[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 246

Jelen:
Tagi infók Ramirez Küldhetsz neki privát üzenetet Ramirez Ramirez


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Hamvadó kis emlékek
Ideje:: 04-22-2005 @ 08:58 am

       Az úr aztán bíztat, hogy keressek csak egy rugókészítőt a szakmai telefonkönyben. Gramofonom rugója ugyanis eltört, így a közel nyolcvan éves szerkezetet nem tudom használni. Bekapcsolja a sajátját. „Hamvadó kis cigarettavég”.
A pincér, ahogy aprót meghajol, és mutatja az asztalt, mint húsz éve a Bajkálban, amikor egy pohár pezsgőt kértem. Van valami álomszerű az egészben. Az ajtó feletti apró harang finoman csacsog, ahogy belépünk. Megsötétült fapadló simul a talphoz. Ünnepélyesek, és békések vagyunk. Alig három méterre tőlünk örültködik a Jelen, mi meg elmerengünk az idő megfoghatatlanságán, amikor még leégve hagytuk a cigarettavéget, mert beszélgettünk, belenéztünk szemekbe, asztalok lapjai alatt érintéseket cseréltünk, vagy zálogba adtunk. Ki tudja ma már! Zálogházunk is hogy megtelt! Szemmel láthatólag örül, hogy nekem is van összecsukható, Piccoló borotvám. Aztán megmutatja a húzós borotvát, amivel megtanult borotválkozni. Sárgás gyöngyházból van a nyele. Engem apám tanított meg, egy hasonlatossal. Vasárnap reggel volt, az üveghamutartó szélén lassan füstölt a Fecske, a Sokol rádióból szólt a dal. „ Hittem néked, és ezernyi csókban égett a nyár” Akkor is nyár volt, arcomon feszült a timsóval kezelt bőr, és gyakorlatlanságom okán a szétszórt apró vágásoktól leginkább egy karcos üveggolyónak éreztem a fejem. Virágot vittem, mert úgy volt illő, és kimentünk a Szigetre. A víz aprókat harapott a partra sodort hordalékból. Nekem az a fekete lány volt akkor a legszebb, pedig térdén barnás folt volt egy eséstől. A nap bebújt a hajszálai mögé, és gyereket akartam tőle. (Később rájöttem, hogy csak szeretkezni vágytam…)
A morzsaseprű finoman moccan a tenyérhez. Szálai között megült a melegség, amikor fahéjas almával töltött süteményt vágott fel nagymamám, majd megszórta porcukorral, amitől hószemcsés lett a viaszosvászon terítő, mint Csilla szeplős arca, akivel sétálni mentünk a délelőtti ligetbe, és a hangszórókból Weygand Tibor énekelt. Porolt a korai tél, és a korcsolyázók között keringőzött egy idős pár. Márványból faragott íróasztali készlet hidegül a politúrozott lapon, külön mutatja hozzá a tollszárat, amilyennel valaha én is írtam még. Az Ecserin jó régen vettem én is egy rézkupakos, üveg tintatartót.
         Azért a szemünk akkor csillog fel igazán, amikor kiderítjük, hogy egy tánciskolába jártunk, a második emeletre, egy körúti házba. Ő még a tanárnő nevére is emlékszik, aztán közösen leírjuk apró, filigrán termetét, az előszobát, ahová izgalomtól vörösen léptem be szombat délutánonként. Balra volt a büfé, jaffaszörppel, vastag üvegből hozzáspriccelve a szóda. Meg persze cserépkályha is volt! Szinte az egész osztály járt táncolni. Ja kérem! Tánc és illem, meg kellem. Ebben a kis újlipótvárosi régiségboltban itt van minden. Mesél a kép a falon, illegeti magát egy ódon óra, komolykodik egy fadobozos rádió, kacag egy porcelán angyal, táncol a csillárok gyöngyfüzére, és mindent belep valami nyugtató emlékezés.



Utoljára változtatva 04-22-2005 @ 09:01 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: BB
(Ideje: 04-22-2005 @ 09:59 am)

Comment: Mintha egy Best of Fényesi válogatást rendeztél volna eggyé ez alkalommal. Rendben van! Keress majd! B.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 04-22-2005 @ 11:16 am)

Comment: Azt hiszem, Fényesitől szinte bármi belefér a "Best" kategóriába. Engem mindig lenyűgöz a stílusa, és az alkotásainak az a fajta képi láttató ereje, amely mintegy filmszerűen, és rendkívüli módon az összes érzékre hatóan ábrázolja mind a szereplőket, mind pedig a tárgyi környezetet. Olvasatják magukat az írásai...


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-22-2005 @ 12:45 pm)

Comment: A tintatartónál már majdnem felsikítottam :))..., hát igen, az atmoszféra, nincs jobb szó ennél, használtam már, de itt is jól érzem magam, akár egy antikváriumban stb.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 04-22-2005 @ 01:35 pm)

Comment: Sok minden, amit megemlítettél, ismerős volt ifjúkoromból: most a jaffaszörpöt emelném ki. Vajon létezik még?


Hozzászóló: veva
(Ideje: 04-22-2005 @ 08:14 pm)

Comment: Az utolsó mondatod az, ami úgy általában megjelenik majd minden írásodban. Az élővé varázsolt tárgyak... Ettől válik igazivá, érthetőbbé a történet! Filmezek, ha Téged olvaslak! :)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-22-2005 @ 08:44 pm)

Comment: Időutazás, ez jutott eszembe. Hisz olyan életszerű minden ahogy leírtad. Én gyermek voltam ebben az időben, de még így is bennem vannak a képek mit most felidéztél. Köszönöm. Nagyon jól esett olvasnom írásod.:)


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-23-2005 @ 09:41 pm)

Comment: ...tánciskola, koripálya, Fecske, Socol, ... hát igen :)))


Hozzászóló: Ipone
(Ideje: 05-05-2005 @ 12:43 pm)

Comment: Már negyedszer olvastam át ezt az írást. A hangulata miatt tértem vissza hozzá ezúttal is. Vonz.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds