[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 348
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 349

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Helycsere
Ideje:: 02-02-2005 @ 10:07 pm

A mentő épp befordult az utcába. Ő már kinn várta a ház előtt, az ajtófélfának támaszkodva. A gyerekek körülötte szaladgáltak, a férje kissé kapatosan támolygott ki. a mentősök megálltak a kapu előtt, de csengetni nem tudtak, mert csengő az nem volt. Hogy is lehetett volna az omladozó szoba-konyhás vályogház előtt ilyesmi.

Az asszony fogta kis csomagját és beszállt a kocsiba, miután búcsút vett a síró gyerekektől. Terhessége félidejében járt, és most megindultak a fájások. Nagyon félt, hogy elvetél.

Szerencsére hamar beértek a kórházba. Egy másik, jól öltözött asszonyt is hozott a mentő, ő is állapotos volt, egyszerre vették fel az adataikat. Az öltözőhelyiségben egyen hálóinget és köntöst kaptak mindketten, majd bementek az osztályra. A másik nőt az egyik kis tanulónővér kísérte be a kórterembe, őt valamiért a főnővér fogta karon, és bevezette egy egyágyas szobába.

Nagyon elcsodálkozott. Egy kényelmes franciágy volt a szoba közepén, szép virágos ágyneművel, kellemes, nyugtató színű szekrénysor a kopott vaságy és éjjeliszekrény helyett. A sötétítőfüggöny mélykék és gyönyörű. Hogy mennyit változott a kórház egy év alatt! Akkor szült ugyanis utoljára.

A főnővér kedvesen az ágyhoz kísérte, segített a lefekvésben, megigazította rajta a takarót, majd megsimogatta a kézfejét:
- Nyugodjon meg, kedves, mindjárt jön a főorvos úr, és ad önnek egy injekciót, majd infúziót kötünk magára. Minden rendben lesz.

Így is történt. Az orvos szigorú pihenést javasolt, és estére már jobban is lett. Napközben sokat volt nála, óránként megnézte, javult-e. Este a főnővér is benézett hozzá:
- Kedvesem, mit kér vacsorára? Gyümölcsszószt hússal és krumplival, vagy vadast? Esetleg a szomszéd étteremből is hozathatunk valamit!
- Nem kerül sokba? - kérdezte félénken az asszony.
- Ugyan! - legyintett a főnővér. - Mi itt mind nagy tisztelői vagyunk az ön férjének.
No, ezen elcsodálkozott. Az urát három hónapja rúgták ki a kórház mosodájából, mert ivott. 
- Akkor kérnék egy kis rántott húst, meg ha lehet, egy szelet rántott sajtot is.
-Máris hozatok a beteghordóval! -penderült ki jókedvűen a főnővér az ajtón.

Az étel meg is érkezett. Meg se tudta mondani, mikor evett utoljára húst és sajtot. Ezeket ő nem engedhette meg magának. És milyen szép volt a tányér! Salátalevélen a hús, mellette friss ananász szeletek. Mikor jóllakott, elégedetten dőlt hanyatt a kényelmes ágyban.

Hamarosan bejött a főorvos megvizsgálni, és döbbenten látta, hogy a háta közepén egy hatalmas kék folt van. Ezt a felvételkor észre sem vette.
- Kedvesem, mi történt? - kérdezte gyengéden.
- Á, csak leestem a lépcsőn! - pirult el az asszony.
- Egy olyan nagy házban, mint az önöké, ez könnyen előfordul. Láttam az újságban. Szép épület! - mosolyodott el.
No, ezen megint elcsodálkozott. Az ő házát ugyan nem mutogatták az újságban.
- Hozok magának egy remek kenőcsöt a hátára - mondta a főorvos, és hamarosan vissza is tért, sőt még gyengéden bele is masszírozta a hátába.

Nemsokára a főnővér is bejött egy kis tanulólánnyal, fürdőlepedőket hoztak:
- Jöjjön, kedves Kovácsné, segítünk bemenni a fürdőbe.
- Én nem Kovácsné vagyok, hanem Nagyné. Nagy Béláné.
- Nem Kovács Györgyné, a polgármester úr felesége? De hát a kartonján az áll! Ó, mamikám, összecseréltük a kartonokat! A főorvos úr agyonüt! Ha ezt az igazgató úr megtudja! Gyere Ilike, szólunk a beteghordónak, vigye át ezt a nőt a hatágyasba. A polgármester úr feleségének pedig rendelj egy hatalmas virágcsokrot! Nem számít mennyibe fog kerülni!



Utoljára változtatva 08-08-2005 @ 09:40 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: SophieCarter
(Ideje: 02-02-2005 @ 10:23 pm)

Comment: Nagyon találó írás, a szomorú csak az, hogy ez tényleg így működik. Láttam én is hasonló eseteket, sőt még rosszabbakat is a kórházban. :( Gratulálok a művedhez! Sophie


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-02-2005 @ 10:29 pm)

Comment: Örülök, hogy tetszett. Én is feküdtem együtt polgármester-helyettes menyével és orvos lányával is.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 02-03-2005 @ 07:49 am)

Comment: Bogika! Ha így haladsz, a végén még író lesz belőled....


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 02-03-2005 @ 07:51 am)

Comment: Én ápoltam is.......Super jó!


Hozzászóló: khama
(Ideje: 02-03-2005 @ 09:10 am)

Comment: Gratulálok Bogika, szuper volt.


Hozzászóló: valós
(Ideje: 02-03-2005 @ 07:33 pm)

Comment: ( Ne tévesszem meg a "valós" - álnév "való" vagyok csak inkognitóban.) Tetszik az írás, gördülékeny és pontos. Átélhető. Gondold el: polgármester koromban az egyik térdemben a porcokat kicsit föl kellet csiszoni. Egy hétig feküdtem bent a korházban. Az eleje kicsit macerás volt, mert rendesen sürögtek körülöttem. Amikor - még a műtét előtt- meg is akartak fürdetni, már kifakadtam, és udvariasan, de kellő határozottsággal elhajtottam mindenkit. Mit mondjak: furcsán néztek rám. Amikor meg direktbe kértem a hatágyas szobában való elhelyezést, már egyéb érzelmek is kiültek néhány ember arcára. Tény viszont az is, hogy az igazi törődést ezután éreztem.... a kisnővérektől, ápolóktól. (Biztos, hogy a "pozicióban" lévőkön is múlik, de talán az is igaz, hogy csak a szolgalelkűség tesz szolgává, és emel másokat URAKKÁ. A diktátorok is csak így teremtődnek)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds