[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 193
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 193


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Építő viták ( Fény panzió 87 )
Ideje:: 12-02-2020 @ 08:51 pm

Építő viták
Fény panzió 87

A borongós idő a panzió társalgójába terelte be az alapítványiakat, valamint a vendégeskedő tiszaláposi galaktikásokat és a szállóvendégeket. De nem találtak újdonságot sem az ismeretterjesztő TV-ben, sem a saját videóikban. Hát elkezdődött a széktologatás és a biztonságos távolságtartás feladása.

Megint csak Paja Úr (emlékezzünk: pontos j-vel!) mentette meg a helyzetet:
– Nem vettem a lelkemre, hogy képtelenségnek tartottátok a mesémet a lávaöntészettel burkolt műutakról. De fogadni mernék, hogy a legújabb vendégünk, a kedves Irénke tanárnő még képtelenebb gondolatkísérlettel tudna meglepni bennünket. Az nem lehet véletlen, hogy feltűnően érdeklődik a császárfa iránt…

Irénke felé fordultak, ő pedig annyira zavarba jött az érdeklődéstől, hogy külön biztatás nélkül egy hang se jött volna ki a torkán.
– Szavazzuk meg, hogy kíváncsiak vagyunk egy újabb eredeti történetre!
Mindenki feltartotta a kezét, és a pironkodó Irénke tanár néni mesélni kezdett:

– Az éceszgéber ikrektől vettem az ötletet. Vagyis hogy a Xantus János gömbkilátót befedve egy óriási üvegházat kapnánk. De képzeljünk el egy még sokkal nagyobb kísérleti üvegházat, amiben különleges császárfa klónokat termesztenénk. Már beszámoltam bizonyos amerikai ültetvényekről, amelyek tonnaszám nyelik el a széndioxiddal szennyezett poros levegőt. Cserében tonnaszám termelik az oxigént. [ Fény panzió 84 ]

– De hogyan jön össze ez a kettő? Az ültetvénynek mi szüksége lenne az üvegházra?
– És az üvegháznak mi szüksége lenne az oxigént termelő ültetvényre?

Két galaktikás ifjú értetlenkedett, de a tekintélyes művház-igazgató, vagyis a főnökük leintette őket:
– Még én sem tudom a választ, de a kedves tanárnőtől biztosan megkapjuk.
Hegymeg úr lovagias közbelépése után Irénke most már zavartalanul folytathatta:

– A Mars légköréből hozott mintát elemezve, egy laboratóriumban ipari mennyiségben lehetne előállítani ezt a mesterséges „levegőt”, és megtölteni vele az óriási üvegház légterét.

– És átnemesíteni a császárfa-klónokat. Megtanítani nekik, hogy a marsi légkörből tudjanak előállítani oxigént, és teleültetni velük az üvegházat – kaptak észbe a tiszaláposi Galaktika Körben kiművelődött ifjak.
– Aztán az így kitenyésztett, a marsi légkörből oxigént termelő növényekkel kell majd betelepíteni a Mars bolygót. Ilyen egyszerű lesz a terraformálás, csakhogy mindez megvalósíthatatlan képtelenség.

Ekkor Paja Úr emelte fel a hangját:
– Csak ne olyan hevesen! Hiszen megegyeztünk, hogy mindössze játékos gondolatkísérletről van szó.

– Egyáltalán nem biztos, hogy irreális ez a gondolatkísérlet! – szólt közbe a többszörös feltaláló Berci bácsi, aki az Alapítvány számára a garázsműhelyben munkatársaival, vagyis a Borbás és a galaktikás Gerzson segítségével megalkotta a Coanda-effektussal működő szánkó formájú drónt [ Fény panzió 37 ], melynek Iván távozása után éppen az ikrek lettek a „berepülő pilótái”.
– Csak hiányoznak a nagyvonalú befektetők, akik a tetemes anyagi fedezetet biztosítani tudnák.

– Csak ez a baj? – csúfondároskodott Némó Kapitány. - Az idegenforgalmis Gárdonyi Tünde és a Marsboltos Feri kitesznek egy táblát: OXIGÉNGYÁR A MARSON, itt lehet részvényeket jegyezni. Meglátjátok, hogy dől a pénz!
Az űrsviháknak az a szerencséje, hogy nem vették komolyan.

Némi sóhajtozás után valaki megjegyezte:
– Bezzeg, ha itt lenne az Elnök Úr! De most Zsuzsikával az országot járják…
– Épp most kaptam tőlük egy képeslapot a hortobágyi kilenclyukú hídról – újságolta Evelin. – A leányzó boldogan fedezi fel a szülőhazáját, mielőtt visszatér Oxfordba.

– Azért van ám igazi gond is – ismerte el Irénke. – Ehhez a manőverhez egy sziklákon is megélő, tarackosodásra hajlamos, cserje-szerű növényre, vagyis invazív fajra lenne szükség. A mi császár-, smaragd-, vagy oxyfáink pedig karógyökerű szoliternek lettek átnemesítve.

Ekkor szólalt meg egy eddig szerényen hallgató úriember, akiről kiderült, hogy valamelyik növénynemesítő kutatóhely munkatársa:
– Áthidalható nehézség! Alföldön például a homoki szukcesszió során először a cserjés állományok, borókások, majd a nyáras-borókások jelentek meg…
– Nevezzük nevén a dolgot! – kapta fel az ötletet Irénke. – Kontra szelekcióval vissza lehet állítani a nemesítés előtti invazív állományt.

Így indult meg egy elmélyült eszmecsere a tudós botanikus, valamint a biológia szakos tanárnő között, amiből a többiek riadtan kihátráltak a terminus technicusoktól hemzsegő szakzsargon miatt.

Ami pedig a mindig magabiztos Gabroncot illeti, most nagyon is aggódott, hogy lám, így egymásra talált a két szakbarbár.



Utoljára változtatva 12-06-2020 @ 07:41 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 12-04-2020 @ 09:52 am)

Comment: Érdekes volt, Tibor, nagyon messzire visz az írásod annak ellenére, hogy gyakorlatilag egy magyarországi, szinte hétköznapi közegbe helyezted. Ettől ha lehet még érdekfeszítőbb. Örömmel olvastam. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 12-04-2020 @ 10:36 pm)

Comment: Köszönöm, kedves A_Leb! A kommented felbátorít: talán még messzebre is lehet elmerészkedni. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds