[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 122
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 122


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Van még értéke az őszinteségnek a neten?
-: Myra
Ideje:: 04-01-2005 @ 01:03 am

Itt ülök a számítógépem előtt hajnali fél 1-kor ( pedig reggel fél 6-kor kelek), és töprengek... Azon, hogy internet = hazugság?

26 évesen elég komoly nőnek tartom magam, sokat töprengek és gondolkozom az életem során felmerülő miért?-eken.
Ma tetőzött bennem egy kérdés:az interneten szövődő ismeretségek nagyon nagy százaléka miért áll hazugságból? Nem arról van szó, hogy most konkrétan engem valaki átvágott ( bár, sosem tudni ), de lépten-nyomon hazugságokkal találkozom. EZ miért van?

Kezdetektől fogva őszintén állok mindenki elé, amit gondolok, azt megmondom, felvállalom saját magamat, a hangulataimat, a verseimet, az ÉN-emet. S ennek fejében naívan másoktól is ugyanezt várnám...De nem mindíg ezt kapom. Mondja meg nekem valaki, hogy miért ilyen nehéz őszintének lenni? Miért jó hazugságok közt élni, kitalálni olyan dolgokat, amiknek semmi közük a valósághoz? Miért jó másnak látszani, mint amik vagyunk?

S ha valaki el is hiszi azt, amit egy másik embertől hall, azzal mit nyer a hazug fél? Időt? Vagy szeretetet időlegesen? Vagy játék-időt? Vagy mit...?

Nem az őszinteség a kifizetődő manapság? Nem ezt nevelték belénk? Nem így kellene élnünk? Nem azért beszélgetünk itt egymással, hogy megismerjük a másikat? De valójában kit ismerünk meg? A másik való-ját vagy a másik kitalált én-jét?

Ha valakivel megismerkedünk, mi a "helyes út"? Fenntartások nélkül elhinni azt, amit mond, s ezáltal sebezhetővé válni? Vagy építeni egy láthatatlan de érezhető "falat" egymás közé...de akkor esélyt sem adunk a másik teljes megismerésére.

Mondja meg nekem valaki: van még értéke a neten az őszinteségnek? Vagy álljak be a "sorba" én is, s legyen lélek-nyomor? ( hasonló című írásomban versben is kifejeztem e témában átélt sajnálatos tapasztalataimat ) Hová vezet így ez a világ?



Utoljára változtatva 04-01-2005 @ 01:06 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 04-01-2005 @ 08:12 am)

Comment: Azért vagy őszinte, mert mást nem tehetsz. Mert hogyan is várhatnád el a másiktól azt, hogy igazat mondjon, ha te sem teszed. Így is szenvedsz, ha becsapnak, de csak egy pillanatig - a gyanakvás viszont egy életen át gyötör. Ami a virtuális világot illeti, nos már egy ideje úgy hiszem, hogy lelkisérült itt mindenki, és igyekszünk kitalált nickek mögé bújni - van akinek aztán sikerül levetni ezt az álarcot és megmutatni valódi önmagát, másokra viszont ránő a maszk, és saját hazugságuk tekeredik köréjük hínárként - és még az is lehet, hogy meg is fojtja őket. Na, jó sok hülyeséget írtam itt össze - a lényeg, hogy mindig légy önmagad :)


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 04-01-2005 @ 08:38 am)

Comment: Van értéke az őszinteségnek. Eleinte úgy is indul mindenki a neten. (Van jópár évnyi tapasztalatom.) Az őszintétlenek vagy a céljaikat akarják titkolni, vagy önmagukat tartják kevésnek, ezért igyekeznek másnak látszani. Mi a megoldás? Talán az, ha nem kezded teljes kitárulkozással, hanem mint az életben, csak szépen, fokozatosan. Akiknek nem egyenes a szándékuk, azok MINDIG türelmetlenek, és gyorsan lelépnek. Sokat segít, ha leszögezed, hogy van kedvesed (akár van, akár nincs). Aki erre lelép, az már föl is tárta a szándékát.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 04-01-2005 @ 09:46 am)

Comment: Aki itt nem őszinte, az az életben sem az. Nem sok a különbség az itteni és a valóságos világ között . A mindennapokban is letagadnak,férjet, feleséget, vagy éppen felvett előnyös arcukkal próbálnak érvényesülni .A lepel mindenhol lehull egyszer.....


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-01-2005 @ 11:22 am)

Comment: Szia!:) Jó kérdést feszegetsz, végigmentem az útvesztőin már én is, több mint 4 éve, gondolhatod. Érdemes korrektnek, őszintének lenni, főként, ha az ember - mint látom Te sem - nem tud másmilyen lenni. De ne érjen csalódás, inkább úgy mondom: fogadd el melléktünetként, hogy kevésbé rajonganak majd érted, mert azt is tudni kell, hogy az emberek - bár elvárják a korrekt, őszinte véleményt -, valahogy, leggyakrabban mégis rosszul viselik. ---A másik, úgy látom, ahogy Kerlak már mondta. ---Ja és a társkeresés, nyíltan, burkoltan, bárhogy ... na az valahogy tudatalatt működik az emberek többségében; s ha meg épp jókor is jönne? de akkor minél előbb és személyesen, az a tiszta. ---Még egy dolgon érdemes talán elgondolkodni: Az emberek valóban hazudnak, mert szebbnek, jobbnak akarnak "látszani" a másik ember szemében? - vagy egyszerűen olyannak is látják, tudják magukat, ahogyan azt mondják?


Hozzászóló: khama
(Ideje: 04-01-2005 @ 11:47 am)

Comment: A net is az élet. Itt is ugyanolyan emberek vannak mint mindenhol. Van aki soha nem őszinte, álarcot visel, szerepet játszik. Azért hogy ezáltal több legyen. Játszani nem lehet hosszútávon. Az igazi én előbújik hiába palástolja, előbb vagy utóbb lehull az álarc. Te csak légy önmagad. Az elején ha lehet mértékkel. Ne légy őszintétlen, csak óvatos.


Hozzászóló: skorpio
(Ideje: 04-01-2005 @ 12:28 pm)

Comment: Kedves Myra Komoly a kérdés és a megfogalmazás is. Nos nehéz erre azt válaszolni természetesen az öszinteség az egyedül üdvözitő mert nem vagyunk egyformák. Van talán ki éppen ebenn a világban teremtett " lényében " éli meg mindazt amit a " való " életében nem tudott megteremteni, elérni. Meg aztán gondolj bele a személyes kapcsolatokban mennyire vagyunk öszinték. Egy randira nem vesszük-e fel a legszebb " lényünket" . Vajon miért van, hogy sokan csak az együtt lakás során döbbenek rá társuk, kedvesük valódi arcára és hiszik szentül megváltozik majd s olyan lessz amilyen az ismerkedés alatt volt. A vers az azért egészen más dolog. Szerintem a versben nem lehet hazudni, vagy ha igen azt észre lehet venni. Nos hosszú távon csak az öszinteségnek van helye.


Hozzászóló: Cupi
(Ideje: 04-01-2005 @ 12:35 pm)

Comment: Tulajdonképpen azt kell tudomásul venni, illetve a szem elött tartani, hogy az internetet sokkal könnyebb rosszra használni, mint azokat a rosszaságokat elkövetni a való életben. Ezért aztán pld. nekem hiába ír már az első héten "szerelmeslevelet" egy az általa küldött fényképen ragyogó kékszemű, gyönyörű teremtés, ... a pakliban benne kell, hogy legyen, miszerint lehet az a valóságban, egy vén öregember, aki elpocsékolt életét, vagy éppen rejtett pedofiliáját éli ki a neten. A teljes, és feltétlen őszinteség tehát nem csak kockázatos, hanem értelmetlen is, ,,, legalábbis egy a neten még csak éppenhogy éledező kapcsolat kezdetén. ... és az pedig hogy valós személyes adatokat adhat, vagy ad ki így magáról a jóhiszemű, -de igen naiv netező-, hatalmas kockázatot is jelent, ami komoly károkat is okozhat neki a valós, az igazi életben. ,,,, Tehát csak óvatosan!!!! ,,,, lépésről lépésre. Akár nálunk is lehet olyan publikáló, aki nem (csak) az, akinek kiadja magát.


Hozzászóló: tengeresz
(Ideje: 04-01-2005 @ 04:48 pm)

Comment: Én inkább sebződöm...


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-01-2005 @ 05:18 pm)

Comment: Sok tartalmas gondolattal lettem gazdagabb...hála Nektek. És megnyugtató, hogy nem csak bennem merül(t) fel ez a téma. Összességében talán annyit érdemes megfogadnom, hogy legyek ugyanolyan őszinte, mint eddig, csak kezeljem óvatosabban az embereket és ne higgyek el mindent rögtön, elsőre. Aki hazudik, az előbb-utóbb úgyis lebukik... Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a hozzászólását!!! Szeretettel: Myra


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-01-2005 @ 05:23 pm)

Comment: Az életben mindent a megfelelő helyen kell magunkban értékelni. Ebbe a net is beletartozik. Pont azért ismerkednek itt annyian és élnek vissza naív emberek érzelmeivel, mert álarc mögé bújhatnak és könnyedén hazudhatnak. De a naív ember miért így ismerkedik? Tudni kell, itt minden információt fenntartással kell fogadni. Ezzel a tudattal, hogyan lehet itt szerelemről beszélni? Pedig lehet, mert az emberek lelke van, hogy úgy tud megnyílni és egymásra találni, hogy biztonságban érzi magát az ismeretlenség mögött, és kialakulhat igen is őszinte, nagyon mély kapcsolat. Talán ha becsapnak minket, azt kell könnyedébben venni, és gyorsan felejteni, hiszen benne van a pakliban.


Hozzászóló: kiszalo
(Ideje: 04-01-2005 @ 08:04 pm)

Comment: Hát mit mondjak? Megdöbbentettetek. Sietek is kijelenteni: én senkivel nem akarok intím kapcsolatot létesíteni. Családban élek - ha ez érdekel valakit -, nem mondom meg, hogy mióta. Hogyne, hogy kitaláljátok milyen vén vagyok. Én ide irodalmi társaságba jöttem, nem vadászni. Akinek így kevés vagyok, kérem kerüljön el!!!! Köszönöm! ( Itt egy vigyor, csak nem tudom idetenni.)


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-01-2005 @ 08:12 pm)

Comment: Kiszalo! Nagyon gyorsan reagálnék... A blogom NEM a párkapcsolatról szól. Hanem emberi kapcsolatokról. Tehát ha pl írok egy privit xy-nak, az már valamilyen szinten kapcsolatnak számít, aztán jönnek a fokozatok: ismerős, barát, stb. Én ezekre értettem azt, amit írtam. a full-ra én sem ismerkedni jövök, hanem az irodalom miatt! Igazából nem (csak) a fullra értettem, hanem az egész netre. Egyik hazugság szövi a másikat...Sajnos. S ha az ember őszinte, könnyen sebezhetővé válik. Azaz: megviseli, ha rájön egy hazugságra... Ezekre a gondolatokra kaptam ennyi tartalmas választ, s "szűrtük le" közösen azt, hogy igenis kell az őszinteség, de az elején csak mértékkel érdemes kiadni magunkat. Azt hiszem, most már másképpen értelmezed azt, ami a blogomban szerepel. Nem éleztem ki a párkapcsolatra, flörtre. Szeretettel: Myra


Hozzászóló: kicsiili
(Ideje: 04-02-2005 @ 04:51 pm)

Comment: Hogy hová vezet a világ? Ki tudja? Őszintének kell lenni, hamár annak születtünk. Igaz megvet érte a világ, megtaposnak, és azt mondják nem nem vagyunk igaz emberek, de nem tudunk másképp élni, mint ahogy születtünk. Van aki magába zárja, van aki kimondja. De akkor is őszintének születtünk, akárhogy csavarják ki, alakítják át, gúnyolnak ki mások. Mert magunk vagyunk. Mi. Őszinték.


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-02-2005 @ 04:59 pm)

Comment: Köszönöm Kicsiili a megnyugtató hozzászólásodat. Aki őszinte, az sebezhetővé válik, de még mindíg jobb egy kicsit szenvedni, de másnap reggel szembenézni önmagunkkal a tükörben.... mint hazugságokat "gyártani" minden lelkiismeretfurdalás nélkül. Szeretettel: Myra


Hozzászóló: bandita09
(Ideje: 04-02-2005 @ 08:16 pm)

Comment: "Három dolog nagyon hiányzik a mai magyar társadalomból: emberség, őszinteség és józanság. Nem belőlünk, a 90-es évtized megrázkódtatásait átélő állampolgárokból, hanem inkább a kormányokból és a hatalomból." Ezek után mit várjunk egymástól?


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-02-2005 @ 10:22 pm)

Comment: Bandita09: Matolcsy György előszava bár politikához kapcsolódott, de sajnos sok igazság volt benne. No comment.


Hozzászóló: Asma
(Ideje: 04-03-2005 @ 12:07 am)

Comment: Mondják, hogy a keresztények legbensőségesebb kapcsolata Istennel az ima. Erre Isten igéje is egyértelműen figyelmeztet. "Amikor imátkoztok, ne legyetek olyanok, mint a képmutatók". Mit is tanácsolhatnék egy elmondott imátság után, vagy helyette. Üdv. Asma


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-03-2005 @ 09:35 am)

Comment: Kedves Asma, megtisztelő a figyelmed. Jó lenne, ha a világban sokan gondolkoznának így, de nem ez a jellemző. Elgondolkodtató, hogy mi számít értéknek. Én, a saját válaszomat tudom. Szeretettel: Myra


Hozzászóló: Darinka
(Ideje: 04-04-2005 @ 05:29 pm)

Comment: Hello Mira! Őszinteség mindenek felett, én is erre szavazok! És nem kell a rágalmazás, a bántás, hanem bizonyíték kell! Csak erős lábakon állva győzhet az igazság! Na hello!


Hozzászóló: Si
(Ideje: 04-04-2005 @ 08:03 pm)

Comment: Most mondok egy fából vaskarikát. Nem mindenki hazudik, aki nem mond igazat. Az Internet az álmok világa is. Mindenki azt írhatja le, amilyen szeretne lenni, vagy akinek hiszi magát. Teljesen őszíntén. Hiszen hiába bizonygatjuk az önismeretünk magas fokát, magunkat többnyire rózsaszín tükörben látjuk. Ez eddig még a jóindulatú dolog, bár ez is okozhat csalódást. Ezen túl van, amiről Attila írt.


Hozzászóló: Gradvolt-Endre-30Y
(Ideje: 04-05-2005 @ 04:34 am)

Comment: Ha 100-ból csak egy esetben éri meg őszintének lenni, már akkor is nyersz rajta. A többi 99 kit érdekel? ;)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds