[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 119
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 120

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


blink.gif
Öngyilkosság - életmentés
-: Myra
Ideje:: 01-10-2005 @ 07:52 pm

2005. január 10. Ez egy olyan nap, amit már vártam. Reggel majd dolgozni megyek újra, három hét kihagyás után. Már hiányoznak a munkatársi beszélgetések, a feszített munkatempó, a pörgés... hogy nem állhatsz meg. Ha beszélgetsz is dolgozol közben. Reggelizni sincs időd, de nem probléma, nem is akarsz :) Hajt valami belülről. Amikor tudod, hogy odafigyelnek Rád, hogy fontos vagy, hogy értékes a munkád... ilyenek. Várakozással telve indultam el itthonról.

2005. január 10. Beérve a munkahelyre, az ismerős baráti légkör fogad. Rengeteg kedves, mosolygó arcot látok magam körül. Örömmel dolgoznak még azok is, akik nem munkamániások. Eszmecserék az ünnepekről, ki hol mikor mennyit miért ivott ( hiába, sok a pasi... ) Milliónyi "Boldog új évet!" köszönést kapok, puszi jobbról, puszi balról. Megérkeztem ebbe a "nagy családba". Örömmel. Kicsit még talán boldognak is érzem magam...

2005. január 10. Két órával a beérkezésem után hallom meg a döbbenetes hírt. Egy ( számomra ismeretlen ) fiatal, 20 éves lány ma reggel 6 órakor itt Salgótarjánban öngyilkossági szándékkal a vonat elé ugrott. Szerencsétlenségére ( ha lehet ilyet mondani ) nem halt meg. Levágta a vonat a két lábát... Döbbenet ül ki az arcomra. Valahogy nem jutnak el a szavak a tudatomig. 

Csak kattog az agyam: Él. Él. Él. De milyen élete lesz? Megpróbál újra véget vetni az életének? Ki is ő egyáltalán? Mi vezetett el nála idáig? Hol volt az elmúlt időben a családja? És a barátai? És a környezete? Hihetetlen! Bármi is vezetett el nála az öngyilkosság gondolatáig, az Ő döntése volt. Szíve joga. De vajon tényleg EZT akarta?

Elkalandoznak a gondolataim... Valamikor az én fejemben is megfordult az öngyilkosság... De mindíg volt valaki, aki mellettem állt a pokolian nehéz időkben is.

És én? Vajon én képes vagyok támaszt nyújtani a rá(m)szoruló embertársaimnak? Vajon eléggé odafigyelek a környezetemben élőkre? Vajon itt a fullon hány ember van, aki pár jó szóra vár csak...? S vajon megadom ezt mindenkinek, aki hozzám fordul...? Vajon én életet menthetnék?



Utoljára változtatva 01-10-2005 @ 07:52 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: adriandraco
(Ideje: 01-10-2005 @ 08:49 pm)

Comment: Szomorú dolog. Persze, ha valki hozzád fordul lelki segítségért, akkor meg kell neki adni, ami tőled telik, de nem érdemes azon rágódni, hogy ez elég e, mert többet úgysem tudsz nyújtani. Nem lépheted át saját határaidat, és ha ezen töröd magad, akkor félő, hogy te is segítségre szorulsz majd.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 01-10-2005 @ 09:33 pm)

Comment: Nehéz kérdéseket boncolgatsz. Engem is foglalkoztatnak. Viszont tényleg van egy pont, ahol meg kell állni, mert aki túlságosan átveszi a problémát, esyetleg túl sokat - más fájdalmát, bánatát - cipel, már segíteni sem igazán tud! :(( Nagyon sajnálom, ami történt...


Hozzászóló: panucci
(Ideje: 01-12-2005 @ 12:35 am)

Comment: Netes helyzetben annál többet nem tehetsz, mint hogy beszélgetsz vele és meghallgatod, hogy mit akar mondani. Ez lehet, hogy már elég is, mert kibeszéli magából a feszültségeit. A net nem helyettesíti a személyes kontaktust, de legalább kibeszélheti magát midenki. Ha ez nem elég, akkor nem elég... Ha túl magadra veszed a dolgokat, akkor meg te fordulsz be, ezért elég nehéz megtartani egy olyan határt, hogy ne is tűnj érdektelennek, ridegnek, de azért saját magadat is megtartsd és ne készülj ki...


Hozzászóló: Babsi
(Ideje: 01-12-2005 @ 07:26 am)

Comment: Az öngyilkosság kérdésével úgy vagyok, hogy szerintem soha nem fogjuk teljes mértékben megérteni az embertársunk szándékát, lehet, hogy még mélyebb okok vezérlik, mint amit mi külsőleg látunk. Az viszont biztos, hogy egy bizonyos mértékig fontos, hogy meghallgassuk a problémákat, hiszen gyakran egy kiadós beszlgetés is segít. De megértés és irányítás már nem a mi feladatunk...csak segíthetünk elfodadtatni, feldolgozni a problémákat


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 01-13-2005 @ 12:05 am)

Comment: Mindíg elgondolkodtató, ha valaki a végső megoldásnak az öngyilkosságot választja. Megoldás?... Hm. Egy pillanatnyi állapot, mely rövidebb- hosszabb ideje érlelődik. Ha figyelünk- egymásra - akkor meglátjuk a bajt, tudunk életet menteni. Sajnálom a lányt.


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 01-13-2005 @ 06:41 am)

Comment: Köszönöm mindenkinek a hozzászólást! Ez egy nagyon nehéz téma... később azt hiszem még visszatérek rá. Érdemes.


Hozzászóló: Charmed
(Ideje: 01-18-2005 @ 05:21 pm)

Comment: Nincs az a probléma, amiért érdemes eldobni az életet, és itt jönnek képbe a barátok, akikre mindenkinek szüksége van. Igen, nagyon sokat segít, ha meghallgatják az embert, ha nem mondasz rá semmit akkor is, hisz nem tudod helyette megoldani, de maga az érzés, hogy odafigyelnek ránk, erőt ad a folytatáshoz.


Hozzászóló: yuddi
(Ideje: 02-04-2005 @ 12:18 pm)

Comment: Hasonló helyzetben már én is voltam. El akartam dobni az életet amit kaptam. Tudom, hogy csúnyán visszaéltem vele, de akkor az volt számomra az egyedüli kút. Ma már másképp képzelem. De a történés nyomott hagyott az életemben.Köszönöm, hogy itt lehettem.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds