[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 329
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 329


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

éves jelentés
Ideje:: 08-26-2015 @ 11:00 pm

Köszönöm, hogy ismét itt lehetek. Hadd kezdjem egy kis elemzéssel. De csak miután gratuláltam a szerencsés 9000. tag regjéhez. Az internetes portál közel 12 éves fennállása alatt ezt a létszámot elfogadhatjuk irányadó értéknek egy sajátos statisztikához. Ez az idő már statisztikailag is számottevő kvantum, stabilitást hordoz, alapjául szolgálhat egy elemzésnek. Elfogadhatjuk közel igaznak mindkét paramétert, az időt és a létszámot – utóbbiban is, ha leszámítom saját kb. 12 regemet, még akkor is e felé tendálunk, és bizonnyal más is elkövetett ilyen csintalanságot. A rengeteg természetes olvasói- és motorikus elérés úgyis a többlet irányába billenti a számot. Természetesen nem beszéltünk akkor még a tényleges érdeklődési/alkotói hányadról, mely azt mutatná meg, hogy az aktivitás véletlen kattintást, vagy maradandó szándékot jelez. Most ez tulajdonképpen mindegy: az érdeklődés foka bármikor elmélyülhet. E két fontos szám számot ad hazai irodalmi kultúránk állapotáról. Az idő, mely elég lehetett arra, hogy számtalan területre elhatva vonzani kezdje az érdeklődést, „terítve” az „áru”-t, azaz kipróbálva, vajon hány embert érdekel ma Magyarországon (és a határon túl) egy interaktív irodalmi felület. És ez az 1 ezrelék riasztóan alacsony mutató, persze számos más önmagát meghirdető portál között mégis előkelő hely. Elemezhetnénk tovább az okokat, azonban ez a tény felébreszt a passzivitásból. És sokféle kérdéssel áraszt el: Ha ilyen ütemben fogy azok száma akik ezen a nyelven kívánnak kommunikálni, ahogy ma tapasztalható, ha ilyen mértékben értéktelenedik, hígul az írott és beszélt kultúrnyelv, ahogy érzékeljük, ha ennyire nem sikerül átörökíteni abból a nyelv iránti ragaszkodásból és megművelésének igényéből, ahogyan ma látszik, akkor bizony nemsokára zagyva keverék-, vagy holt nyelvvé lesz a magyar! A szigetek, a hegyek funkciója az, hogy az ember megvethesse a lábát az emelkedő víz elől egy szilárd helyen. Ez a sziget egy azok közül, melyek szükségesek a túléléshez. Talán nem is dolga túl tekinteni e problémán a szigetlakónak, hanem elég kinyújtania befogadó kezét, talán nem is tehet mást, mert ez más médiumok dolga. Az is előfordulhat, hogy ez a természetes arány, és ha minden 1000.-ik magyar egy irodalmi oldal tagja, akkor nincs is nagy baj. Én azonban azt gondolom, jobb, ha ez a szám inkább valahol minden 50.- és 100. között van. Annyira nem szállok el, hogy elhiggyem, valóban számottevő azoknak a köre, akiket valóban érdekel, mi történt és mi fog történni nálunk az irodalom terén. Sóból sem kell egy maréknyi, hogy az étel íze jobb legyen, de sótlanul tudjuk, ehetetlen. Akkor meg? Mit akarok? Semmi olyat, ami erőszakkal próbálna utat törni az érdektelenség homályában, de minden olyat, ami érdekessé teheti, és vonzza abba az irányba az érzékeket, mely a kultúra ügye. És miért itt? Az mindegy. Itt is olvassák. Igazából a „Hogyan”-ra és a „Miből”-re kellene jó válaszokat találni. Vagy felismerni csupán azokat, akik már jól válaszoltak és összegyűjteni őket. És addig mit csináljunk (jobban)? Szerintem ne elégedjünk meg feltétellenül azzal, „ami kijön”, képességeink szerint fejlődjünk, hogy minél szebb és tartalmasabb mélységet tudjunk mutatni a netán e pálya felé forduló érdeklődőknek. Elvégre mi vagyunk a jövő – avagy egyszer majd dicső irodalomtörténeti múlt lehetünk… Köszönöm a figyelmet!


Utoljára változtatva 08-26-2015 @ 11:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-27-2015 @ 10:16 pm)

Comment: Örömmel olvastalak. Köszönöm az elemzést. Az a 9000-es szám talán az idő múlását fejezi ki leghatásosabban. Itt az alkotó és az olvasó találkozása lenne a lényeg, és talán ezt nem is kellene számokkal kifejezni. Hullámzó mind a két oldal. Van amikor sok az alkotás és kevés az olvasó, van amikor sok az olvasó, de kevés a friss olvasni való. De az életmár csak ilyen. :))))


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 08-31-2015 @ 09:14 am)

Comment: Tiszteletem! fTJ


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 09-01-2015 @ 03:54 pm)

Comment: Rég olvastalak, most is szívesen tettem. Ez az elemzés elgondolkodtató a portál, a mai irodalom, és nem utolsó sorban önmagunk múltját, jelenét, jövőjét illetően. Egyenként, és együtt is. aLéb


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 09-03-2015 @ 03:59 pm)

Comment: Így kell lennie! Jobbom! Attila


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 09-06-2015 @ 11:51 am)

Comment: Statisztika magyar módra? Ezt Hofi egész jól elmagyarázta. Amit nem értek: "leszámítom saját kb. 12 regemet," Miért? Teljesen személyes okból - magyarra fordítva lehet az én hibám - nem szeretnék itt lenni Olvasni a többiek írását igen, de én mint lény nem. Fel kell vállalnom, hogy én mindezek ellenére ide járok olvasni és marad az eredeti reg. vagy nem olvasok. Mert mind a két lény én vagyok. Egy előnye van nem torzul a statisztika. És talán az összes hibámmal együtt hitelesen én vagyok én.


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 09-22-2015 @ 09:41 pm)

Comment: Mi pedig köszönjük érdekes, gondolatébresztő elemzésedet, kedves zsoloo! :) Zsuzsi


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds