[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 335
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 335


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 2.
Ideje:: 02-22-2005 @ 02:34 pm

Méltatlanul

 

Dél volt. Az imateremben csak a takarítónő várakozott az áhitatra. A szomszédos irodában a lelkész és a segédlelkész még beszélgettek. Ilonka néni, az áhitatok mindennapos vendége épp a kapun lépett be. Idős, nyugdíjas néni volt, fia halála óta csak feketében járt, kezében az elmaradhatatlan két, rettentően koszos sztironszatyorral. Ebben hozott mindennap néhány műanyag palackban vizet a strand melletti forrásról. Az úszás után megvolt a rituális körútja: előbb a vízért ballagott el, utána evett egy kis tejszínhabot a közeli vendéglőben, majd imádkozni ment. Ezek a napi megszokott cselekvések adták neki a támaszt, hogy gyászában élni legyen képes.

Ilonka néni bement a terembe. A takarítónő kedvesen köszönt.
- Te vagy az Pannikám? - kérdezte az idős hölgy, alig látott ugyanis, csak hangról ismerte meg az embereket. - Időben vagyok még? Elszívhatok egy cigarettát?
- Menjen csak Ilonka néni!
A cigaretta is a napi rituáléhoz tartozott.

Hamar visszaért. Leült egy székre, és megkérdezte:
- Pannikám, nem volna-e kölcsön ötezer forintod? Tudod, a szegényeken a szegények segítenek.
- Nem tudom, Ilonka néni, meg fogom kérdezni otthon, és ha tudjuk nélkülözni, holnapra hozom.
- Nagyon jó! Tudod, a fiam és édesanyám tavaly halt meg, rengeteg adósságom van, törlesztenem kell. Mindent megadtam nekik, amit tudtam. Most nem fűtök, de ne mondd senkinek, mert letagadom.

Ezzel abba is maradt a beszélgetés, mert jöttek a lelkészek. Csak ők négyen voltak, és mikor vége lett, az idős hölgy kotorászni kezdett az egyik koszos szatyrában.
- Palikám - mondta a lelkésznek. - Itt van, amit megbeszéltünk, az ötven télapós csizma a hittanos gyerekeknek. Még húsz kell, úgy számoltuk Erzsikével, annyian vannak. Azt holnapra meghorgolom. Nézd, ide beteszel egy szaloncukrot, a szárába egy csokit, és megvan az ajándék. Ha kevés, csak szólj, majd csinálok még.
A lelkész megköszönte és berakta az irodába. A hölgy a takarítónőnek is odaszólt:
- Te, ha hozol egy babát, a kislányodnak horgolok rá menyasszonyi ruhát.
Ezzel elbúcsúzott, kiment az épületből, rágyújtott egy cigarettára.
A takarítónőnek hirtelen eszébe jutott valami:
- Ilonka néni, tegnap láttam a TV-ben, az aranydiplomáját vette át, gratulálok!
- Nahát, én nem néztem. Mondd, milyen voltam?
- Olyan, mint a többiek, pontosan olyan!
- Akkor jó! - mosoly jelent meg a szája szögletében, majd elbúcsúzott, és komótosan elindult hazafelé.

A másik is elindult. A szomszéd házból az egyik idős nő megszólította:
- Mondja már, ez az Ilonka néni mindennap idejár?
- Igen, mindennap.
- Micsoda egy asszony ez! Iszik, nem vette észre?
- Nem. Nem érzem a szagát, én nem hiszem, hogy inna.
- Dehogyisnem! A fia is ivott. Nem fizet ez a nő semmit, a szomszédok mesélik, minden ki van nála kapcsolva.



Utoljára változtatva 07-10-2005 @ 07:47 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: khama
(Ideje: 02-22-2005 @ 02:45 pm)

Comment: Megrendítő volt Bogika. Az előítéletek, az ítélkezés a másik ember felett. Sablonok, kategóriák, amikbe ha nem férsz bele nem tisztelnek? Tudod azt hiszem az a legszebb, amikor a nincsből valaki mégis ad.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 02-22-2005 @ 05:29 pm)

Comment: Bogika! Nem akarom most látni így a világot, de tudom, hogy ilyen is! Remekül írsz! És köszönöm, hogy emlékeztetsz...


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 02-22-2005 @ 11:32 pm)

Comment: Az előzőhöz is akartam már írni, de valahogy lefagyott a gépem... aztán meg ugyanaz már nem jutott eszembe... Ezért most ide írom: hogy olvaslak, s még ha nem is tudom mit írni hozzá, csak némán figyelek: akkor is tudd, hogy tetszenek! És vároma folytatást... Lev:)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds