[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 328
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 328


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 11.
Ideje:: 03-01-2005 @ 03:30 pm

Látástól vakulásig

 

A játszótérről jöttek haza. Már sötétedett, de a gyerekek mégsem akartak elválni egymástól. Úgy döntött hát, felhívja egy kicsit beszélgetni újdonsült ismerősét a gyerekeivel.

Felmentek a harmadik emeleti lakásba. Leültette az asszonyt a nagyszobában, a gyerekek pedig bevonultak a kisebbe, és játszani kezdtek. Ő leült a heverőre, és mesélni kezdett:
- Egy hete költöztünk ide. Ne haragudj, hogy széjjelség van, de még nem sikerült rendesen elpakolnom. Egész nap dolgozom, éjszaka rakok rendet, de már most nagyon fáradt vagyok. Pécsről jöttünk ebbe a városba egy éve, ott laktam a férjemmel. Rengeteget ivott, és  egyszer annyira megvert, hogy a kórházban kötöttem ki. Onnan már nem mentem vissza hozzá, mikor kijöttem, felpakoltam a gyerekeket, akikre a keresztanyám vigyázott, felültem a vonatra, és a nagynénémhez költöztünk. Amíg bent voltam, addig szervezte meg a család a szökést. Elmentem dolgozni egy étterembe szakácsnak, hajnaltól éjszakáig dolgoztam, jól kerestem, és ennivalót is vihettem haza olcsón, ami megmaradt. De aztán a nagynéném meghalt, és kellett a ház az örökösöknek. Akkor albérletbe mentünk, nem volt, aki a gyerekekre vigyázzon, így késő éjszakáig egyedül voltak. Én megbíztam bennük, egymásra voltak utalva, és megtanultak egymásra vigyázni, de a szomszédok észrevették, hogy nincs velük senki, és valamelyik feljelentett. Ki is jött a GYIVI, szétnéztek, akkor megmagyaráztam, mi van, el is mentek. De fel kellett adnom az állásom és valami nappali munkát szereznem. Felvettek takarítónőnek, de a fizetésem, meg amit a gyerekekre kapok, csak a lakbérre és a rezsire elég, ennivalóra nem jut belőle. Így muszáj vagyok mellékállást is vállalni. Esténként visszajárok az étterembe mosogatni, hétvégenként házakhoz takarítani. Pedig nyelvvizsgám van, érettségim, meg varrónői végzettségem, de a szakmámban nem találok jól fizető, egyműszakos állást, így takarítok most ebben az intézetben. Közben a portásnak csak 8 általánosa van, és húszezerrel többet keres.  Nézz körül nálunk. Szép lakás, kétszobás, az előző csak egy volt, jóval kevesebbet fizettem érte, de el kellett mennünk, mert eladták. Alig találtam ezt, úgy segített egy ismerősöm, mert bárhová telefonáltam, mikor megtudták, hogy egyedülálló anya vagyok két gyerekkel, rögtön letették a telefont. Vagy kauciót kértek, amit én nem tudok kifizetni. Lakást sem kaphatok, mert csak egy éve vagyok itt, és csak annak jár, aki legalább öt éve lakik ebben a városban, vagy itt dolgozik. Meg az egy főre eső jövedelemnek is meg kell lennie, kötelező előtakarékosság is van, havonta húszezret kellene betenni a bankba, amit én nem tudnék. Megérdeklődtem mindent pontosan az önkormányzatnál. Hogy meddig maradunk albérletben? Nem tudom. Reményünk semmi. Talán majd négy év múlva. Az a legrosszabb, hogy lenézik az embert, amiért albérletben lakik, meg némelyek megkérdezik,minek szülte a gyerekeket, ha nincs lakása, micsoda felelőtlen anya.

Kiment a konyhába, feltett egy kávét a vendégnek. Örült,hogy végre valakinek elmondhatta a bánatát.  



Utoljára változtatva 08-07-2005 @ 08:10 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: tengeresz
(Ideje: 03-01-2005 @ 06:15 pm)

Comment: Tán Móra Ferenc, aki eszembe jut írásaidról. Ö írt a fájdalomról ilyen gyönyörűen. Csudaszép szó a "széjjelség"!


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-01-2005 @ 08:24 pm)

Comment: Életkép, gyönyörűen leírva, csak egy hibádzik benne, mégpedig az, hogy: valóság. És még nincs vége, mert ha véletlenül nem talál az anya egy jól szituált társat, akkor végkimerülésig dolgozik - hogy gyermekeit tisztességesen nevelje -, amibe vélhetően bele is rokkan, s "rossz esetben" előbb lesz beteg, mint a gyerekei pénzkeresők, ami persze önmagába véve is szörnyű, de ha már önállóak és önfenntartóak lesznek is elviselhetetlen, amikor a szülőt támogatják a gyerekek, s nem pedig fordítva. És a fenti leírásból következtetve más kiút nincs. Aki munkanélkülivé vált vagy elváltan nevel gyerekeket, mindenképp a társadalom oldalágára kerül, körbevéve "nincs" és "nem lehet"-tel, mert itt ... nem a víz az úr, ahogy Petőfi írta a Tiszában, hanem a -pénz az Úr!- ... országos jelenség sajnos. De sokszor emlegettük mi is a Hétkrajcárt Móricztól ... s jókat nevettünk közben.


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 03-02-2005 @ 12:04 am)

Comment: Változatlanul nagyon értékelem a sorozatodat,ha megjelenne a zöld felirat,Adminnak már szóltam:thao


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 03-02-2005 @ 12:45 am)

Comment: mindig nagyon megrenditö vagy... most is... és szívesen olvasom ahogy írsz.. tudod, jó lenne, ha valaki ott fenn, meg OTT FENN meghallgatná... Lev


Hozzászóló: momo
(Ideje: 03-02-2005 @ 03:48 am)

Comment: Ezek az élet szülte írásaid annyira megfognak! Hűen tükrözik a valóságot! Sajnos egyre többen küszködünk megélhetési gondokkal!De reméljük a jövő más lesz,talán!


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 03-02-2005 @ 12:39 pm)

Comment: Bogika,a zöld feliratot változatlanul nem értem,azért csak írok:thao


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds