva a Balatonon. Ott járnak iskolába is.
– Én azért utánanéznék, hogy tudnak-e vigyázni magukra abban a borparadicsomban, ahol éppen most erjed a must.

Nem maradt hatástalan a baráti ijesztgetés. Amióta megözvegyült, Kardos úrnak fokozottan lelkiismereti kérdés az ikrek nevelése. Nem nyugodott, amíg kocsiba nem ült, hogy megkeresse őket a szőlőbirtokon.
Amikor megérkezett, a fiúk éppen videotelefonozásra oktatták Guszti bácsi feleségét. Zolti okostelefonja erre is jó volt.
– Tessék, most már szabadon csacsoghatnak a Zsuzsikával.
Nagy volt az öröm. Javában integettek egymásnak a képernyőn keresztül, amikor a kislány mögött váratlanul megjelent az apukája is. Ám az Elnök Úr olyan gyorsan elúszott a képből, hogy a jelenséget mindenki csalóka káprázatnak vélhette. Ráadásul Zolti is eltűnt, mintha sose látták volna. De a szupertelefonját gálánsan hátra hagyta.

A meglepetésekből felocsúdva Guszti bácsi és a Kardos papa félrevonultak.
– Nálunk véletlenül se fordulhat elő szénmonoxid-mérgezés – magyarázta a gazda. – A felmenőinknek valamikor olasz építészek olyan rafinált szellőzőjáratot terveztek, ami pillanatok alatt kiszippantja a gázt. Ráadásul amikor erjed a must, hermetikusan elzárjuk a pincét a borozótól.
Mérnökember lévén Kardos apuka alaposan szétnézett és elégedetten hümmögött.
– Tudtak valamit azok a régi mesterek.

Tetszett neki a gabonakörök trükkje is. Jót derült, mikor a túrázó fiatal vendégek tovább fokozták a tréfát. Egyikük, akinek szép egyenletesen serkedt a sötétes borostája, bevállalta, hogy mintát beretváljanak az orcájára. Egyik oldalon szívet, másik oldalon egy nyilat. Mindez kellemesen pityókás hangulatban folyt, a társaság leányzóinak nagy tetszésére.
Kardos úr atyai büszkeséggel látta, hogy a fiai felettébb népszerűek a vele egyívásúak körében. Mindazonáltal megparancsolta nekik, hogy a családi vitorlást vigyék haza a saját kikötőjükbe. Ő még maradt, hogy elmélyítse a kapcsolatot Guszti bácsival. Tovább ismerkedett a birtok gebines működtetésével. És reménykedett, hogy hátha még feltűnik videotelefonon az Elnök Úr. De az neki már nem adatott meg.
Estefelé beült a kocsijába, és egyenest az ikrek után hajtott a családi nyaralójukba, a zűrzavaros Fény panzió melletti patinás úri lakba.

Néhány nap múlva egy helikopter szállt le nagy zajjal a szőlőbirtok közepén. Guszti bácsi és Gabronc rögtön megismerték. Jól emlékeztek rá a tiszaláposi Galaktika Kör tagjainak tiszteletére rendezett szüreti mulatságból, amikor egy macsó megjelenésű úriember szállt ki belőle ragyogó virágcsokorral, és féltérdre ereszkedve megkérte a szépséges Evelin kezét. Nem is lepődött meg senki, hiszen már sokszor megbámulhatták őket, akár egy hollywoodi álompárt. Lelkes tapsot kaptak, aztán tiszteletköröket írva elszálltak.
De most nagy meglepetést keltve újra itt voltak. Mi történt? A sármos úriember meggondolta magát és visszahozta az arát? Koránt sem! Látogatóba jöttek, és az Elnök Úr üzenetét hozták Angliából.
Ennyi fordulat után végre eljött a bemutatkozás ideje:
– Avar Géza vagyok. – Nem sok idő kellett, hogy kiderüljön, az egyéb kvalitásai sem maradnak el a jó megjelenése mögött.

Guszti bácsi egyelőre mérsékelt lelkesedést tanúsított, de a felesége annál szívélyesebben invitálta őket befelé a kúriába. Kiváncsian várt egy kis sugdolózós beszámolót a mézeshetekről. Ezen a tájon egyedül nála volt népszerű a menyecske, a többiek idegenkedtek a hideg szépségétől, és az ennek megfelelő modorától. Először az üzleti ügyeket akarta letárgyalni. Az Elnök Úr távolról se ment csődbe, az angol üzlettársa mellé tette át a székhelyét. Tovább terjeszkedett a keményen kézben tartott holdinggal, és egyúttal közös fedél alatt lehet a körülrajongott kislányával. Most már hivatalosan is átadta Guszti bácsinak a családi birtokot.

Hát volt mit kitárgyalni. Közben a gépmadár úgy elszállt, hogy a pilótát megkínálni se maradt idő. Reggelig beszélgettek volna Zsuzsikáról, aki hála a gondos felkészítésnek, remekül megállja a helyét az új környezetben. De a vendégeknek másnap korán kellett kelni, mert Gabronccal együtt a Fény panzióba készültek inspekciózni. Guszti bácsi elvitte volna őket a vitorlásán, ám ők időben felfigyeltek egy balatoni vihar előjeleire, és elhárították a kockázatos kalandot. Inkább taxit rendeltek, mondván, hogy nagyon sietnek.

Mégsem értek oda mindjárt, mert a belebotlottak egy sokadalomba a Marsboltos Feri nagyra nőtt üzlete előtti téren. Ahol most az ikrek tartottak bemutatót egy meglovagolható drón módjára repkedő valamicsodával. Valamikor Iváné volt a dicsőség, de most már az ikrek élvezik a közönségsikert.
Ki más, mint Evelin magyarázta Avar Gézának a látványt:
– Van egy öreg feltalálónk, aki alumíniumlavórból átalakított csészealjjal lepett meg bennünket. Átlyukasztotta a közepét, csatornát dolgozott rá, és egy könnyű akkumulátorral megpörgetett légturbinával keltett benne léghuzatot. Amikor elindította, a tünemény zúgva szállt, mint egy nagyra nőtt éji bogár. Az Elnök Úr is felfigyelt rá, és megállapította, hogy bizonyára a Coanda-effektussal működik. Lehet, hogy eltalálta, de az is lehet, hogy tévedett. Ám a tákolmány valóban repült.

Menten hozzászólt egy fizikatanár, aki éppen ott nyaralt. Pedáns előadásba fogott:
– A Coanda-effektus a maga valójában egy áramlástani fizikai jelenség. Már Berci bácsi előtt is terveztek vele légpárnás hajószerű repülőgépet. De leállították a gyártását.
Kifejtette volna, hogy a hidegháborús hisztéria idején az ellenség titkos fegyverének vélték. Később pedig repülő csészealjnak.

De Gerzson, a tiszaláposi gárdából ismert technikus leállította. Szószaporítás helyett inkább azt magyarázta meg, amit éppen láthattak a bámészkodók.
– Ma már építenek motorbicikli módjára meglovagolható drónokat merész fiataloknak. Csakhogy a szabadon forgó légcsavarok nagyon veszélyesek. Félő, hogy belevágnak a nyeregben ülő drónlovasok lábába! Ezért a mi Berci bácsink a veszélyesen kaszaboló propellerek nélküli drónt alkotott Conda-elemekből. És szerénységem tervezte hozzá az elektronikus irányítást. Láthatják, hogy Tádé és Huba milyen biztonságosan köröznek vele a fejünk felett. -
Hallhattak volna még a sok bölcsködést a vendégek, de hát nem ezért jöttek.

Az Alapítvány patinás székhelyén nem örültek egyértelműen a látogatásuknak. A protokoll szerint Evelinnek kellett volna átvenni a felejthetetlen Etelka Főnökasszony tisztségét, amiért aztán végképp nem lelkesedett senki. De megnyugodtak a kedélyek, mert az Elnök Úr megüzente, hogy tökéletesen elégedett azzal, ahogyan most az ikrek nagymamája, a lelkiismeretes Stefánia Asszony Etelkát helyettesíti.
És vállalta, hogy továbbra is finanszírozni fogja az Alapítvány szellemét, ha már egyszer maga húzta ki a dugót a palackból. De őt kíméljék meg az UFO-történetektől, mert mára már csak a kislánya érdekli, és az embert próbáló nyugati üzleti világ.



Utoljára változtatva 03-05-2019 @ 03:48 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 03-06-2019 @ 11:23 am)

Comment: Mindig nagy élvezettel olvaslak, Tibor, bármennyire is úgy érzem, kezd a történetednek is szűkké válni ez a leírt világ. Szóval azt akarom mondani, kicsit befelé halad most nekem, és a karakterek bármennyire izgalmasak, kerestem, hogy merre igyekszik fejlődni a történet. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 03-07-2019 @ 11:51 am)

Comment: Köszönöm a megszívlelendő kommentet. Majd a következő folytatásban... Üdv. Tib


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds