[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 366
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 366


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Figyelő szemek
Ideje:: 06-28-2005 @ 07:50 am

Na tessék! Ezt nem hiszem el! Már megint bezártak! A harmadik szobafogság ebben a hónapban!

Persze csak magamat okolhatom. Ha nem támad az a remek ötletem tegnap éjszaka, hogy levágom az utat hazafelé a kerteken át, nem találkozom az állatorvosék átkozott házőrzőjével. Az egész környék retteg tőle, és nem alaptalanul, Zöldszem például azt állítja, egyszer három betörőt tartott sakkban két órán keresztül, végül nem is a rendőröket kellett kihívni, hanem a mentőket. A saját szemével látta, és én hiszek neki. Zöldszem mindent tud, ami az utcában történik: gyakran fél napokat ott ül a kőfalon, és a környéket figyeli.

Amúgy a kutyák szolgalelkek. Én aztán napokig mesélhetnék róla, mi mindenre képesek pár finom falatért, vagy hogy bemehessenek a házba. Ne értsétek félre, nincs velük különösebb bajom, többnyire csak a dolgukat végzik. Már amelyik. Itt van például a mi kutyánk, a Roxi. Az se érdekli, ha rálépek a farkára. A postást úgy engedi be a kapun, hogy még szinte kezet is csókol neki.

Szóval ott tartottam, hogy az állatorvosék vadállata megkergetett. Na ne higgyétek, hogy utolért a büdös dög! Még mindig kétszer olyan gyors vagyok, mint ő. Épp csak az volt a baj, hogy régen jártam már ezen a környéken, és későn jöttem rá, hogy a palánkot drótkerítésre cserélték.

Mondhatom, az a szúrós vacak alaposan megtépázta a bőrömet.

Persze otthon azonnal észrevették, és rögtön kezdődött a régi játék. A jód és a sebhintőpor még hagyján, de ez a gézkötés! Ha a többiek látnának, biztos jót mulatnának rajtam. Mindjárt meg is szabadulok tőle.

Érdekes, pedig máskor szinte tudomást se vesznek a gondjaimról. Akárhányszor akarok valamit, órákba telik, mire megértetem velük. Fogalmam sincs, miért fogadtak a házukba, a bizalmukba, ha egyszer ennyire semmibe veszik az alapvető igényeimet!

Képzeljétek, már a kezdet kezdetén tudomásomra hozták, hogy helytelenítik, ha kijárok éjszaka. Nem vitatkoztam velük. Úgysem tudják megakadályozni. Ismerem a lakás minden titkos zugát, már első nap feltérképeztem, pincétől-padlásig. Legalább tíz olyan helyet tudok, ahonnan feltűnésmentesen figyelhetem őket.

Nem tehetek róla, a nyugtalanság egyre csak nő bennem. Itt az idő, el kell indulnom. Odakint kel fel a hold, és én még mindig itt vagyok.

A szobaajtót gyerekjáték kinyitni. Osonok le a lépcsőn, bekukkantok a szobákba, de alszik az egész család. Futok le, egészen a pincelejáratig. Persze csukva. Na sebaj. Meleg az idő, az emeleten biztosan kitárták a folyosóablakot…

Ó, nem! A folyosóablak is csukva! Rátámaszkodom a párkányra, lenézek az udvarra. Hallom, hogy árnyak surrannak a téglafal mentén. A többiek már gyülekeznek.

Nem marad más út, csak a padlás.

Felmászom a létrán, prüszkölök, mert csupa por minden, a padláson mindig megreked a levegő, hiába nyitják ki a kis, kerek ablakokat. Egerek motoznak a régi szekrény fiókjaiban, a százéves újságpapírok között, de szerencséjük van, ma nem törődöm velük. Látom, hogy az egyik homályos, lőrésszerű ablakon át bevilágít az utcai lámpák fénye.

Nyitva a szabadság útja!

Felkapaszkodom a billegő lábú hokedlire és kimászom a tetőre. Innen már semmi sem állhat az utamba - sem az alvó család, sem Roxi, sem az állatorvosék házőrzője.

Rohanok, nem szabad elkésnem. Nem izgulok, csak egy egész kicsit. Tudjátok, ez az első nap, amikor én is felszólalok a tanács előtt, hogy jelentést tegyek.

Hogy mit fogok mondani róluk? Nos, ha jobban belegondolok, nem is olyan rosszak. Azt képzelik, okosabbak nálam, és nem ez az egyetlen hibájuk, de... tulajdonképpen megvan mindenem. Tető a fejem fölött, kényelmes hálóhely, az étel is megjárja… Cserébe megengedem nekik, hogy néha ölbe vegyenek és pár percig borzolják a szőrömet, miközben nevetséges dolgokat suttognak a fülembe. El kell fogadnom a gyarlóságukat.

Még mindig jobb, mintha kutyának születtem volna…



Utoljára változtatva 06-28-2005 @ 07:54 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 06-28-2005 @ 12:17 pm)

Comment: :-)))Nézőpont kérdése!


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 06-28-2005 @ 12:31 pm)

Comment: Na tessék! Rád találtam, és olvastalak. :))) Érdekes szemszögből ábrázoltad a tilosban járást.


Hozzászóló: blin
(Ideje: 06-28-2005 @ 12:55 pm)

Comment: Jól írsz! Remélem hozol még hosszabb "szösszeneteket" is. :) /Én egyébként kutya-párti vagyok. :)/


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 06-28-2005 @ 02:33 pm)

Comment: Aranyos kis vers. Én cica párti vagyok, és örültem neki, hiogy az ő szemével látom a világot. Szépen, jól megírtad! Szeretettel. Nefi


Hozzászóló: Gyongyi
(Ideje: 06-28-2005 @ 06:34 pm)

Comment: Nos, ha már ennyien állást foglaltatok, akkor én is elárulom: kutyapárti vagyok.;-))) Az írásod pedig tetszett. Közel áll az én gondolatvilágomhoz, úgyhogy lehet, hogy elfogult vagyok.;-))) Mindig is érdekelt, hogy mi mindent gondolhatnak rólunk a kedvenceink. Szerintem jól megfogalmaztad a gondolataikat.;-) Bár... lehet, hogy erről nekik egészen más a véleményük.;-)) Elvégre is mi "gyarló emberek"vagyunk.:-) Kedves, vidám, aranyos kis történet, tényleg olyan kis öntörvényű, flegma "cicás". Várom a továbbiakat. Gyöngyi


Hozzászóló: Walsh
(Ideje: 06-28-2005 @ 07:03 pm)

Comment: Ohó, kedves Storyteller! :-) Nagyon kedves kis írás... jól megfogalmazott, egyszerű, gördülékeny... két dolog van, ami nekem kicsit fura volt... az egyik a cica emlékei és a jelenben meginduló cselekedetei közötti váltás (azon sztem egy kicsit csiszolni kellene)... a másik a "kel fel a hold"... itt talán nem ez az igazán jó szórend... ?? Üdv!


Hozzászóló: storyteller
(Ideje: 06-29-2005 @ 10:37 am)

Comment: Kedves Mindenki! Köszönöm az észrevételeket! Én alapvetően állat-párti vagyok, de bevallom, egy kicsit a kutyák nekem is közelebb állnak a szívemhez. Viszont lenyűgöz a macskák öntörvényűsége és titokzatossága. Mintha tényleg figyelnék minden lépésünket... Az emberi önhittség győzköd minket arról, hogy az állatok nem gondolkodnak... miközben...


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 06-29-2005 @ 12:18 pm)

Comment: Nagyon élveztem, nagyon ötletes, és nagyon olvasmányosan írsz. Gratulálok. Nekem is van kettő, egy Smaragdszemű és egy Cirmos. Mind a kettő egyéniség. :)


Hozzászóló: g
(Ideje: 07-11-2005 @ 08:24 pm)

Comment: Szia, Szerintem csattanósabb lett volna, ha a végére hagyod a poént. Altatni az olvasót, hogy gyerekcsínyről van szó, és a végén derül ki, hogy macskáról van szó. Szerintem a komisz kölökre is rímelne ha kicsit átírod. csak egy ötlet. G


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds