[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 165
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 165


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


Cying.gif
Fény panzió 101
Ideje:: 12-28-2022 @ 04:34 pm

Fény panzió 101

Az Elnök úr távollétében most egy nyugalmazott középiskolai tanár, Géza bácsi a legnagyobb tekintély a panzióban. Javarészt ő intézi a nagyra nőtt alapítványi szálloda adminisztrációját Stefánia Asszonnyal, akit nem köt le teljesen a gézengúz unokáinak, Tádénak és Hubának a felügyelete. Mellesleg Géza bácsi rövid pórázra fogva korrepetálja az vizsgák előtt álló mihasznákat.

Közben híre terjedt az alapítványi szimpozionoknak. A szállóvendégek fele már eleve a fantasztikumok iránt fogékonyak közül került ki, akik élményekre szomjasan telepedtek be az aulába. Fiatalja-öregje egymáson túltéve hajmeresztő ötletekkel állt elő.

Egy tekintélyes vendég vitaindító előadásra vállalkozott. A hallgatóság feszülten figyelt, hogy miről fog prelegálni.
- Az űrhajózásban érdekelt kisebb és nagyobb hatalmak egy konferencián megállapodtak, hogy expedíciókat kell indítani az űrszemét felszámolására. Mivel az évtizedek során felhalmozódott űrhajó-maradványok és egyéb törmelékek egyre veszélyesebbek az újabb űrprogramokra.

Mindjárt akadt opponens is:
- Ki hiszi el, hogy egyáltalán létrejöhet egy ilyen megállapodás? Az üzleti célú egyéni űrkirándulások szervezői erre nem fognak pénzt áldozni...

Az Balaton-parti drónröptetések leállítása miatt most itt lebzselő ikrek máris vérszemet kaptak. Az expedíció ötlete beindította a friss fantáziájukat.
- Szerintem önfejlesztő szuper intelligens robotokat kell felküldeni - javasolta Huba. - A befogott űrtörmelékkel és aszteroidákkal meg fogják váltani a világot.
- Hűha! - hőköltek meg egyesek.- Ezek akkor uralkodni fognak a világunk felett! Ne már!

Testvére, gyakorlatiasabb gondolkodású Tádé jócskán módosított az elképzelésen:
- Szerintem kipróbált asztronautákból toborzott expedícióra lesz szükség! Hogy maguk köré gyűjthessék az értékes ásványokból álló kisebb aszteroidákat, mintegy kőburkolattal szerelve fel az űrhajójukat. Még hasznosítani is tudják a begyűjtött ásványokat...
- Talán a Földre küldik, vagy maguk hozzák haza zsákmányt és kereskedni fognak vele?
- Vagy a feldolgozásukra üzemeket létesítenek a Holdon? Mondjuk, a még felfedezetlen oldalán...
- Vagy a nagyobb aszteroidákon. Hogy a Marsot ne is említsük!
- Hűha! - zajongtak egyre többen. - Ezek tényleg uralkodni akarnak majd a világunk felett!

Itt aztán Géza bácsi közbelépett, határozott szóval leállította a szabadon képzelgő diskurzust.

- Ácsi! Ha már "szuperintelligens önfejlesztő robotokról" beszélünk, a szimpozionunk igényessége megköveteli, hogy a robotika alaptörvényeinek tudatában tegyük, melyeket a fantasztikus irodalom klasszikusa, Asimov fogalmazott meg.

Ezzel aztán Géza bácsi kivetítette a táblára:
A robotika három alaptörvénye:
1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első vagy második törvény bármelyikének előírásaiba.

Az előadóterem zajoskodó társaságára néma figyelem telepedett. Végre megszólalt valaki:

- Kedves Géza bácsi! Megkérjük, hogy nyomtassa ki több példányban, és terjessze köztünk ezeket az alaptörvényeket. Meglátja, hogy sokunknak beindítják a fantáziáját...

Az ikrek, akikről köztudott, hogy a tevékenységi kényszer rabjai, máris vállalkoztak a nyomtatásra. Így másnap a robotika három alaptörvényével a kézben folytatódott a szimpozion.
- Már szó volt a szuperintelligens önfejlesztő robotokról. Ez vajon összeegyeztethető az alaptörvényekkel? - vetette fel a kérdést valaki.

Máris jött valamiféle válasz:
- Ha igen, ha nem, ám ez mind csak elmélet! De akkor mi lesz, ha a napjainkban már legyártott és megvásárolható másfél méteres testmagasságú, szolgálatkészen mosolygó robotokra alkalmaznánk, mondjuk a 2. törvényt. Ha arra utasítanánk őket, hogy fejlesszék, sőt kölcsönösen fejlesszék egymást... a végtelenségig.

- Hohó! Hová vezetne, ha ily módon az egymás fejlesztésére utasítanánk a robotjainkat? Biztos, hogy a "fejünkre nőnének"!

Most aztán újra Géza bácsinak kellett közbelépni, hogy leállítsa az egyre értelem nélkülibb fantáziálást.

Végül mégsem Géza bácsi hozott új színt a Fény panzió életébe, hanem akit az ikrek magukkal hívtak vendégségbe a középiskolából: egy kitűnő tanuló, név szerint Jász Vince. Alig hogy megebédeltették, máris szétnézett a portán. Hamar megkedveltette magát a személyzettel, még a mogorva Borbás garázsmesterrel is.

Éppen a terepjárót készítették fel műszaki vizsgára, és csak néztek, hogy ez az "új fiú" milyen ügyes és segítőkész a szerelésben. Be is avatták:
- Ezzel a járgánnyal járunk fel a szőlőhegyre Guszti bácsihoz, az Elnök Úr hozzátartozójához.
- De ha nem készülünk el vele időben, egy jókora kerülővel vitorlással is mehetünk - toldotta hozzá valaki.
Több se kellett a szemfüles jövevénynek, most a panzió kikötőjében a vitorlást kezdte tanulmányozni.
- Ha kedved van, vitorlázhatunk egyet... - készségeskedtek az ikrek.

Így hát kellemesen telt a napjuk, bár a "levegőben volt", hogy ez a Vince valamit forgat a fejében.


Utoljára változtatva 01-29-2023 @ 03:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-29-2022 @ 08:46 am)

Comment: Rendkívül örülök, hogy sikerült a felrakás. :-)


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 12-29-2022 @ 12:42 pm)

Comment: Kedves Anna, köszönöm az együttérző észrevételt. Sok-sok próbálkozás után végre sikerült két "kísérleti" szövegem feltöltése. Boldog Új Évet kívánok! Tibor


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 01-02-2023 @ 05:45 pm)

Comment: Mintha hazamentem volna, Tibor. Figyelni fogom továbbra is az írásaidat. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 01-03-2023 @ 05:36 pm)

Comment: Kedves A_Leb, köszönöm az önbizalmat erősítő hozzászólást. Megjegyzem, hogy ez az oldal még nincs befejezve. Amikor lesz rá időm, "szerkesztés" módon folytatom. Szívélyes üdvözlettel : Tibor


Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 01-29-2023 @ 07:13 pm)

Comment: Lesz folytatása? kíváncsi vagyok Vince mit forgat a fejében


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds