[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 175
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 176

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Szerencsés véletlenek
Ideje:: 02-03-2023 @ 11:44 am

Szerencsés véletlenek

Kovács Vince sajnos sose láthatta a szüleit, egy állami nevelőotthonban cseperedett fel. Valamiféle - egykoron oly divatos - pedagógiai kísérlet részeként az osztályukban intelligencia-tesztet próbáltak ki. Nagy álmélkodásra őnála a felnőtt szinten is kiváló 195 IQ eredményt mértek.

A nagy felhajtásban mintegy véletlenül a kis Vincének is a látókörébe került az eredmény, aminek hatására tudatos önművelésbe kezdett. A kisiskolás angol nyelvtudását elkezdte autodidakta módon továbbfejleszteni. Erre szerencsére felfigyelt a tanára és beszédfejlesztési gyakorlatokra fogta. Ám nagy megdöbbenésére a fiú hamarosan a "fejére nőtt". De becsületére legyen mondva, rajta volt, hogy angol nyelvi tagozatos középiskolába kerüljön.

Nagyon szép évek következtek a fiú életében. Amikor "nyelvi labort" építettek ki az iskolájukban, ott sündörgött az audiovizuális berendezés szerelésénél.
Meg is jegyezték:
- Te már kész informatikus vagy, csak papírod nincs róla.

Gyerekjáték volt neki a tanulás, de ösztönösen megérezte, hogy nem szabad hencegni a képességeivel, ha népszerű akar lenni az osztálytársai körében. Így barátkozott össze Tádéval és Hubával, ami újabb szerencsés véletlen lett a sorsában. Az ikrek beültették a Zaporozsec "Dübörgőbe" és magukkal vitték a Fény panzióba, ahol a nyugalmazott középiskolai tanár, Géza bácsi is felfigyelt rá.

Igen ám, de elérte azt az életkort, amikor a nevelőintézet "szárnyára bocsátotta", vagyis boldoguljon, ahogy tud. Újabb szerencsés véletlen, hogy a panzióban otthonra talált, és a csodagyerek híre eljutott a Fény panzió igazi gazdájához: az Elnök Úrhoz is, aki eztán már - egyelőre csak a távolból - folyamatosan figyelemmel kísérte.

Stefánia Asszony remélte, hogy a tisztességtudó viselkedésű Vince jó hatással lesz az unokáira. De a személyzet is hamar megkedvelte a fiút. Mi több, a mogorva Borbás, a garázsmester is bevonta a műhely életébe.

Éppen a terepjárót készítették fel műszaki vizsgára és csak néztek, hogy ez az "új fiú" milyen ügyes és segítőkész a szerelésben. Be is avatták:
- Ezzel a járgánnyal járunk fel a szőlőhegyre Guszti bácsihoz, az Elnök Úr hozzátartozójához.
- De ha nem készülünk el vele időben, egy jókora kerülővel vitorlással is mehetünk - toldotta hozzá valaki.

Több se kellett a szemfüles jövevénynek, most a panzió saját kikötőjében veszteglő vitorlást kezdte tanulmányozni.
- Ha kedved van, vitorlázhatunk egyet... - készségeskedtek az ikrek.

Így hát kellemesen teltek a napjaik, bár "a levegőben volt", hogy ez a Vince valamit forgat a fejében.

A kedvező környezetben Vince szakkönyvekből és az internetből igyekezett minél több tudást magába szívni, mert úgy érezte, hogy "az jár neki". Miközben az ikrek a szobalányok, és még inkább a fizetővendég családokkal érkező leányzók körül legyeskedtek, néha egészen szemtelenül is. Ő pedig belemaradt egy félszeg tónusban. Stefánia Asszony és Géza bácsi megpróbálta kizökkenteni:
- Nézz csak utána, Vince, hogy nem csak IQ, hanem EQ is létezik a világon. Az emóció törvényeit te sem kerülheted el.

De erre már csak akkor került sor, amikor - természetesen simán - felvették az egyetemre.

Az egyetemista lányokkal hamar megtanult pajtáskodni. Ráadásul bevették az évfolyam kosárlabda-csapatába. A vizsgákon rendben megfelelt, hiszen érdekelték a stúdiumok, és tisztességesen tanult is.

Mégis ezen a vonalon akadtak gondjai. Egy fiatal tanársegéd hiúságból provokálni kezdte a kiemelkedő IQ-val érkező "gólyát". Nagy meglepetésére a fiú elegánsan parírozott. Az idősebb professzorok "beleláttak a kártyákba" és egy frappáns megoldást találtak: a "Bolyai-program" keretében külföldi ösztöndíjra javasolták ezt a kényelmetlenséget okozó hallgatót.
És egy újabb szerencsés véletlen:
Az Elnök Úr az angliai vállalkozásainak busás jövedelméből épp ekkor létesített egy "Eminens-programot", vagyis valami alapítványt, azaz ösztöndíjat a tehetséges hazai fiatalok külföldi tanulmányaira.

Véletlen-e, hogy pont mintha eleve Vincére gondolt volna?

Csúnya kifejezéssel "agyelszívásnak" nevezhetnénk azt a módot, ahogy a szuper tehetséges fiatalembert magához vonzotta, és beépítette a merész vállalkozásaiba.

Néhány hét múlva már Vince együtt teniszezett, hol az Elnök Úrral, hol a felserdült leányával, Zsuzsikával. Olyan is volt, hogy négyesben játszottak, mert kiegészült a társaság egy fiatalemberrel, aki Zsuzsikának próbált udvarolni.

Ám Zsuzsika inkább a hazai emlékeket elébe időző Vincéhez vonzódott.

Így teljesedett ki az egykori "talált gyermek" Kovács Vince pályafutása, amely - ha valami baleset nem jön közbe - sikeres és boldog élethez vezethet.



Utoljára változtatva 02-16-2023 @ 08:03 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 02-20-2023 @ 06:00 pm)

Comment: Na mi lesz kedves fullextra senkinek sincs egy jó szava hozzája?


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds