[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 147
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 147


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

PŐSTYÉN
Ideje:: 11-10-2004 @ 07:34 pm

PŐSTYÉN 1988 őszén voltam először Pőstyénben. Pőstyén az egyik legrégibb és legdivatosabb fürdőváros Szlovákiában, a fürdő területe egy szigeten van, és egy gyalogos híd köti össze a várossal. Pőstyént Vinter Lajos ipolysági bankár fejlesztette ki, a 19 század végétől az elmúlt század közepéig. Önéletrajza érdekes és tanulságos írás, ajánlom mindenkinek! Szóval, először az öreg fürdő épületébe kerültem, a Pro Patriába, amely az első világháborúban épült, a sebesült katonáknak. Ekkor még egyedül mentem, és időm javarészt a szobában telt, olvasással. Másodszor 89 márciusában mentem, és ekkor már apu kísért. A következő évben már az új épületekbe mentünk, ami tulajdonképpen egy szállodasor, ahova elsősorban külföldiek, főként arabok járnak. Apu a járási szociális osztályon dolgozott, és így nem volt gond elintézni a beutalókat/ő kísérőként jött velem/, sőt, egyszer még az egész család is volt, anyuval. 2000-ig, apu nyugdíjba vonulásáig, évente három hetet töltöttünk ott, rendszerint nyáron. Érdekes volt megfigyelni, hogy ezalatt az idő alatt hogyan fejlődött Pőstyén. A kezdetben még lerobbant épületeket a kilencvenes évek közepére felújították. Nekem, mint magyarnak, különösen érdekes volt, hogy a belváros gyönyörűen felújított palotáin még a legtombolóbb nacionalizmus közepén is ott voltak a magyar feliratok. Pőstyén egyébként is kozmopolita város. Talán a külföldi vendégek miatt, akikből a helyiek élnek, és ez bizonyos nyitottságot is megkövetel tőlük. Nyáron, mindig vannak koncertek a szabadtéri színpadokon, sok operett, a német vendégek miatt, de komolyzenei koncertek, és folklóregyüttesek is fellépnek. Mint már említettem, a belváros, a gyönyörűen felújított épületeivel Európa bármelyik városának a dísze lehetne, és ehhez mérten mindig nagy ott a tömeg, amit a vendéglátósok igyekeznek is kihasználni, az utcára kihelyezett asztaloknál a bevásárlásba megfáradt gyalogosok felfrissíthetik magukat. Én a régi fürdő épületét, a Pro Patriát szeretem a legjobban, ahonnan mindössze pár méterre van a Thermia nevű kastélyszálló, ahova csak az igazán igényes német vendégek járnak. A fürdőszigetnek ez a része a leghangulatosabb. Összefoglalva az eddigieket/naplóimban még vissza fogok térni az itteni élményeimre/, aki teheti, mindenkinek ajánlom, hogy vegye fel a meglátogatandó helyek közé Pőstyént, és garantáltan jól fogja magát érezni!


Utoljára változtatva 11-10-2004 @ 07:34 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-11-2004 @ 07:56 am)

Comment: Nagyapám 19 évesen azok közé a katonák közé tartozott, akiket odaküldted lábadozni. Azt hiszem, az olasz fronton lőtték el a lábát. Időskorában írt egy emlékirat félét. Mivel csupán 4 éves voltam, amikor meghalt, leginkább ebből ismerem az életét. :( Sok fele járt a világban, és szeretném én is felkeresni 1x mindazokat a helyeket, ahol megfordult, köztük Pöstyént is. Legalább így adózzak az emlékének.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 11-11-2004 @ 08:32 am)

Comment: Te, Stako:) Néha már olyan érzésem van, hogy az élet csak tolókocsiból lehet ilyen szép.... (persze, tudom: lehet benned valami irigylésre méltó, hogy képes vagy minden helyzetben meglátni/ és megláttatni a jót)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds