[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 125
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 126

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

mese egy darázsról
Ideje:: 12-16-2004 @ 12:13 pm

a szobámba betéved a nyár, egy darázs képében. virágokon hangolt döngicséléssel feltérképezi a szobát, eljut a falig, majd a másikig, körbe dönget engem is. megpróbál felfele jutni, ott a plafon, igen tudom, festeni kéne, majd ősszel, mentegetőznék máris jó házigazda módjára, körbe döng még háromszor négyszer, egy pillanatra érdeklődik szegény lepukkant rododendonom irányt, meg is áll rajta pihenni, de nem nyeri tetszését, felliben. itt nincs dolga, ismeri fel bölcsen, és radarjával máris beméri a világot ahonnan jött; a pletykás almafát, az összegyűrt eget, az odakint zúgó életet. indul engedelmeskedni az ősi szerelemnek, hogy virágról virágra, zúgni virágról virágra, mindig csak virágról virágra.

aztán nagyot koppan az ablaküvegen, és bódultan hanyatlik le a párkányra. nem érti mi történhetett. megpróbálja újra, az eredmény ugyanaz. elötte a világ, amit ismer. a pletykás almafa csevegő levelei, felette a nagy kékség, rajta a másnapos felhők, mint összedobált ágynemű cafatok, s körülötte a minden idegszálában érzett zúgó élet. újra nekiveti magát, újra koppan, újra vissza esik. ő csak a fát látja, az eget, a zúgást, és oda akar jutni, amiről tudja hogy létezik, amitől ő is létezik. de útját állja valami, amiről nem tudja hogy létezik, azt se, hogy üvegnek hívják. nem tartozik a világba ahonnan jött. elötte a fa, az ég, és a kétségbe esett vágy, hogy menni kell, virágról virágra, menni kell, értsék meg hogy menni kell. de az üveg hajhatatlan. s a darázs kétségbe esetten fel, a keretig, majd vissza esik, majd megint fel, és megint vissza. micsoda harc ez közben. miscoda kétségbe esett küzdelem az ismeretlennel, a lehetetlennel, amit érzékei fel nem foghatnak, amivel darázsagya nem tud mit kezdeni. csak fel, az üveg mentén, fejét az ablaktáblába verve, majd bódultan le, majd fel, majd vissza.

pedig az ablak nyitva áll. csak meg kellene találnia rajta a rést. a jobb felső szárny nyitva van, hiszen azon jött ő is. de ő pont a bal szárnyon próbálkozik. aztán egyszer, véletlenül, megnyílíik a csoda, megtalálja a tátongó rést, és beleveti magát a szabadba. hívják, és ő rohan, a virágok, az almafa, az ég, és az élet.

nem tudja mi történt. mint ahogy nem fogja tudni akkor sem, amikor egyszer, talán, véletelnül, megint útját állja az, ami az ő tudása szerint nem létezhet. a dolog, a lehetetlen, a megküzdhetetlen akadály, amit mi csak úgy hívunk: egy nyitott ablak.



Utoljára változtatva 12-16-2004 @ 12:13 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: enigma
(Ideje: 12-16-2004 @ 12:25 pm)

Comment: gyengéden megjegyzem, nem bírom ki, imádom ezt, igazából a lábjegyzetek, kis mellé röffenések, apró tanulságok, ezeket a legjobb írni... szóval csak a gyengébbek kedvéért, ez a mese arról a tudásról szól, amit gyakran nem tudunk máshogy megszerezni, csak ha kétségbe esetten verjük a fejünket egy olyan dologba, amiről azt hisszük, nem létezik. mintegy vigasztalóul: álltalában mindig nyitva van az ablak. bár ez annál dühitőbb tudat, ha mégsem találunk ki rajta. én is így vagyok ezzel.


Hozzászóló: Móka
(Ideje: 12-16-2004 @ 02:43 pm)

Comment: Egy nyitott ablak....egy lehetőség.Mindenkinek adott, csak nem mindenki él vele.Van, aki megtalálja a megoldást, mégsem lép..inkább bele döglik...mint a darázs.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 12-16-2004 @ 02:58 pm)

Comment: Marci, drága! Néha olvasgathatnád magadat! :) ....


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 12-16-2004 @ 10:55 pm)

Comment: Ez az írásod ugyanúgy lenyűgözött, mint a kutyás. Az állatok nagyon jól modellezik az embert, csak elfeledkezünk róla nagy önhittségünkben, hogy milyen sok bennünk a közös vonás. Kösz, legtöbbször igazi élmény olvasni Téged.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds