[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 130
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 130


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Ideje:: 10-23-2004 @ 03:48 pm

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK Már nem emlékszem pontosan hány éves is lehettem/tizenhárom, tizennégy, tizenöt?/, amikor először szembekerültem a problémával, hogy hát hogyan is fogom én leélni az életemet? Csak vegetálni fogok egész hátralevő életemben, vagy valami értelmes dologhoz fogjak? És ha igen, mihez? Végiggondoltam a helyzetemet, és úgy találtam, hogy önálló életvitelre talán sose leszek alkalmas, tehát mindenképp az agyammal kell valamit kezdenem, és onnan kezdve tudatosan kezdtem magam képezni, felcsipegetni azokat a tudásmorzsákat, amelyek mára egy elég határozott világképpé álltak össze bennem. Lehet, sokaknak ez most túl patetikus, de nekik se mondhatok mást, mint hogy én ezt így éltem meg, és ha ezzel becsapok valakit, hát az elsősorban magam vagyok. Talán az eddigiekből is kiderült, hogy intézményesített oktatásban én nem vettem részt, amit így utólag nem is nagyon bánok. Az iskolát én egyetlen szempontból tartom fontosnak az ember fejlődésének szempontjából, ez a szocializálódásának a terepe. Az iskolában kerül be egy olyan közösségbe, ahol ki kell vívnia a saját helyét, meg kell tanulnia társaival való konfliktusait megoldani, itt lesz először szerelmes stb, ami az én életemből mind kimaradt. Mert ugyanazt a tudást könyvekből is meg lehet szerezni, mióta pedig az internet létezik, szinte határtalanok, dehát hol volt akkor még az internet... Szóval, az iskola kimaradt az életemből, cserébe viszont magamnak kellett kitaposnom a magam ösvényét, amin majd járni fogok, és ez olyan szellemi függetlenséget adott nekem, ami semmivel nem pótolható! Természetesen nekem is voltak "mestereim", akikkel azonban sose kerültem személyes kapcsolatba/talán ezért is nevezhetem őket a mestereimnek:)/. Ilyen volt Hegedűs Géza, akinek a rádió előadásai először nyitották rá a szemeim a magyar irodalom történetére. Czeizel Endre előadásainak köszönhetem, hogy az orvostudomány érdekel. De említhetném Benda Kálmán beszélgetéseit is a magyar történelemről. A sort itt önkényesen megszakítom, bár még sokáig folytathatnám...


Utoljára változtatva 10-23-2004 @ 03:51 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 10-23-2004 @ 09:21 pm)

Comment: Czeizel Endrét én is szeretem. Kedvencem az Egy orvosgenetikus etikai gondjai.


Hozzászóló: csillamocsai
(Ideje: 10-23-2004 @ 10:31 pm)

Comment: Ok-okozati összefüggések vannak az életben.Mindennek megvan a maga miértje.Lehet, hogy a sorsnak veled az volt a szándéka, hogy nagyon nagy tudásra tegyél szert, szerintem ezt meg is tetted.Szeretettel:Csilla


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 10-24-2004 @ 09:08 am)

Comment: Valóban, az igazán hasznos tudás az, amit átélsz, és nem az, ami mások élményéből, mint tananyag visszamarad. Az iskola korlátokat is állít a gondolkodás elé, és túlzott tekintélytiszteletre idomít. (Azért vannak pozitív oldalai is. :) )


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds