[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 234
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 234


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A döntö szett
Ideje:: 10-07-2023 @ 02:25 pm

A Döntő szett.

Idén Augusztusban betöltöttem a 95.-t.
Ami még hátra van, tenisz nyelven szólva, részemre a döntő szett. Persze szó sincs teniszről, ez már életem küzdelme a létért.
A legnagyobb baj, hogy bár 93 éves koromig tűrhetően jól játszottam, de utána erőnlétem megromlott és bár keményen küzdök, de nincs esélyem a győzelemre. De nem adom fel. Testem állandóan tiltakozik és minden hülyeséget kitalál, hogy mielőbb elveszítsem a meccset. És még ez a hülye vírus is betart nekem. Vele is felvettem a harcot és már 3 oltást is kaptam.
93 évesen egyik napról a másikra legyengültem és csak a cipőm felvétele is nehéz feladat
Megoldom ugyan, de utána 5 percig lihegek. Naponta elsétálok a villamos megállóig, mert a Tescóba megyek bevásárolni.
Ez csak egy megálló, de erre a három lépcsős villamosra felküzdeni magam, minden alkalommal felér egy 9 pontos tornagyakorlattal és hazafelé a leszállás is legalább 7 pontos.
Leszállva Kb. 500 méteres séta a megállótól házunkig.
A bevásárolt csomag méterenként nehezebb lesz.
Kezem is remegésnek indul a cipekedés miatt.
Kapunk zárjába betalálni legalább olyan nehéz, mint a biatlon sífutóknak egy öt találatos telitalálat. De eddig sikerült. Ugye nekem mindig eszembe jut valami extra hülyeség.

19 évesen az NB I . benn fociztam, az MTK ifi csapatában. Az iskolák közötti válogatott meccsen játszottam, mikor az MTK három úgymond szakembere megjelent. Megnézték a mérkőzést és közölünk három játékosnak felajánlották, hogy az MTK-ban játszhat. Nálunk az egész család abnormális Fradi drukker volt. Mikor elmondtam Apunak, hogy meghívtak az MTK-ba focizni, nevetni kezdett, ugye nem gondolod komolyan, hogy elmész focizni az MTK-ba. Másnap reggel már korán felébresztett és azt mondta. Végülis, az MTK, egy NB 1-es csapat, megtisztelő, hogy meghívtak, menj csak el.
Nagyon hamar befogadtak és 3 évet ott játszottam. Középcsatárt játszottam és ebben a szezonban 22 gólt rúgtam. Csak megjegyzem, hogy ez az aranycsapat korosztálya. Puskás 1927 es, én 1926 os és Kocsis a legfiatalabb 1929 es. Apám nagyon büszke volt rám és minden meccsemre eljött.
br> Egy zuhogó esőben lejátszott mérkőzés után, nagyon megfájdult derekam, abbahagytam a focit és áttértem a teniszre. Ez életem egyik legjobb húzása, mert idős koromig örömöm-leltem benne és most, hogy abba kellett hagynom, nagyon hiányzik.
Most már ott tartok, hogy örömforrásaim eltűntek.
Nemrég stabilan bicikliztem, sőt Simson kis motorommal közlekedtem, amit imádtam. Mármint motorozni.
Sajnos ezt kellett legelsőként abba hagynom.
Utolsó alkalommal kb 3 évvel ezelőtt átugrattam a kiálló villamos sínen és majdnem elestem. Azóta elvesztettem beképzelt önbizalmamat és bizonytalanságot éreztem. Fájó szívvel, de abbahagytam a motorozást. Nagyon hiányzik.

Szinte a megjelent virussal egyidőben, legyengültem és kis mozgás, nagy lihegés.
Kétszer is kivizsgáltak és koromra hivatkoznak. Állítólag lábon kihordtam egy tüdőgyulladást. Nemrég ismét voltam mellkas röntgenen, most állítólag tüdöm jó, de szivem gyengélkedik.
Drága teniszpartner dokim három féle gyógyszert is felirt, de egyenlőre nincs javulás.

Szóval bringa, motor, tenisz nincs, kis gyaloglás, nagy lihegés de nem adom fel mert mindennapra kitalálok valami menni valót és gyalogolok.
Autót tudok vezetni, de motorcsónakom, már harmadik éve alszik a garázsban, pedig talán ez volt a legnagyobb örömöm.

Nem vagyok elkeseredve /nagyon/, de olvastam egy Capek novellát egy bírósági tárgyalásról. Ebben a fiatal paraszt a vádlott, mert idős édesapját a szénlapáttal agyonütötte.
Miért ölted meg apádat kérdi a Bíró?

Há mán öreg és használhatatlan volt, semmit nem tudott csinálni.
Csak kerülgettük, mert vagy mindenkinek útjában volt, vagy tehetetlenül feküdt és még enni sem tudott egyedül. Semmi értelme nem volt életének, csak terhünkre volt.

Karácsonyra, ha még tudok, veszek fiamnak egy szénlapátot.

Utóirat.: Fiam szerint ez hülye vicc volt.
És van 3 unokám, van okom örülni. Igaza van, imádom Öket.



Utoljára változtatva 10-09-2023 @ 01:45 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-09-2023 @ 01:54 pm)

Comment: Nos ami a lapátot illeti, valóban hülye ötlet. Drága Gyulám, a lihegés nálam is így van, a gyógyszerek sokszorosa amit ennem kell, tehát csak fel a fejjel! Ha nem is teníszezve és motorozva telnek majd a napok, még sok öröm vár rád. El kell fogadnunk, hogy nem minden megy. Te annyira pozitív személyiség vagy, hogy ez nem lesz nehéz, meg fogod szokni. Fel a fejjel, és jobbulást kívánok. Vigyázz magadra. Ölellek szeretettel: Anna


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 10-09-2023 @ 05:01 pm)

Comment: Drága Anna! Itt is köszi a szerkesztést.A gépem azt csinálja, hogy ha beirom, hogy szerkesztés, megszerkeszti magától, de mikor megjelenik bármit csinálok ömlesztve küldi. Köszönöm a biztató sorokat, most már többmint három éve csak gyengülök. Mindennap 10 -15 percet sétálok, mint egy tengerész a hullámzó tengeren és minden kavicsot kikerülök, hogy el ne essek. Itthon már 3 szor is elestem lehorzsoltam kezem, oldalam, de még nem tört el semmim. A kis séta után fél órát lihegek. Amit irtam nem panaszként, de tényként irom. Nagyon nagyon sok szeretettel ölellek és köszi mégegyszer és tripla kézcsók GYUPP Almásy Papiron Béla.


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-10-2023 @ 05:59 pm)

Comment: Drága Gyulám! Bizony nehéz elfogadnunk testünk korlátait. Nagyon lényeges, hogy óvatos légy. Páromnak vettünk egy olyan szoba kerékpárt amelyet a fotelből tud használni, a lábával is tekerheti és ha feltesszük az asztalra a kezeivel is. Így nincs az a veszély, hogy elessen. Írj, mi nagy szeretettel olvasunk. A szívem miatt én is fulladok, tudom mennyire sz@r. De fel a fejjel, eljött a pihenéses korszak, az írás nem merít ki fizikailag. Ölellek nagy-nagy szeretettel: Anna :)))


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 10-10-2023 @ 06:50 pm)

Comment: Drága Anna!Köszönöm, hogy velem éreztél. A szoba bringa jó ötlet, de amig csak tudok megyek levegőre Sok és igaz szeretettel ölellek és ha valami befut gyenge agyamba, megirom. kézcsók GYUPP


Hozzászóló: Kankalin
(Ideje: 10-16-2023 @ 08:02 am)

Comment: Drága GYUpp bá" - Ofő, felemelő olvasni Téged, írásaidból, beszámolóidból mindig erőt lehet meríteni. Természetességed, sajátos humorod, életszereteted tanulandó. Vigyázz magadra, jó egészséget kívánok és mindenféle szépeket! :) Imádolással: Kankalin


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 10-16-2023 @ 11:34 am)

Comment: Drága Kankalin! Köszönöm a nagyon kedves értékelő soraidat. Kis korom óta óriási mozgás igényem volt és 92 éves koromig szerencsésen olyan jó állapotban voltam, hogy maximálisan tudtam élni, mozogni. De hirtelen leromlottam és most már csak napi 10 perces lassú gyaloglást tudok és utána 20 perc ülés és lihegés. Most már csak az irkálás maradt meg örömnek, hát amatőrként próbálkozom.Még egyszer köszi, hogy mindig velem tartasz és kedves h.sz. aid nagy örömöt okoznak. kézcsók és a hagyományos imádolás szeretettel gyupp


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 11-02-2023 @ 04:04 pm)

Comment: Gyula a szénlapát tényleg hülye vicc... DE az írásod remek, és annyi történeted, örömed volt és lesz még a családod okán és az életed során, hogy bőven van miből töltekezned. A jövőben is. Jó hogy írsz, azt hiszem példaértékű minden történeted, én jónéhány korom beli emberrel elolvastatnám, hogy hogyan is lehet szépen, tartalmasan élni. Örömmel olvaslak. aLéb


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 11-03-2023 @ 10:38 am)

Comment: Kedves A-leb Béla barátom!Köszönöm ezt a túlértékelő h.sz.-t. Sok mindenben igazad van, de egy kicsit szomorkás a hangulatom. Persze elkeseredve nem vagyok, de visszasírom a múltat. Külön szerencse, hogy az irkálás megmaradt és a Face book ban sikeresen publikálok. A Full ban is többet írnák, ha mafla gépem jobban viselkedne. Minden alkalommal drága Annát kell megkérnem a szerkesztésre. Még egyszer köszi és szeretettel ölellek GYUPP Almásy.


Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 12-14-2023 @ 08:48 pm)

Comment: :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds