[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 96
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 96


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Király Ede 2. rész
Ideje:: 02-18-2024 @ 12:06 pm

Második rész

Ezt már nagyon régen írtam, Pontosan nem emlékszem mikor, a kilencvenes évek közepe táján. Itt már 5 évvel ezelőtt megjelent. Biztos van, aki nem olvasta.
Egyik legkedvesebb osztálytársamról szól, aki sok dicsőséget szerzett kis hazánknak.

Rég volt, igaz volt.

Király Ede.

Második rész.

Elkövetkezett az a bizonyos jövő szombat és mi nagy izgalommal potyajegyünket lobogtatva jelentünk meg a ligeti jégpályán. Egy kézilabda pálya nagyságú terület volt körül kerítve, lépcsőzetes lelátókkal kb. kétezer néző számára.
Mi az egyik sarokban kaptunk helyet és büszke, irigy örömmel vártuk osztálytársunk szereplését.
Hangszórón keresztül zene sugárzott és ennek hangjaira egymás után léptek a jégre a magyar jégsport ifjú titánjai 5 éves kortól felfelé.
Ede váratott magára, de végül mégis besiklott, fekete estélyi öltözetben partnernőjével, Kékessy Andreával.
Egy szívet dobogtató gyönyörű keringő fantáziát adtak elő. Ede többször magasba emelte partnernőjét és láthatóan elbűvölték a közönséget csodálatos táncukkal.
A közönség nem tudta elképzelni mi történt, mert az egyik sarokból / ahol persze mi szorongtunk / a legkisebb szép mozdulatra is egetverő ováció, taps szállt az ég felé, végül is ütemes tapsunkkal és dobogásunkkal fejeződött be, a hangulatosnak szánt keringő.

Szünet után a műsor magyaroschra vette az irányt, mindenki népviseletben villogott és a csikóstól a juhászig minden alföldi állattenyésztő megjelent, nem beszélve az ezerráncú bokorugró szoknyákról.
Mi álltunk hosszú méla lesben és vártuk kedvencünket. Edét schluss poénnak szánták.
Mikor megjelent partnernőjével, valóban még nélkülünk is dörgő taps köszöntötte. Mert ruhájuk csodálatos volt.
A kislány szép kalotaszegi népviseletét, rengeteg gyöngy díszítette, gyöngyös párta a fején, lábán is gyöngyökkel díszített fehér csizma, igazán szép jelenség volt.
Ede huszár tisztnek volt öltözve, kék nadrág, piros zsinóros mente, piros-kék arany bojtos csákó, fekete lovagló csizma sarkantyúval.
S ahogy Karádi Katalin énekelte, ez lett a veszte.
Mielőtt a táncukat elmondanám, feltétlenül el kell mesélnem, hogy aznap hirtelen meleg hullám érkezett. A jégkészítő gép nyögve kínlódott, bizony egyre több és nagyobb kis Balatonszerű tó alakult ki a jég felületén.
Az utolsó műsorszámra, már alig látszott ki a jég, az egybefüggő víz alól.

Elkezdték a táncot, először szép érzelgős lassú magyar táncot lejtettek, majd hirtelen csárdásba, majd hogy fokozzák a hangulatot, verbunkosba lendültek. Ede a koreográfia szerint, többször a levegőbe ugrott és bokáit összecsattogtatta,
Ez remekül ki volt gyakorolva, de a próbákon nem szerepelt a végzetes sarkantyú.
A harmadik felugrásnál Ede sarkantyúi egymásba akadtak és Ede nem lévén többé ura lábainak, a legnagyobb pocsolyába hasmánt landolt, csákóját háta közepén viselve.
Halszemei kidülledtek és kb. negyven kilométeres sebességgel szelve a habokat pont felénk csúszott megviselt pofával. Egyikünk nem bírta visszafojtani kegyetlen fiatal humorát, felkiáltott: Mint a sellő, a halszemű sellő.
Mi nem tudtuk, hogy sírjunk, vagy nevessünk.
Végül is Ede kiakasztotta sarkantyúit, és felpattanva sikerre vitte táncukat.
Vegyes érzelmekkel botorkáltunk haza a sötét ligeten keresztül. Együtt éreztünk Edével, de a: halszemű sellő: bemondás, többszöri röhögésre fakasztott.
Ede három napig nem jött az iskolába, jól gondolta, addigra lecsillapodik bennünk a zrikolási készség, és el leszünk foglalva a karácsonyi szünet előtti utolsó kínzó feleltetésekkel.
Csak néha rúgtuk egymást bokán a háta mögött, a sellő, a halszemű sellő, mondtuk, aljasul.

Ede a következő téli olimpián páros műkorcsolyázásban ezüstérmes, majd 1949-ben Világbajnok lett. A nagy világversenyeken összesen 13 érmet nyert. Minden idők legeredményesebb magyar korcsolya versenyzője. Több oldalt ír Róla a „Google”.

Utána sokáig nem találkoztam Vele, csak annyit tudtam, hogy Kanadába emigrált.
Eddig tartott a történet, de váratlanul mégis megtudtam a folytatást.
Sok, sok évvel később, az ötvenéves érettségi találkozónkon.
Itt váratlanul, legalább is nekem, Dudus megjelent, és ha nem is egészsége teljében, mert medence csontjában protézist viselt, de mégis vidáman és kedvesen emlékezett vissza, velünk együtt, halszemű sellő korára, mikor is korcsolya tudása és szerény egyénisége miatt örökre szívünkbe zártuk.
Bár, azóta ismét nem találkoztam Vele, remélem relatíve egészséges, mit szívből kívánok. ALMUSZ.

Utóirat.: Bizony rohan az idő és Király Ede osztálytársam 2009.-ben már az égben tanítja korcsolyázni az angyalokat. Tiszteletére a gyakorló jégcsarnokot Róla nevezték el.
Király Ede jégcsarnok.

Csak én vagyok ilyen pofátlan, hogy túléltem és nagy szeretettel emlékezem meg Róla. Almusz majdnem 88 /augusztus/.


Utóirat 2. Eltelt 5 év 2019.-t írunk.
GYUpp .ha megéri az augusztust 93 éves. És még lábon van, fájós derékkal, de teniszezik Autót hibátlanul vezet, persze maximális odafigyeléssel.
Úgy gondolom Edével rövidesen találkozom.
GYUpp
És bizony rohan az idő, mert GYUpp már 94 éves és 5 hónapos.
Motorozás, teniszezés nincs, de még lábon vagyok.
Megkaptam az első vakcinát és három hét múlva kapom a következőt.
Drukkoljatok, mert még szeretnék kicsit jelen lenni itt a Full.-ban .
Mindenkit ölelek szeretettel
GYUpp Almásy


Utoljára változtatva 02-19-2024 @ 04:33 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 02-18-2024 @ 03:37 pm)

Comment: Király Ede :) 2:)


Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 02-18-2024 @ 03:49 pm)

Comment: Király Ede olimpiai ezüstérmes, világbajnok műkorcsolyázó, mérnök, edző. Wikipédia Született1926. február 21. · Budapest Elhunyt2009. augusztus 10. (83 évesen) · Ontario Állampolgárságamagyar Nemzetiségemagyar Foglalkozásaműkorcsolyázó, edző


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds