[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 133
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 133


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


ohmy.gif
Humanizmus
Ideje:: 04-05-2005 @ 06:09 pm


Csak hangosan gondolkodom. Egy ember (Cupi) bajban volt (van?! - mert a szív, a lélek nehezen gyógyul...), s mennyien siettünk a segítségére. Nem! helyesbítek, én nem; én nem is tudtam lereagálni. Sem okos, sem bölcs gondolatokkal, legfeljebb csak együttéreztem.

De jó volt olvasni! a sok összegyűjtött bölcsességet és okos gondolatot, melyek Neki szóltak, mert szó se róla, a bajba jutotton segíteni humánus dolog. Le a kalappal!

- humanitás jelentése: emberiesség, emberszeretet, az emberi méltóság tisztelete, emberhez méltó erkölcsi magatartás.
- humánum: emberies, emberséges, emberszerető
- humanizmus: az a szellemi magatartás, amely - elsősorban a görög-római irodalom alapján - a nevelés és művelődés célját
a humanitás megvalósításában látja.

Na nem, mintha Ti nem tudnátok a pontos jelentését a szónak, csak úgy..., inkább csak magamnak.

Első gondolatom az volt, mikor most írni kezdtem, hogy csokorba gyűjtöm a hozzászólások lényegét, mert - ismétlem - tényleg jó volt látni, milyen sokan sietnek bajba jutott társuk segítésére az emberek, hányan próbálják nyugtatgatni, erősíteni, de legalábbis reagálni valahogy ... , mert a baj az mégis csak baj; s ha valakiről azt látjuk, érezzük, hogy meghasonlott, az bizony tényleg baj! nem is kicsi, s bizony megtesszük, ami tőlünk telhető.

Ám mégsem készül el a csokor, mert félreértés eshet, s talán a hozzászólásnak nem a törzsét, esetleg csak a gyökerét találom ide most beilleszteni, ne adj Isten, talán csak egy-két levelét, s akkor nagyot hibáznék, tudom.

Inkább Cupi blog-jából ragadok ki egy részletet:
"...Szép volt az elképzelés is, és a kivitelezése sem lehetett rossz, ha másért nem, mert mintát adott olyan vonatkozásokban, ami eleddig nem is létezett! Hiszen kitaláltam megint szuper új dolgokat, amiknek sokan örültek, s élveztek boldogan. Ami persze be is töltötte az életem teljesen. Adtam. Feltétel nélkül mindent, amim csak volt, amit csak elképzelhettek, és ami addig nem is létezett. És milyen jól esett ez nekem. Megint volt értelme mindennek, mert éreztem, hogy szükség van rám. Hogy szükség van arra amit teszek. Hogy boldogságot gerjesztek, hogy csupa jóérzést szülök, bár kínkeserves munkával, minden erőm megfeszítve tettem. De ez engem is boldogsággal töltött el...."

Ezek a gondolatok önmagukért beszélnek.

Igen. A net egy különleges világ. Nem látjuk, legfeljebb érezzük egymást. A közzétett írásokból, hozzászólásokból. Az elektromos levelek pedig csak jönnek - mennek az éterben, az ember sosem tudhatja - mikor éppen róla szólnak.
Van, ki ezt a "védelmet" kihasználva azt tesz amit akar; úgysem tudja senki, sem a nevét, sem a címét, sőt! még a nemét sem biztosan. Ezért aztán nyugodtan garázdálkodik, áskálódik, igérget, kavar, kihasználva a net nyujtotta teljes inkognitót.

Igen ám! csak hogy az emberek többsége szereti biztonságban érezni magát, s még a gép elé is úgy ül le, hogy saját magát adja, a gondolatait, az érzéseit, esetleg társaságra vágyik vagy viszontreakciókra. Ugyan úgy kitárja a lelkét, mintha személyes kontaktusban lenne, és legyünk őszinték, egy idő után bizony egy-egy nick "gazdája" már személyes ismerősünk, örülünk, ha látjuk a jelenlévők között, körülbelül tudjuk hová tenni a gondolkodásmódját, talán még a családi állapotát is megismerjük, de érzésvilágát, örömeit - fájdalmait mindenképpen, a hozzászólásaiból, reakcióiból, és ha kicsit figyelmesek vagyunk, még azt tudjuk, korán kelő vagy későn fekvő, és még sok minden mást, ez már csak empátia-függő.
Igen, csak hogy itt, ezen a ponton lesz az ember kiszolgáltatott, kikezdhető és sebezhető, mert már kitárulkozott.
És ugyan úgy az érzéseink csapdájában vagyunk, mint a "való világban".
Hisz ez egy nagy Család.

Egy-egy Cupi-hoz hasonló kiakadás (mert én nem nevezném meghasonlott hunamistának, sokkal inkább segélykiáltásként hangzott az üzenet) kapcsán első gyors reakcióban az ember bizony erősíteni, nyugtatni próbálja a bajba jutott társát.
A kérdés csak az, hogy az ember hány labdát tud elkapni. Vagy hányadik pofon után billen ki az egyensúlyából? Mennyi idő után válik veszélyessé az adok - kapok mérleg billegése?

Mert tudjuk mi azt jól, hogy adni jó. S minél többet adunk, annál többet kapunk. És természetesen magáért az adás öröméért a legjobb adni.
De azért mégis! Valljuk be, az ember akkor érzi igazán jól magát, ha ez a mérleg, a Szeretet-mérleg nem túlzottan billeg.

Ezért hát, jó lenne valamivel több emberség, barátság, humanitás, őszinteség, szeretet.
Önmagunkért, másokért, önmagunknak, másoknak, egymásért! a Hitünkért!


2005.04.05.



Utoljára változtatva 04-06-2005 @ 12:53 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-05-2005 @ 06:50 pm)

Comment: Zizike, ezt szépen leírtad! Teljesen egyetértek, nem tudhatjuk biztosra, kivel "beszélgetünk". Hidd el nekem, ezt sokan ki is használják. És egy régebbi ( bár a legújabban is ) blogomban én is erről írtam. Őszinteségünk sokszor tesz minket sebezhetővé. Már én is jobban vigyázok, tanulva a személyes tapasztalatomból. Egy idő után úgyis kiderül, ki érdemli meg odafigyelésünket, s ki az, aki csak szórakozik. Szeretettel: Myra


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-06-2005 @ 04:24 pm)

Comment: Nehéz dolog a megfelelő középutat megtalálni a net világába. Hiszen ha nagyon bizalmatlan az ember, akkor pont azt veszti el, amiért érdemes a hálóra jönni. A gondolatok szabad áramlását, közvetlen kapcsolatot, a másik megismerésének a lehetőségét. A gondolatok csak akkor tudnak gyökeret ereszteni, ha van egy kis bizalom és azt érzi a másik. Itt talán még nagyobb érzelmek dúlnak, mint a való életben.De miért válasszuk külön, hisz ez is a való élet része. Ha itt megbántanak lehet, hogy jobban fáj, mint szemtől szemben, hisz nincs lehetőség visszavágni, megvédeni magunk.Ha valaki eltünik, azt sem találjuk meg, pedig lehet, hogy ott van mint eddig csak éppen más néven. Ha nem vigyázunk akár többször is kihasználhat minket, a lelkünk fájdalmán csámcsogva örömet szerezve magának.Ilyen is lehet. A megoldás csak az lehet, hogy lassan tárulkozzon ki, aki úgy érzi gondolatai megtalálták társukat. Ebből a szempontból viszont ha tényleg egymásra találnak a gondolatok, nincs nagyszerűbb dolog mint a világháló.


Hozzászóló: Cupi
(Ideje: 04-07-2005 @ 01:45 am)

Comment: Tudod Zizike Cupi már talpra állt, köszönhetően nektek is. Meg aztán rá is jött, hogy nem ő csalódott az emberekben, és nem sérült hitében, hanem inkább még időben kapott figyelmeztetést a gondviseléstől. - Még mielött nagyobb baj is lehetett volna. Cupi már megint jókedvű és ismét lekes, tele újabbnál újabb, fantasztikusan izgalmas tervekkel. .... és azt üzeni, hogy hétvégén már a raffaello legújabb, érdekfeszítő részlete is megérkezik!!! :)


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 04-07-2005 @ 06:21 am)

Comment: Kedves Cupi! Ennek én szívből örülök! Látod, látod, nem hiába mondom mindíg azt, hogy Te egy nagyon okos s bölcs ember vagy, aki mindenre s mindenkire odafigyel. Nem csoda, hogy én is szeretettel és tisztelettel nézek "fel" Rád. Te is rengeteget segítettél már az én lelkemnek szavaiddal, s az csak természetes, hogy én vagy a többiek is ugyanezt tesszük Veled! Szeretettel: Myra / ne haragudj, Zizike, hogy ezt ide írtam, de itt van méltó helye, úgy gondolom, ehhez nem lett volna elég egy privi Cupi-nak /


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-07-2005 @ 10:30 am)

Comment: Kedves angyaligirl!:) Köszönöm,hogy olvastál! Igen, teljesen egyetértünk abban, hogy ha bizalmatlan az ember, a gondolatai sem szabadok. Igen, bizalmat szavazok minden embernek, pont úgy, mint - látom - mások is, s valóban, mintha nagyobb érzelmek dúlnának itt, s máshol is a neten, chaten, mint a való életben, mert a válaszreakciók bár gyorsabbak -odaírok egy dörgedelmet, vagy viszontreakciót-, de a sérelem belül tovább dúl, s lassabban dolgozódik fel, pont a személyes kontaktus hiánya miatt. Ezért is mondtam, hogy több tiszteletet, szeretetet, becsületet egymást iránt, hogy a Hitünket ne veszítsük el egymásban. Mert vannak, kiket ez az inkognitó arra bátorít, hogy más emberek bizalmát, hiszékenységét kihasználják. Hát, ilyen a net világa. Egy kicsi kis szeglet szívünkben a magánszférának, amit csak lassan, fokozatosan nyitunk meg. Talán így. :))


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-07-2005 @ 10:40 am)

Comment: Myra kedves, örülök, hogy olvastál és köszönöm a véleményed is. És temészetesen oda írsz ahová akarsz, erre talán nincsenek szabályok, legalábbis míg én nem tudok róluk, addig én is megteszem, mert ami ki akar jönni, azt ki kell engedni:)))) szeretettel: Erzsi


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-07-2005 @ 10:45 am)

Comment: Cupi szívből örülök, hogy a lelki békád helyreállt:)))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds