[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 172
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 172


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Császárfa-ötletek ( Fény panzió 84 )
Ideje:: 10-29-2020 @ 04:35 pm

Császárfa-ötletek
Fény panzió 84

Kovács Gábor tanár urat mégis csak a Fény panzióba húzta a szíve, és Irénkét is rábeszélte, hogy töltsenek ott néhány napot. Az órarend-trükközési tudományát [ Fény panzió 77 ] kihasználva egy széles szabad idősávot biztosított maguknak.
A Kolleginát elkápráztatta, hogy a Tanár Úrnak mennyi jóbarátja van. Eleinte furcsállotta, hogy egy „Némó Kapitánnyal” a legközvetlenebb a kapcsolata, de hamar megszokta, mint ahogy azt is, hogy mindenki csak Gabroncnak hívja.

Nem tartott sokáig a bemutatkozás. Gabronc először Stefánia Asszonyhoz vitte.
– Érezd magad itthon, kedvesem!
Így fogadta, mert az első szavak után megérezte, hogy végre egy elegáns társalgásra való partnert talált. És nem csalódott a későbbiekben sem. Nehezére esett elengedni, amikor érte jöttek, mert híre ment az érkezésének, és már várták a társalgóban.
– Hát mégis csak vannak ma is igazi úrilányok! – sóhajtotta biedermeier fazonú lelkülettel. – Csak az ikrek szégyent ne hozzanak rám előtte!
Ha gondolatolvasó, akkor Irénke ugyancsak zavarba jött volna. Hát még a tanáriban fesztelenül trécselő kolleganői előtt, mert hát mégis csak az neki az igazi világa…

Az aulában Zsuzsika, az Elnök Úr nagylánya magához ölelte, aztán körülvették a szimpozionra félszemmel figyelő leányzók. Amúgy se érdekelte őket a Mars terraformálása, amiről éppen folyt a videózás!
A téma különös módon éppen Irénkének ragadta meg a fantáziáját:
– Ugye majd még visszanézhetjük? – buggyant ki maga számára is váratlanul a kérés, legyőzve a szokásos szerénységét. Mert egy különös gondolat fogant meg a képzeletében, de egyelőre nem szól róla senkinek, csak majd Gabroncnak. Ám erre az alkalomra még várnia kell…

Megismerkedett a nyugdíjas kollega Géza bácsival is, aki éppen nagy tanácskozásban volt az ikrekkel. Ezek amikor Némó Kapitánnyal olykor kirándultak, hogy a Zaporozsec „Dübörgővel” gabonaköröket rajzoltassanak [Fény panzió 79], felfigyeltek egy szemük láttára hirtelen felnövekvő díszfa-ültetvényre.
– Ez meg miféle trükk már megint? – néztek a sűrűn meglepetéseket okozó űrkalandorra.
De az szabadkozott, hogy nem az ő keze van ebben a természeti tüneményben, hanem egy klónozott csodafát látnak. Géza bácsit is megnyerték az ügynek, hogy ültessenek ezekből egy-kettőt az Alapítvány tágas parkjába.

Az interneten utánanéztek a császárfa, smaragdfa, sőt oxyfa néven reklámozott különlegeségnek, és rendeltek belőle néhány tövet, persze: földlabdával. Hát Berci bácsit és Borbást is bevonva nekiveselkedtek az ültetésnek.
– Nem addig van a’! – szólt rájuk Borbás. – Hiába a földlabda, akkor is köbméteres gödröt kell ám ásni a csemetéknek!

Tehát már éppen ott tartottak, hogy nagyon megbánták, amiért a bunkó garázsmestert is bevonták az úri passziójukba, amikor Gabronc bemutatta nekik Irénkét. Kedvesen üdvözölték, és szerencsére az ikrek most is a jólneveltségükről tettek tanúbizonyságot. A tereferélő társaság jó hangulatban vonult az ebédlőbe, de a biológia szakos Irénke máris ráhangolódott a csodafa sztorijára.

Aztán mihelyt feltűnés nélkül tehette, csendben félrevonult és az interneten alaposan utánanézett ennek a botanikai különlegességnek.
Hát először is helyt kellett adnia Tádé és Huba lelkendezésének, mert a szakirodalom szerint a császárfa, avagy nagylevelű császárfa (Paulownia tomentosa), ami Kína területén őshonos, valóban 10-20 méteres magasságot elérő, széles lombkoronájú fafajta. Gyors növekedését jellemzi, hogy a fiatal példányok akár évente 2 métert is nőhetnek. Ezt az ikrek úgy igazolták, hogy egy hónapnyi időközökkel többször lefényképezték az ültetvényt. A képek összevetéséből kitűnt, hogy tenyészidőben havonta átlag 15 cm a növekedés.
[ Korábban ezzel az összehasonlító fényképezős módszerrel jöttek rá, hogy a Némó Kapitány gabonaköreibe távolból belerajzolnak. ]

Egyéb hasznos tulajdonságai mellett bebizonyosodott, hogy egy hektárnyi ültetvény, azaz félezer darab smaragdfa (Paulownia elongata) az Egyesült Államokban elvégzett elemzések szerint évente száz tonna szén-dioxidot nyel el, és hetvenöt tonna oxigént termel. Ahol elültetik, a mikroklímát is javítja a hőmérsékleti ingadozások enyhítésével, a légáramlás és a páratartalom befolyásolásával, valamint egyaránt ellenáll a plusz 40 fokos hőségnek és a mínusz 40 fokos fagynak.

Amíg Irénke a császárfa lehetőségeiről studírozott, újabb jövés-menések indultak be. A téli szünetet kihasználva Dénes tanár úr és Margitka tanító néni a vígan tipegő gyermekükkel egyetemben a Fény panzióban termettek. Az Elnök Úr pedig, miután eleget tett a helyi nexusok ápolásának, magával ragadta az immár nagyleány Zsuzsikát, hogy meglátogassák először is Guszti bácsit és feleségét a szőlőhegyen, mert már nagyon hiányoztak egymásnak. A rokoni látogatás után végre fölkerekedtek és nekivágtak az eltervezett [ Fény panzió 81 ] országjáró körútnak.



Utoljára változtatva 10-29-2020 @ 04:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 11-05-2020 @ 02:58 pm)

Comment: Tibor, izgalmas, újabb érdekességgel (ezúttal a botanika világából) színesített történetedet örömmel olvastam. Miután vannak faültetési terveim, én is utánanéztem korábban a császárfa nyújtotta lehetőségeknek, de sajnos várható magassága miatt el kellet vessem, arról nem is beszélve, hogy az invazivitása sincsen még igazán sem cáfolva, sem igazolva... habár ahogyan a klíma alakul, lehet, hogy ez lesz a jövő fája Magyarországon. Örömmel olvastalak. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 11-05-2020 @ 03:41 pm)

Comment: Kedves A_Leb, köszönöm a saját kerted viágából kitekintő gyakorlatias értékelést. Megjegyzem, hogy az "invazivitásnak" szerepe lesz a fantáziálásom folytatásában. Üdv. Tibor


Hozzászóló: Kankalin
(Ideje: 11-18-2020 @ 02:39 pm)

Comment: Kedves Tibor, restellem, hogy nem olvastam el minden részt a sorozatodból, de ami késik, nem múlik. A nyári szünet ideje alatt nekiveselkedek, mert kedvet kaptam hozzá. Lehet, hogy a Zaporozsec lett a kulcsszó. :) Könnyed olvasmány, jólesett. :) Szeretettel: Kankalin


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 11-27-2020 @ 03:04 pm)

Comment: Köszönöm, kedves Kankalin, a biztatással felérő kommentet. Egyszer majd jómagam is nekiveselkedem, és a publikációim listájából kiemelve egybe szerkesztem a "Fény panzió" nevű szappanoperát. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds