[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 178
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 178


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Űrparancsnok detronizálva ( IV. )
Ideje:: 12-31-2019 @ 01:42 pm

Űrparancsnok detronizálva ( IV. )

– Hol is kezdjem? In medias res. Akkor vált végleg reménytelenné a helyzetem, amikor az egyik évtizedes álmomból arra ébredtem, hogy az új generáció átszerkesztette az űrhajómat valamelyik gyártelepnek kiépített égitesten, ahol még én rendezkedtem be. Nem mondom, korszerűbb lett, de csúnyább és már nem az enyém. Vagyis nem az én utasításaimnak engedelmeskedett. Ez a lefagyasztott készletből útközben született raj, ami talán már csak 99 százalékban homo sapiens, bolondot csinált belőlünk, eredetiekből.

– Állj csak meg! Hiszen ezek már valahol leszálltak. Mi lesz ebből? Azt mondtad, hogy mutánsok?
– No, nem azok! Egyszerűen csak okosabbak nálunk… Szóval tudomásul kellett vennem, hogy addig maradhatok meg kapitánynak, amíg jóváhagyom az intézkedéseiket. Ráadásul a többi öreget is ellenem fordították, elsők közt mindjárt a feleségemet. Teljesen behódoltak nekik. Én legalább még megpróbáltam velük felvenni a versenyt. Kedvet csináltam nekik a szkanderozáshoz, amivel aztán egymás után szorítottam le őket.

Egykor minősített sakkozó is voltam, hát kihívtam a hangadójukat egy partira. Játszma közben tanulta meg a szabályokat, ezért eleinte még zsinórban nyertem. De nem sokáig.
– Ez így unalmas – mondta az arrogáns ifjonc. – Játsszunk térbeli sakkot!

Bekaptam a csalit. Kezdetben én is élvezettel terelgettem a tábla fölé kivetített figurákat, de hamarosan elveszítettem fölöttük az uralmat a 8×8×8-as osztású virtuális térben. [Megjegyzés: Lám, ezek a fickók már az 2013-as AVANA pályázatban is 3D sakkot játszanak, ami nálunk csak néhány év múlva kezd terjedezni.] A fiatalok viszont rákaptak, egyre tüzesebben vívták egymással a partikat, hamarosan már fejben játszottak és nagyokat vitatkoztak. Reménykedni kezdtem, hogy hajbakapnak, de egészen más sült ki a dologból. Heuréka! élményük támadt. A térbeli sakkal egy olyan elméletet modelleztek, amit az űrhajó irányítására vetettek be, számomra már teljesen érthetetlen szinten. Ők pedig eztán már arra kóvályogtak a kozmoszban, amerre csak akartak.

Arról még nem szóltam, hogy a nagyképű fiatalok között üde jelenségek, azaz lányok is akadnak szép számmal. Szintén nagyon okosak, csak valahogy kedvesebbek, és különös módon a hozzájuk illő ifjakat nem tekintik teljes étékű férfinak. Ezt értsd ahogy akarod, jómagam ugyanis még nem jöttem rá a pontos okára. Tény az, hogy szívesen elhülyéskedtek velem, ami végképp nem tett jót a reputációmnak. A feleségem egyenesen meghagyta, hogy a legközelebbi hibernálásból ne egy turnusban ébresszenek fel bennünket. Bántam is meg nem is.

Hajdanán azzal indítottak útnak bennünket, hogy keressük az elméletileg már bizonyított idegen civilizációkat. De hiába tudtuk, hogy vannak, kétszáz év alatt még a nyomukat se leltük sehol. Pedig lenniük kell, ebben én is egyetértettem az okostojásokkal. Egyikük azt állította, hogy visszahúzódtak nanoszintre, talán éppen a DNS-ünk tartalék sejtjeiben bújnak meg előlünk. A másik szerint ellenkezőleg, akkorára fújódtak fel, hogy minket is bekebeleztek, tulajdonképpen már csak valamilyen alkatrészeik vagyunk, mint a baktériumok a bélrendszerben.
– Tökéletes elméletek, mert se cáfolni, se bizonyítani nem lehet őket – jegyezte meg Éva. – Mire Áldor csak a fejét csóválta.
– Én is hasonlókat mondtam nekik, de igazából nem is ezért vesztünk össze. Hiszen ezek gyerekségek. A fejükbe vették, hogy visszatérünk a Földre, én pedig meg akartam akadályozni. Féltettem tőlük az emberiséget. Nem sejtettem – ugyan bocsáss meg –, hogy már nincs mit féltenem. A többit te is tudod. Kíméletesen kidobtak az űrhajóból, amit tulajdonképpen most már nem is nagyon bánok.

Egy kis hízelgés nem árthat:
– És még szerencsém is volt, hogy jó helyen landoltam.
– Nem is gondolod, hogy mennyire így van. Úgy hogy csak ne bízd el magad! Most pihenjetek le Tarzannal, reggel aztán a birtokodra költözhettek. És ha megtanulsz értelmesen viselkedni, még virágcsokrot is küldhetsz majd nekem.



Utoljára változtatva 12-31-2019 @ 01:42 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-02-2020 @ 01:07 pm)

Comment: A klasszikus sci-fi történetekhez mérhetően izgalmas és rafinált szövésű történet. Most már egyre kíváncsibb vagyok, mi sül ki ebből a találkozásból. Különösen jó, hogy egyfajta dialógusban ismerhetünk meg történelmi folyamatokat. Örömmel olvaslak. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 01-04-2020 @ 07:35 am)

Comment: Köszönöm a bejegyzést, kedves A_Leb! Hamarosan minden(ki) a helyére kerül. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds