[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 242


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

TRIANON – Kilencvenöt év tanulságai
Ideje:: 06-02-2015 @ 12:58 pm

TRIANON – Kilencvenöt év tanulságai

Mit lehet még a trianoni diktátumról elmondani, olyant, amivel nem esünk az állandó ismétlés csapdájába, amivel nem közhelyeket mantrázunk, amivel nem a kétségbeesést erősítjük és nem az indulatokat szítjuk?

Lassan egy évszázad, három-négy emberöltő, politikai rendszerek mélyrepülése, zuhanása, ismételt szárnypróbálgatása. Dédszülők, nagyszülők, szülők fel-felhasított emlékezete. Tudatlanság, mindentudás, tudathasadás és tudálékosság. Mi lett volna, mi lenne a helyes viszonyulás? Nehéz ehhez támpontot találni, én nem is tudok. Azon nem kellene összevesznünk nekünk magyaroknak, hogy az országunkra erőszakolt béke szégyen és gyalázat egész Európára nézve, viszont azt jó lenne végre belátnunk, hogy a szenvedély és túlfűtött nemzeti érzelmeink nem segítenek a megfelelő hozzáállás kialakításában. Elég csak példának felhozni a II. Bécsi döntést s annak következményeit a dél-erdélyi magyarság viszonylatában.


A fájdalomnál és a dühnél erősebb kell legyen a máért és a holnapért való tenni akarás vágya, igénye. Adott egy történelmi szituáció és sérelmekből, önkritika valamint jövőbe tekintés nélkül nem lehet építkezni. Tegyük rendbe a dolgainkat Magyarország határain belül és kívül is. Egymásért. Mert higgyék el a nemzeti közösségek rendkívül fontos keretei lesznek, maradnak a jövő Európájának. Dolgozzunk azért, hogy június 4-én elegendő legyen egy pillanatnyi megállás, egy gyertyagyújtás, egy rövid emlékezés. Ehhez a magyarságnak sokat kell verejtékezni. Erkölcs, bizalom, felelősség, tudás, nyitottság és közterhek viselése legyen amiről megismerszik a magyar. Az államhatárokon túl pedig területi és kulturális önrendelkezéssel felruházott közösségek legyenek, melyek osztoznak mindenben, ami csodálatossá teszi ezt a nemzetet, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a nemzet csodálatos maradjon. Ennél tovább is lehet menni, lehet, de most nem megyek.

Rajtunk is múlik, de még mennyire, legyen ez a kilencvenötödik évforduló üzenete.



Utoljára változtatva 06-02-2015 @ 12:58 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 06-02-2015 @ 03:42 pm)

Comment: Már 95 év. Kimondani is sok, pedig a történelemben ez még csak a tegnap... Nehéz a tudat, hogy egyetlen ország volt Magyarország, ki elvesztette területe 2/3-át. A miértet, nem igazán értette és érti azóta sem, egyetlen generáció sem. Döntés született, mely mély sebeket vágott, és ezek a sebek nagyon nagy hegekkel képesek csak gyógyulni, ha egyáltalán képesek. Egyetértek a gondolataiddal.


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 06-04-2015 @ 08:32 pm)

Comment: András, nagyapám ott harcol - végig. Sok disznóságot megélt már a világ, de ez talán a legnagyobb. Csak egy adalék, amikor átlépték - harc közben - a határt, visszavezényelték őket. Előbb vagy utóbb, de mindig, mert a magyar katona a határainkat védte, míg az összes többi (papíron győztes) a határainkat támadta. Ennyi.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds