[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 198


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Tragikomikus
Ideje:: 01-28-2005 @ 09:00 pm

Legnagyobb szórakozásom irodalmi estekre járni. Ez az egyetlen alkalom, átlagosan kéthavonta egyszer, mikor elmehetek a gyerekek nélkül egyedül. (Meg mikor nagymamámat látogatom az elfekvőben, de ez most mellékes.)

Szeretek ezekre az estekre járni, mert érdekelnek a környékbeli költők-írók. Általában ugyanoda szoktam menni, de most egy könyvesbolt kirakatában láttam meg egy meghívót, ami ma este 6 órára szólt a művelődési házba. Ott még csak egyszer voltam. Egy antológiát akartak bemutatni, megyei és szomszéd megyei profi költők versei vannak benne.

Csak fél órával előbb tudtam elindulni, mert a férjem elfelejtette, hogy kimozdulni készülök, így későn érkezett. Azért úgy számoltam, kb. 5 perccel előbb odaérek. Így is lett, felmentem az emeletre, a bemutató már javában folyt. Az egyik helyi TV-s ismerősöm ott ült, ő mondta, hogy elkezdődött. Már nem mertem bemenni, így csak az ajtóban álldogáltam. 5 perc múlva be is fejezték a könyv bemutatását, majd rátértek a versekre.

Egy idős előadóművész hatalmas pátosszal a maga öblös hangján nekikezdett. Gondoltam magamban, micsoda vacak költemények. Aztán mikor egyik kedvenc költőm verse került sorra, akkor jöttem rá, hogy nem a művek rosszak, az előadásuk rettenetes. Egyszerűen nem értettem meg az írások lényegét, nagyon hiányzott, hogy nem tudtam őket elolvasni. Aztán kurtán-furcsán véget is ért az est. Ekkor mondta az ismerősöm, aki végig kint ült, hogy ugyan hatra volt meghirdetve a program, már 5-kor elkezdték. Az is kiderült, hogy félig-meddig zárt körű volt a rendezvény, de akkor miért volt kitéve a meghívó a kirakatba?

Döbbenetes, hogy egy megyeszékhelyen egy antológia bemutatására mindössze 13-an gyűlnek össze.



Utoljára változtatva 01-28-2005 @ 09:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 01-28-2005 @ 10:48 pm)

Comment: Könyvtárosként sokszor csináltunk ilyet,mert volt helyünk és kellően elő is készültünk.Et,amit végigszenvedtél,enyhén szólva - gyalázatos.Meg kellett írnod.üdv.grat.:zs.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-29-2005 @ 04:25 pm)

Comment: A jószándék megvolt szerintem mindenkiben, csak talán nem figyeltek oda eléggé. Egyszer voltam egy alig ismert költőnő estjén - máshol - és ott dugig volt a terem. Az egyik férfi, aki a műsort vezette, megkérdezte, a vendégek közül ki a hölgy ismerőse. Kb. 3/4-ük az volt. Biztosan nagyon szeretik őt, ha ennyien kíváncsiak voltak rá.


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 01-29-2005 @ 09:33 pm)

Comment: BOGIKA! A MAGYAR KÖNYVTÁRÜGY RÁKFENÉJE,HOGY A MÁS PÁLYÁRA TELJESEN ALKALMATLAN PROTEKCIÓS DIPLOMÁSOK DAGONYÁZÓ HELYE.RENGETEG SZAKÉRTELMET ÍGÉNYEL.MINDENNEK AZ ALFÁJA ÉS OMEGÁJA,MERT NEM BESEGGELNI,TUDNI KELL MEGKERESNI A HIÁNYZÓ ADATOT.MEG A HANGULAT,MEG A RENDEZVÉNYEK,MEG AZ AJÁNLÁSOK...SZÉP SZAKMA,VISSZA KELLENE,HOGY KAPJA A MÉLTÓSÁGÁT.THAO


Hozzászóló: való
(Ideje: 01-29-2005 @ 10:09 pm)

Comment: Ma is feltettem magamnak is, de most nektek is felteszem a kérdést: ARANYOSKÁIM, TI HÁNY ÉVESEK VAGYTOK? (....) ÉS MÉG HISZTEK A MESÉKBEN? De komolyan: Több, mint harminc éve a közművelődés szakalkalmazottja vagyok. Sokmindent megértem és megéltem. AMI MA KULTÚRA TERJESZTÉS címszó alatt történik nálunk az GYALÁZAT. Az intézményrenszer romokban, pénz és lassan teljesen szakemberek nélkül. A FA fáradtolajjal körülöntözése megtörtént. Majdcsak kidöl.


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 01-29-2005 @ 10:22 pm)

Comment: Kedves való! Én egy 55 éves bakfis vagyok, a nagyobbas bötűvel ugyanazt kesergem,amit te.Egyet vagyunk értve:thao kislány


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-29-2005 @ 10:23 pm)

Comment: Én is dolgoztam két évig könyvtárban, de csak érettségim meg szakvizsgám van. 34 éves vagyok. Ennek az előadásnak köze sem volt a könyvtárhoz, ott is voltam már, profin ment minden, és a törzshelyemen úgyszintén. Egyébként javíthatatlanul naiv vagyok és még hiszek a csodákban.


Hozzászóló: khama
(Ideje: 01-31-2005 @ 10:23 am)

Comment: Szerintem inkább tragikus mint komikus a történés. Bogika szerinted egy átlag településen hányan olvasnak? Egy antológia megjelenése mennyi embert érdekel? ...amikor ki tudja hány csatornán lehet szörfölni a tvben?


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-31-2005 @ 12:13 pm)

Comment: Khama! Abban a megyei könyvtárban, ahol dolgoztam, egy évben átlag 8.000 beiratkozott olvasó volt. A lakosság száma kb. 50.000. Ez a rendszerváltáskor volt így, ma nem tudom.


Hozzászóló: való
(Ideje: 01-31-2005 @ 09:57 pm)

Comment: Kedveseim! Az is még a nyagy BÜDÖS BAJ, hogy hitünk ide vagy oda, ha ez így marad szétoszlik egy időre minden. A KULTÚRA nem önmagáért van. Talán Köpeczi Bélának volt még az antivilágban egy eszmefuttatása a kultúra- demokrácia kapcsolatáról. Akkor meg is kövezték érte. Ma már csak a kultúráért is kaphatsz kőzáport. Bogika! A könyvtárak látogatottságáról: 1988-ban a mi kis klubkönyvtárunkban volt 850- 900 felnőtt olvasó és kb ugyanennyi gyermek és ifjúsági (6-18 év) - a településrész lélekszáma 2800 körül van. Most összesen van 670 beiratkozott olvasó. Az egy éves állománygyarapodás 400-500 kötet körül volt, ma jó ha 100 kötettel tudunk (furmányos pályázatokkal) bővíteni. Valami itt nagyon nem kerek!


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-31-2005 @ 10:15 pm)

Comment: És az ingyen net sem hoz olvasót? A rendszerváltáskor, amikor én dolgoztam könyvtárban, a zenei részleg is sok gyermeket vonzott, voltak filmvetítések, és olcsó volt a videokölcsönzés, sokan ezért jártak be. Aztán volt több nyugdíjas bácsika, aki jött menetrendszerűen folyóiratot olvasni. Az én gyerekeim nagyon szeretnek járni a gyerekkönyvtárba, nemrég költöztek ide az utcába, egyedül is eljárnak. Ott három tündéri, gyerekszerető könyvtárosnő van, és remekül bővítik az állományt, én is találok ott magamnak jó olvasnivalót.


Hozzászóló: való
(Ideje: 02-01-2005 @ 10:41 am)

Comment: Nem állítottam, hogy ma semmi sincs. Csak annyit próbáltam meg felvillantani, hogy komoly problémák vannak. Azt sem állítom, hogy minden település, minden intézménye szétesett, lecsúszott...stb. De elgondolkodtató, hogy egy kb. ötvenezer lelket számláló térség 15 településén a nyolcvanas években működött - végzett szakemberek által vezetten- 20 művház jellegű intézmény + minden településen könyvtár; ma pedig 5 művelődési ház van főállású vezetővel, és 10 könyvtár (hasonló körülmények között, mint amiről írtam). Ráadásul ez csak a probléma egyik része. Bővebb "misét" is megérdemelne az egész, és nemcsak itt a FULLon.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-01-2005 @ 11:32 am)

Comment: Örülnék, ha megírnád egy cikkben, engem nagyon érdekelne. Mi lett a többi művelődési házzal és könyvtárral? Mármint az épületekkel? Hasznosították őket?


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds