[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 340
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 341

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Úton (A hétlépcsős hegyig)
Ideje:: 08-26-2015 @ 09:41 pm

Talán kezdhetném Paulo Coelho gondolatával, aki az Alkimista c. könyvében egyfajta személyes történetről ír. Abban hisz, azt fejtegeti, hogy mindenkinek van egy személyes története (útja), melyet, ha megtalálunk, és azon haladunk, a világmindenség támogatását érezhetjük. Vagy – és ez nem mond ellent az előzőnek, sőt! – idézhetném a nagy orosz írót. Tolsztoj szerint az ember boldogságához két dolog szükséges. Az első, hinni az élet értelmében, a második, hogy meg kell találni azt. Csupa olyan gondolat, melyen órákig lehetne beszélgetni, avagy vitatkozni. Olyan dolgokról van szó, melyeket magunk is megtapasztalhatunk, amennyiben a világ megismeréséhez, megértéséhez megtettük az első lépést, önmagunk megismerését, elfogadását. Na, ez utóbbiban sokunknak beletörik a mondásbeli bicskája! Ugyanis a teremtő erő nagy előrelátással úgy intézte el egyszer, s mindenkorra a sorsunk, hogy világunkban mindennek létezik párja, ellentétje. Ez pedig – tegyük hozzá, hogy látszólag – nem segíti az Isten képmásait eligazodni ebben a csodálatos kavargásban, melyet életnek nevezünk.

Az egyén kizárólagos joga, hogy elhelyezze magát benne. Világunkban nincs egyenjogúság, csupán egyénjogúság! Neveltetésünk, társadalmi környezetünk, szociális hátterünk előnyeivel-hátrányaival, és – vallom – megszületésünk pillanatában megkapott csomagunkkal elindulunk az Úton. Iszonyú felfordulás van bennünk! Hitek és ellenhitek, tények és cáfolatok taposóaknái között próbálunk előrelépegetni. Vannak támogatóink, és vannak ellendrukkerek. Vannak jó jelzések, és becsapósak. Igazságot (bizonyságot) kell magunknak találnunk, hogy életünk utolsó percében se legyenek kétségeink Utunk értelméről! Hegel német filozófus és egyetemi tanár így fogalmaz egy helyen: „A valódi tragikum nem az igazság és az igazságtalanság, hanem az igazság és igazság közötti összeütközésben van. Ezt azonban nehéz elfogadni bárkinek is, aki csak egyetlen abszolút igazságot ismer, a magáét. Az ilyen ember sorsa a rettegés. A tévedéstől és a beismeréstől.” Ki ne ismerne ilyen embert a környezetében? Ki ne ismerné, az egyén személyiségének megsértéséig fennhangon vitázót? Ki ne ismerné a félelemtől cinikus mellébeszélést?

Mi dolgunk ebben a világban? Micsoda felvetés! Drámaírók, filmrendezők százai, filozófusok nemzedékei írták, gondolták, láttatták már saját szemszögükből mióta fajunk uralja (és megállíthatatlanul) pusztítja a Földet. „ A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.” – ez szintén Hegel gondolata. Meglehet az emberiség kollektív sorsa a végső elpusztulás. De mi lesz addig? Hányan ismerik fel egyetlen nemes értelmét e káprázatnak (életnek), és lesz-e olyan erős a hangjuk, hogy körbeérje a bolygót, egy közös akarattá nemesítse a nyers és sokszínű ember-alapanyagot? Cselekedni jót, és szeretni. Jézusi? Demagóg? Én azt mondom, emberi! Aki ír, írjon, mert arra született, hogy az üzenetet átadja! Aki metszi a fát, ne csüggedjen, mert arra született, hogy szebb legyen a lélek! Aki gyógyít, soha ne fáradjon, mert ő arra született, hogy higgyünk! Aki fiatalon meghal, nyugodjon békében, mert ő arra született, hogy emlékeztessen minket! Nincs oktalan találkozás, hiábavaló élet! Csak egyszerűen: élet.



Utoljára változtatva 08-26-2015 @ 09:50 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-26-2015 @ 10:06 pm)

Comment: Nagy erejű írás János. Mélyen elgondolkodtató. Tudom, annak is szántad. Talán létezhetne igazság is, ha vennénk a fáradtságot tágabb értelemben gondolkodni, ha nem létezne az önzés, ha a szeretet fogalma nem csak egy frázissá szűkűlne, amit szajkózni lehet. Így viszont utópia, mert ha csak két ember lesz a földön, akkor is lesz közöttük harc. Ilyenek vagyunk kicsiben és nagyban is. Sajnos...


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 09-01-2015 @ 03:48 pm)

Comment: Elgondolkodtató, János... nagyon is az. Annyi, de annyi Út kínálja magát, szinte útvesztői bonyolultsággal. Remek írás. Még gondolkodom :-). aLéb


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 09-10-2015 @ 09:42 pm)

Comment: Kedves János! Előszór is megköszönöm, hogy mindig figyelemmel kíséred írkálmányaimat. A napokban buszra vártam a megállónkban lévő kispadon ülve.Egyedül voltam.Csend volt. Előbukkantak a kis hangyák. Céltudatosan keresgéltek valami ennivalót.Elgondolkoztam. A világegyetemhez képest mi is ilyen kis hangyák vagyunk.Mi emberek többet gondolunk magunkról. Ez jó dolog, de nem biztos, hogy igaz.Szeretettel ölellek Almásy Gyula.


Hozzászóló: haaszi
(Ideje: 11-03-2015 @ 11:22 am)

Comment: Megnyugtató konklúzió a vége...:)


Hozzászóló: Sohamadar
(Ideje: 11-20-2016 @ 12:35 pm)

Comment: Az első két szakasznál csóváltam kicsit a fejemet, hogy jó is, igaz is, de másokat idézel. Aztán felcsillanta szemem, igen, ez már a te filozófiád! Örömmel olvastam soraidat, hiszen minden írónak feladata az elgondolkodtatás, és írásod nagyon is megfelel ennek a feladatnak. Amíg a magunk útját, a magunk életének értelmét meg nem találjuk, áhítozhatunk világbékére, szeretetre, összefogásra, sehogyan sem fog működni. Bármilyen apró kis fogaskerekecskék vagyunk is a gépezetben, mindnyájan hozzáadjuk az egészhez önmagunkat, és ez csakis a tudatos én-formálás korszakának beköszönte után működik. Köszönöm, hogy elgondolkodtattál :) Marcsi (NeMo/Sohamadár)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds